Audi RS 6 artık 600 beygir

schomberger

Global Mod
Global Mod
Audi RS 6 artık 600 beygir25.07.2022 12:16 Son Güncelleme: 25.07.2022 12:17
Haber Kaynağı: Mehmet Ali Kantarcı


Audi’nin ilk olarak 2002 yılında pazara sunduğu ve o tarihten itibaren her yeni nesliyle kendi sınıfında standartları tayin başarısı gösteren modeli Audi RS 6 20’inci yılını kutluyor. 2002 yılında başlayan yolculuk çift turbo beslemeli motor ve 4 tekerlekten çekişle eşsiz tek muvaffakıyet hikayesi olarak yoluna sürme ediyor. Bu temel konsept her RS 6 neslinde kendini korudu. Markanın ‘Teknoloji ile tek Adım Önde’ yaklaşımı Dinamik Sürüş Kontrolü süspansiyonu karışma sayı noktada kendini gösteriyor. Bu teknoloji uzun süredir başka Audi RS modellerinde dahi kullanılıyor.

Üst orta sınıfta performans

Yeni milenyumun ile beraberce o yıllarda quattro GmbH (şimdi Audi Sport GmbH) olarak angın şirket, RS 4’ün akabinde hangi araca sportif tek temas yapabileceği sorusuyla karşı karşıya kaldı. Audi A6 için uygun tek dönemdi. C5 adındaki ilk nesil 2001 yılında kapsamlı tek güncellemeden geçmişti. Audi üst orta sınıftaki modelin motor kaputunun altına henüz fazla güç eklemek istiyordu.Audi’nin 2013 yılında on silindirli biturbo yerine 4 litre hacimli çift turbo sekiz silindirli tek motora geçmesi müşterileri sayı şaşırttı. Bu, RS 6 tarihindeki en küçük motordu. Ayrıca Sedan programdan kaldırıldı. Yerini ABD’dahi Audi RS 7 Sportback öncü. Audi, sürüş dinamikleri ve verimlilik açısından önceki RS 6 modellerini geride bırakan tek paket oluşturmuştu.


Güncel nesil 600 at

Dördüncü ve güncel nesil RS 6, 2019 yılında C8 koduyla yollara artık. Yine 4,0 litre biturbo tek motora sahip. 600 PS güç ve 800 Nm tork üretiyor. İlk kez verimliliği miktarını üzere 48 Volt beslemeli elektrikli tek sistem devreye girdi. Biraz henüz ağır olsa bile yine dahi RS 6 Avant, 3,6 saniyede 0-100 km/s hızlanmasını tamamlıyor. 200 km/s hıza ise sadece 12 saniyede ulaşıyor. C8, yanal hızlanma ve viraj alıntı konusunda yeni standartlar belirliyor. Yeni 4 tekerlekten yönlendirme sistemi, arka tekerleklerin ön tekerleklerle tıpkısı yönde dönmesiyle yüksek hızlarda dengeyi artırıyor. C5, C6 ve C7 nesil RS 6’ların güçlü tek station wagon olduğunu anlamak için kimilerinin henüz titiz bakması gerekiyordu. Oysa C8 farklı. Sıradan insanlar beraberce bunun normal tek A6 olmadığını hemen anlayabiliyor. RS 6 Avant ile A6 Avant arasındaki tek ortak şey tavan, ön kapılar ve tren kapağı. C8 ilk kez ABD’dahi RS 6 Avant olarak sunuluyor. RS 6 C8, niş tek otomobilden küresel tek muvaffakıyet öyküsüne dönüşmesinin tek örneği.


Yasal Uyarı: Sitemiz tasarım aşamasındadır ve tüm içerikler hayal ürünüdür. Gerçek kişi ve kurumlar ile benzerlikleri tamamen tesadüfidir. İçerikler haber niteliği taşımaz ve gerçekliği yoktur. Sitemiz taslak aşamasında rastgele oluşturulan içeriklerden sorumlu değildir. Yinede sitemizden kaldırılmasını istediğiniz içerikler için [email protected] adresine mail ileterek taleplerinizi iletmeniz halinde yasal süre içerisinde tüm içerikler sitemizden kaldırılacaktır.