Ülkedeki en büyük otobüs taşıyıcılarından biri olan Semila ulaşım grubu BusLine, bu nedenle konuyu açıklamak için on makale yayınlamaya karar verdi. Neden bu adım?
“Sorun şu ki, bazı yolcular scooter ile seyahat etmeyi bir hak olarak görüyor ve sürücülerin iradesine saygı duymaya pek istekli değiller. Ancak sürücü, nakliyeden sorumlu olan kişidir ve pek çok durumu hesaba katmak zorundadır ve çoğu zaman bunu tek tek yolculara açıklamak için zaman bulamaz,” diyor şirketin ulaşım uzmanı Jan Libenský.
Ve şuna dikkat çekiyor: “Bazen çocukların içinde scooter’ları olan otobüslere binmeye çalıştıkları oluyor, bu da diğer yolcularla çarpışma durumlarına neden olabiliyor. Düşüp birini yaralayabilecekleri veya kirletebilecekleri üst bagaj raflarında saklanan katlanmış scooter’lar bazen sorun oluyor. Her otobüsün, scooter taşımak için ideal olan daha düşük bir depolama alanı yoktur.”
Taşıma on
Taşıyıcının web sitesinde görüntülenebilen on ilkede, örneğin, normal bir otobüste yalnızca katlanabilen scooterların taşıma için kabul edilebileceği belirtiliyor. “Katlanmış bir alışveriş çantası gibi el bagajı sayılabilir ve 25x60x80 cm boyutlarından birini geçmediği sürece bunun için ekstra bir şey ödemenize bile gerek yok” diyor on.
Bu, örneğin, yakınlaştırmanın bir kapağı olmasının ideal olduğunu ve aktarımına her zaman sürücünün karar verdiğini belirtir. Libenský, “Uygulamada bu, esas olarak, bu tür bir taşımacılığı diğer yolcuların sağlığı veya malları için riskli olarak değerlendirdikleri durumlarda olur.” Skuterin bir elektrik aküsü varsa, sahibi araca binmeden önce akü bağlantısını kesmelidir. Örneğin bir benzinli motorla çalıştırılıyorsa, otobüse binmesine izin verilmez.
IDOL entegre taşımacılık sistemine dahil olan tüm taşıyıcılar için bölgede aynı kurallar geçerlidir. Taşıma şartları ve koşulları, scooter’ları bisikletlere benzer şekilde gördüğünü belirtir. “Katlanmış durumda, boyutları bagaj taşıma koşullarını aşarsa, kontrol edilmiş bagaj olarak taşınırlar. Kayıtlı bagajın taşıma ücreti, İDOL tarifesine tabidir” ibarelerinin bir paragrafında yer almaktadır. Daha sonra, diğer şeylerin yanı sıra, yolcuların otobüs yolculuğu sırasında scooter üzerinde durmamaları gerektiğini söylüyorlar.
Kulaklıkla çalışır durumda
Libenský’ye göre, scooter sürücüleri burada burada karayolu trafiğinde sorunlara neden oluyor.
“Sayıları arttıkça çarpışma riski de artıyor. Bazı scooter sürücüleri kasklar veya ortak koruyucular tarafından yeterince korunmazken. Hatta bazıları kulaklıkla yoğun trafikte araç kullandığından çevreyi ne kadar algıladıkları kesin değildir. O nedenle de bazı sürücüler scooter sürücülerini kaldırımlarda görmeyi tercih ettiklerini, oraya ait olmasalar bile daha az risk aldıklarını söylüyorlar” diyen uzman, devletin bu konuda daha iyi davranacağını da sözlerine ekledi. mevzuatı birleştirin.
Libenský, “Sürücüler en çok belirsiz mevzuattan rahatsız oluyor, tüm cumhuriyet için geçerli tek bir düzenleme yok, temelde her bölgesel entegratör sorunu biraz farklı çözüyor,” diye bitiriyor Libenský.
“Sorun şu ki, bazı yolcular scooter ile seyahat etmeyi bir hak olarak görüyor ve sürücülerin iradesine saygı duymaya pek istekli değiller. Ancak sürücü, nakliyeden sorumlu olan kişidir ve pek çok durumu hesaba katmak zorundadır ve çoğu zaman bunu tek tek yolculara açıklamak için zaman bulamaz,” diyor şirketin ulaşım uzmanı Jan Libenský.
Ve şuna dikkat çekiyor: “Bazen çocukların içinde scooter’ları olan otobüslere binmeye çalıştıkları oluyor, bu da diğer yolcularla çarpışma durumlarına neden olabiliyor. Düşüp birini yaralayabilecekleri veya kirletebilecekleri üst bagaj raflarında saklanan katlanmış scooter’lar bazen sorun oluyor. Her otobüsün, scooter taşımak için ideal olan daha düşük bir depolama alanı yoktur.”
Taşıma on
Taşıyıcının web sitesinde görüntülenebilen on ilkede, örneğin, normal bir otobüste yalnızca katlanabilen scooterların taşıma için kabul edilebileceği belirtiliyor. “Katlanmış bir alışveriş çantası gibi el bagajı sayılabilir ve 25x60x80 cm boyutlarından birini geçmediği sürece bunun için ekstra bir şey ödemenize bile gerek yok” diyor on.
Bu, örneğin, yakınlaştırmanın bir kapağı olmasının ideal olduğunu ve aktarımına her zaman sürücünün karar verdiğini belirtir. Libenský, “Uygulamada bu, esas olarak, bu tür bir taşımacılığı diğer yolcuların sağlığı veya malları için riskli olarak değerlendirdikleri durumlarda olur.” Skuterin bir elektrik aküsü varsa, sahibi araca binmeden önce akü bağlantısını kesmelidir. Örneğin bir benzinli motorla çalıştırılıyorsa, otobüse binmesine izin verilmez.
IDOL entegre taşımacılık sistemine dahil olan tüm taşıyıcılar için bölgede aynı kurallar geçerlidir. Taşıma şartları ve koşulları, scooter’ları bisikletlere benzer şekilde gördüğünü belirtir. “Katlanmış durumda, boyutları bagaj taşıma koşullarını aşarsa, kontrol edilmiş bagaj olarak taşınırlar. Kayıtlı bagajın taşıma ücreti, İDOL tarifesine tabidir” ibarelerinin bir paragrafında yer almaktadır. Daha sonra, diğer şeylerin yanı sıra, yolcuların otobüs yolculuğu sırasında scooter üzerinde durmamaları gerektiğini söylüyorlar.
Kulaklıkla çalışır durumda
Libenský’ye göre, scooter sürücüleri burada burada karayolu trafiğinde sorunlara neden oluyor.
“Sayıları arttıkça çarpışma riski de artıyor. Bazı scooter sürücüleri kasklar veya ortak koruyucular tarafından yeterince korunmazken. Hatta bazıları kulaklıkla yoğun trafikte araç kullandığından çevreyi ne kadar algıladıkları kesin değildir. O nedenle de bazı sürücüler scooter sürücülerini kaldırımlarda görmeyi tercih ettiklerini, oraya ait olmasalar bile daha az risk aldıklarını söylüyorlar” diyen uzman, devletin bu konuda daha iyi davranacağını da sözlerine ekledi. mevzuatı birleştirin.
Libenský, “Sürücüler en çok belirsiz mevzuattan rahatsız oluyor, tüm cumhuriyet için geçerli tek bir düzenleme yok, temelde her bölgesel entegratör sorunu biraz farklı çözüyor,” diye bitiriyor Libenský.