Birinci sınıftan beri İngilizce. Liberec'te öğretmen eksikliği olan yeni bir alana yardımcı olacak

NoNaRT

Global Mod
Global Mod
Şimdiye kadar, İngiliz öğrenciler üçüncü sınıftan zorunlu öğrendiler. Bununla birlikte, okul öncesi ve temel eğitim için yeni Framework eğitim programlarına göre, ilk yıla katıldıktan hemen sonra başlayacaklar. Buna ek olarak, dokuzuncu sınıftaki İngilizce çıkış seviyesi orijinal A2'den B1'e yükselecektir.


“Yeni çerçeve eğitim programları, çağdaş toplumun zorluklarına ve çocuklarımızın ihtiyaçlarına karşılık gelen yeterliliklerin ve okuryazarlığın geliştirilmesine odaklanmaktadır. Yeni programların sadece öğretmenlerin çalışmasını kolaylaştırmakla kalmayacak, aynı zamanda öğrencilere ve çocuklara eğitim ve profesyonel gelecekleri için daha iyi fırsatlar sunacağına inanıyoruz ”diyor eğitim, gençlik ve spor bakanı Mikuláš Bek, yabancı dil öğretiminin daha önce başladığı Avrupa ülkelerine yaklaşmamız gerekiyor.


Bir sorunun okullarda ne kadar değişime neden olabileceğini soran Idnes.cz, birkaç Liberec ilkokulunun müdürüne hitap etti. Hepsi erken İngilizce öğretiminin gerekli olduğunu düşünüyor ve zaten okullarıyla birlikte başlıyorlar.


“Okulumuz uzun süredir birinci sınıftan beri İngilizce bir dile sahipti, çünkü öğrencilerimize öğretmeye çalıştığımız önemli bir beceri. Okulun okulun personeli ile ilgili bir sorunu yok ve bunu yüksek düzeyde güvence altına aldık ”diyor ilkokul Lesní'den Tomáš řebíček.


Benzer şekilde, birinci sınıftan, çocuklar Broumovská İlköğretim Okulu'nda İngilizce öğrenirler. “Haberlere katılıyorum, mümkün olan en kısa sürede yabancı dil öğretmeye başlamak gerekiyor. Ülkemizde İngilizce ilk olarak haftada bir saatlik bir sübvansiyonla öğrenir. Haftada üçüncü sınıftan üçüncü sınıftan, ”diyor Broumovská İlköğretim Okulu Direktörü Martin Mikuš.


Haftada beş saate kadar İngilizce



İlkokulda Dobiášov üçüncü yılın birinci sınıfından beri İngilizce öğrenirken, onunla sadece geçen yıl Vrchlického İlköğretim Okulu'nda başladılar. “İngilizce öğretimini önemli ölçüde güçlendirme kararımızla ilgilidir. Daha yüksek sınıflarda haftada beş saatlik İngilizce öğreteceğiz ”dedi.


Ancak sözleriyle, öğretimin genişlemesi herhangi bir büyük personel sorununa neden olmamıştır. Yeni öğretmenler seçerken, yönetim ilgilenenlerden bile seçim yapabilir.


“Daha ziyade, sorun üniversitelerin İngilizce öğretme konusunda uzman değil, daha fazla İngilizce uzman üretmesidir. Mezunlar genellikle okula girdiklerinde öğrenmeyi öğrenirler. Ve genellikle küçük çocukları hayatlarında ilk kez birinci sınıf öğrencileri olarak görürler. Ne yazık ki, birinci seviyeye hazırlanmak değil. Ancak bu aşılmaz bir sorun değil, öğrenecek ”diyor Coafal.


İngilizce öğretimi, genellikle yaklaşık 15 öğrenci olmak üzere daha küçük gruplardaki hitap eden okullarda gerçekleşir. Bölüm rastgele veya beceri seviyesine göre.


Orman İlköğretim Okulu ve Broumovská da düzenli olarak anadili konuşmacılarını sınıfta içerirken, Amerika'da uzun zamandır kalan diğer öğretmenleri kullanıyor. Dobiáš'ın yerli sözcüsü ilkokulu şu anda değil.


Değişiklikler gelecekte ikinci yabancı dili de etkileyecektir. Öğretiminin görevi en azından 7. yıldan kalma olacak ve sadece Alman, Fransızca ve İspanyolca ile sınırlı olacak. Rus artık teklif olmayacak. Şimdiye kadar, ikinci dil en geç 8. sınıftan zorunluydu. Çıkış seviyesi A1 olmaya devam edecektir.


Yerel ilkokulların gelecekte eğitimci eksikliği ile ilgili bir sorunu olması durumunda, Liberec Teknik Üniversitesi'nin Anglophone Studies adlı yeni bir çalışma programı tarafından kısmen çözülebilir. Öncelikle eğitim almayan bir çalışma alanı olmasına rağmen.


“Her yıl eğitime odaklanan bir İngilizce dilimiz var, ancak önemli bir rol öğretmek istemiyor, İngilizce'de profesyonel olarak gelişmek istiyor. Onlar için yeni çalışma programı idealdir. İngilizce öğretme yerleri daha sonra gerçekten İngilizce öğretmek isteyenler için özgür olurdu ”diyor Bilim-Humanity Fakültesi ve Eğitim Aleš Suchomel Dekanı.


Ona göre, Çek eğitim sisteminde tam olarak kaç tane İngilizce öğretmeni eksik olduğunu ve söz konusu 2027 yılından bu yana ne kadar ihtiyaç duyulacağını ölçmek mümkün değildir. Genellikle, uygulamalı öğretmenlerin ve öğretmenlerin Prag ve Brno gibi nispeten büyük pedagojik fakültelere sahip büyük şehirlerde çok fazla kayıp olmadığını söyleyebiliriz. Bizim de dahil olmak üzere bölgelerde durum zaten daha karmaşık ”diyor Dean.