Liberec'teki Doğa-Humanity ve Eğitim Üniversitesi Fakültesi zaten İngilizce için daha fazla aday ve başvuru almaya hazırdır. Ve Anglofon Çalışmaları sayesinde. İlgilenenler yeni çalışma programına başvurabilir, 2025/2026 akademik yılı öğretimi Eylül 2025'te başlayacaktır.
Fakülte Aleš Suchomel Dekanı, “Yeni lisans programı, öğretim dışı bir çalışma programı olmasına rağmen, paradoksal olarak, Çek eğitiminde İngilizce öğretmen ve öğretmen sayısının artırılmasına yardımcı olabilir.” Dedi.
“Her yıl İngilizce adayların önemli bir çıkıntısına sahibiz, ancak önemli bölümün önemli bir bölümünü öğretmek istemiyoruz, İngilizce'de profesyonel olarak gelişmek istiyor. Onlar için yeni çalışma programı idealdir. İngilizce öğretme yerleri gerçekten İngilizce öğretmek isteyenler için özgür olurdu. Ve önümüzdeki yıllarda İngilizce dillerine ve öğretmenlerine kesinlikle daha fazla ihtiyaç duyulacak.
Kırk öğrenciye kadar
Yeni çalışma programı ayrı ayrı veya İspanyolca veya Almanca ile birlikte incelenebilir. Fakülte, bu iki dil odağı için öğrenci ve öğrenci sayısını artırmayı beklemektedir. Otuz ila kırk öğrenci Anglofon çalışmalarının pilot yılına katılabilir.
Anglofon Çalışmaları Çalışma Programının yanı sıra diğer tüm lisans ve sonraki çalışma programlarına yönelik uygulamalar, Mart ayı sonuna kadar fakülte tarafından kabul edilmektedir.
“Son yıllarda, çeşitli öğretim kombinasyonlarında İngilizce için yaklaşık 400 aday ve başvuru sahibi fakültemize başvuruyor, ancak çalışmak için yaklaşık 150 var. Katılmayacak. Yeni program sayesinde İngilizce öğretmek isteyen otuz ila kırk öğrenciye şans veriyoruz ”dedi.
Ona göre, Çek eğitim sisteminde tam olarak kaç tane İngilizce öğretmenin eksik olduğunu ve gözden geçirilmiş çerçeve eğitim programının ödeneceği 2027'den ne kadar ihtiyaç duyulacağını ölçmek mümkün değildir. Eğitim Fakültesi'nin kesin rakamları yoktur.
“Bununla birlikte, aynı zamanda bölgesel bir olaydır, genel olarak büyük şehirlerde Prag ve Brno gibi nispeten büyük pedagojik fakültelere sahip çok sayıda nitelikli öğretmen olmadığı söylenebilir. Bizim de dahil olmak üzere bölgelerde durum zaten daha karmaşık ”dedi.
Küçük çocukların farklı bir yaklaşıma ihtiyacı var
Bazı uzmanlar ayrıca ikinci sınıf öğretmenlerinin birinci sınıfta İngilizce öğretmeye hazır olmadığı sorununa da dikkat çekiyor. Küçük çocukların yaşlı öğrencilerden farklı bir yaklaşıma ihtiyacı vardır.
“Birinci sınıftaki çocuklar farklı, farklı düşünüyorlar. Bu öğretmenler (ikinci sınıf) tamamen pedagojik-psikolojik hazırlık ve aksi takdirde, aksi takdirde tepki veren, farklı ihtiyaçları olduğunu düşünen küçük çocuklarla çalışmak için endüstri tahmini yoktur, ”diyor Eğitim Fakültesi Dekanı Antonín Jančařík.
İlk düzey öğretmenler şimdi üçüncü ila beşinci sınıftan yabancı bir dil öğretmeye hazırlanıyor. Çocukların birinci sınıftan İngilizce olarak öğrenmeleri gereken değişim ile durumu analiz etmesi gerekecektir.
Fakülte Aleš Suchomel Dekanı, “Yeni lisans programı, öğretim dışı bir çalışma programı olmasına rağmen, paradoksal olarak, Çek eğitiminde İngilizce öğretmen ve öğretmen sayısının artırılmasına yardımcı olabilir.” Dedi.
“Her yıl İngilizce adayların önemli bir çıkıntısına sahibiz, ancak önemli bölümün önemli bir bölümünü öğretmek istemiyoruz, İngilizce'de profesyonel olarak gelişmek istiyor. Onlar için yeni çalışma programı idealdir. İngilizce öğretme yerleri gerçekten İngilizce öğretmek isteyenler için özgür olurdu. Ve önümüzdeki yıllarda İngilizce dillerine ve öğretmenlerine kesinlikle daha fazla ihtiyaç duyulacak.
Kırk öğrenciye kadar
Yeni çalışma programı ayrı ayrı veya İspanyolca veya Almanca ile birlikte incelenebilir. Fakülte, bu iki dil odağı için öğrenci ve öğrenci sayısını artırmayı beklemektedir. Otuz ila kırk öğrenci Anglofon çalışmalarının pilot yılına katılabilir.
Anglofon Çalışmaları Çalışma Programının yanı sıra diğer tüm lisans ve sonraki çalışma programlarına yönelik uygulamalar, Mart ayı sonuna kadar fakülte tarafından kabul edilmektedir.
“Son yıllarda, çeşitli öğretim kombinasyonlarında İngilizce için yaklaşık 400 aday ve başvuru sahibi fakültemize başvuruyor, ancak çalışmak için yaklaşık 150 var. Katılmayacak. Yeni program sayesinde İngilizce öğretmek isteyen otuz ila kırk öğrenciye şans veriyoruz ”dedi.
Ona göre, Çek eğitim sisteminde tam olarak kaç tane İngilizce öğretmenin eksik olduğunu ve gözden geçirilmiş çerçeve eğitim programının ödeneceği 2027'den ne kadar ihtiyaç duyulacağını ölçmek mümkün değildir. Eğitim Fakültesi'nin kesin rakamları yoktur.
“Bununla birlikte, aynı zamanda bölgesel bir olaydır, genel olarak büyük şehirlerde Prag ve Brno gibi nispeten büyük pedagojik fakültelere sahip çok sayıda nitelikli öğretmen olmadığı söylenebilir. Bizim de dahil olmak üzere bölgelerde durum zaten daha karmaşık ”dedi.
Küçük çocukların farklı bir yaklaşıma ihtiyacı var
Bazı uzmanlar ayrıca ikinci sınıf öğretmenlerinin birinci sınıfta İngilizce öğretmeye hazır olmadığı sorununa da dikkat çekiyor. Küçük çocukların yaşlı öğrencilerden farklı bir yaklaşıma ihtiyacı vardır.
“Birinci sınıftaki çocuklar farklı, farklı düşünüyorlar. Bu öğretmenler (ikinci sınıf) tamamen pedagojik-psikolojik hazırlık ve aksi takdirde, aksi takdirde tepki veren, farklı ihtiyaçları olduğunu düşünen küçük çocuklarla çalışmak için endüstri tahmini yoktur, ”diyor Eğitim Fakültesi Dekanı Antonín Jančařík.
İlk düzey öğretmenler şimdi üçüncü ila beşinci sınıftan yabancı bir dil öğretmeye hazırlanıyor. Çocukların birinci sınıftan İngilizce olarak öğrenmeleri gereken değişim ile durumu analiz etmesi gerekecektir.