Bölgedeki kırsal kesim öğrencilerinin öğrenme düzeyi düşüyor | Chandigarh Haberleri

NoNaRT

Global Mod
Global Mod
CHANDIGARH: Eğitimin yıllık durumu raporu (ülke çapında), 2018 ile 2022 arasında Punjab, Haryana ve Himachal Pradesh’te 5-16 yaş grubundaki öğrencilerin öğrenme becerilerinde keskin bir düşüş olduğunu vurguladı. Uzmanlar, düşüşü pandeminin neden olduğu eğitimdeki aksamaya bağladılar.
Rapor, Himachal’da III. sınıf düzeyinde metin okuyabilen öğrencilerin yüzdesinin 2018’de %47,7’den 2022’de %19,3’ten %28,4’e düştüğünü kaydetti. Himachal’da III. sınıftaki devlet okulu öğrencilerinin yalnızca %23’ü II. sınıf düzeyinde metin okuyabiliyordu. Haryana’da okuma yeteneğinde de %46,4’ten %31,5’e düşüş kaydedildi. İstenen okuma becerilerine sahip öğrencilerin oranı Pencap’ta %39,4’ten %33’e düştü.

eyaletler


V sınıfında, okuma seviyeleri Himachal’da %76,9’dan %61,4’e, Haryana’da %69,1’den %57,6’ya ve Punjab’da %71,6’dan %66,2’ye düştü. Benzer şekilde, Sınıf VIII’de okuma gücü HP’de %89,9’dan %87,9’a ve Haryana’da %81,2’den %80,3’e düştü. Pencap, %85,1’den %85,4’e küçük bir iyileşme kaydetti.
Aritmetik değerlendirmede, en azından kesinti yapabilen III. Sınıf öğrencilerinin yüzdesi Himachal’da %50,2’den %41,5’e, Haryana’da %53,7’den %41,7’ye ve Punjab’da %49,7’den %44,8’e düştü. Haryana’da değerlendirilen öğrencilerin yalnızca %41,6’sı, 2018’de %50,9’a kıyasla V. Sınıfta kolayca paylaşımda bulunabildi. 2018’deki önceki değerlendirme. Pencap’ta, V. Sınıf bölümündeki kırsal kesim öğrencilerinin yalnızca %41,1’i, 2018’de %53’ten 11,9 çentik daha az yapabildi.
Haryana’da I. Sınıf öğrencilerinin %21,8’i 1’den 9’a kadar sayıları tanıyamazken, Pencap’ta %21,1’i tanıyamadı. Himachal’da, kırsal kesimdeki Sınıf I öğrencilerinin %15,7’si sayıları tanıyamadı.
Üç eyalet, devlet okullarına kayıtta bir iyileşme kaydetti. 6 ila 14 yaş arası çocukların oranı Pencap’ta %46,7’den %58,8’e, Haryana’da %42,6’dan %51,9’a ve Himachal’da %58,9’dan %66,3’e yükseldi. Okula gitmeyen 15-16 yaş arası çocukların oranı Haryana’da %6,8’den %4,6’ya ve Pencap’ta %6,2’den %5,2’ye düşerken, tepe eyalette %2,2’den %2,8’e kadar küçük bir artış kaydedildi.
Himachal (%81,4), kayıtlı 60’tan az öğrencisi olan küçük okul yüzdesinin en yüksek olduğu eyaletlerden biriydi. Kütüphane kitabı olan okulların yüzdesi Pencap’ta %43,3’ten %56,2’ye yükselirken, kütüphane kitabı olan okulların oranı Himachal’da %73’ten %58,6’ya ve Haryana’da %44,8’den %33,2’ye düştü.
Değerlendirme, 2018’de %17,7 olan Pencap’taki öğrencilerin %63,4’üne bilgisayar erişimi olduğunu ortaya çıkardı. İçme suyu olan okulların sayısı 2018’de %82,7’den Pencap’ta %92,7’ye yükseldi.