Doktorla daha iyi bağlantılar veya uzak köylerden alışveriş için. Bölge taksi otobüslerini tanıtacak

NoNaRT

Global Mod
Global Mod
Doktora gitmek ya da alışverişe gitmek için en yakın kasabaya sadece altı kilometre uzaklıkta olsa bile, arabaları ya da ehliyetleri yoksa sabah altıda ya da sabah on bir gibi otobüsle oraya varıyorlar. Daha sonra dönüş bağlantısı için birkaç saat beklerler.


Liberec bölgesinin uzak bölgelerinde yaşayan insanlar için taksi otobüsleri hayatı önemli ölçüde kolaylaştırabilir. Bölge, kullanıma sunulduğundan bu yana daha hızlı ve konforlu seyahatin yanı sıra daha erişilebilir toplu taşıma vaat ediyor. Yaklaşık sekiz kişi kapasiteli araçlar tarifeye bağlı olmayacak, yolcular uygulamayı kullanarak sipariş verecek. İlk taksi otobüsü sonbaharda kalkacak.


“Proje hazırlık aşamasında, yirmiye yakın lokasyon seçtik. Öncelikle oradaki hizmetle ilgilenip ilgilenmeyeceklerini öğrenmemiz gerekiyor ve ardından bir sonraki prosedürü ağustos ayında bölge konseyinde onaylayacağız.” diye özetledi bölgedeki ulaştırma koordinatörü KORID LK'nin genel müdürü Otto Pospíšil. Ona göre iki düzine yerden üçü mümkün.


Örneğin, ulaşım talebinin olduğu ancak kısa aralıklarla şehir içi veya banliyö hattının çalışacağı kadar büyük olmayan daha küçük bir şehirde taksi otobüsleri haklıdır. Aynı zamanda seyrek nüfuslu bölgelerde de karşılığını verir. Yolcuların yalnızca tarifeye göre belirlenen saatlerde sipariş verebileceği radyo otobüslerden farklı olarak minibüsler, çalışma saatleri içerisinde talebe göre her an sefer yapacak.


KORID LK ile etkilenen lokasyonların trafik analizi üzerinde çalışan CITYA sözcüsü Ondřej Chlupáček'e göre, minibüsler Pazartesi'den Cuma'ya günde 10 ila 12 saat kalkışa hazır olacak.


Uygulama aracılığıyla sipariş verin



“Amacımız uzak bölgelerdeki insanların güvenilir ve rahat bir ulaşım hizmetine sahip olmalarıdır. İhtiyaç duyduklarında doktora, okula, mağazaya, işe gitmek için. Bu nedenle Liberec bölgesinde esnek ve yarı sabit bölümler, yani aracın belirli bir zamanda belirli bir sırayla geçeceği durakları birleştirecek yenilikçi bir talep üzerine taşımacılık türü başlatmayı planlıyoruz.” Diğer şeylerin yanı sıra gerekli teknolojileri de sağlayan CITYA'nın yöneticisi Dominik Janík ekledi.


Yolcular uygulama üzerinden minibüs siparişi veriyor. “Sistemin IDOLka'ya entegre edilmesini istiyoruz. Pilot projenin ayrı bir uygulama olabileceğini göz ardı etmiyoruz” dedi Pospíšil.


Ücret, Liberec Bölgesi Entegre Ulaşım Sisteminde geçerli olan güncel fiyatlara göre belirlenmelidir. “Herhangi bir istisna planlamıyoruz,” diye ekledi, uygulamada kolayca gezinemeyecek müşteriler için bir operatörün telefonda bulunması gerektiğini de sözlerine ekledi. “Detayları yine de çözeceğiz. Ancak arayabileceğini umuyoruz” diye ekledi.


Sanal duraklar



Taksiler halihazırda Orta Bohemya, Güney Moravya ve Pardubice bölgelerinde faaliyet göstermektedir. Pospíšil, “Cumhuriyet'ten edinilen deneyimlere göre, tüm yaş grupları buna alıştı ve taksileri kullanıyor” diye özetledi ve KORID LK'nın yolculara yeni seçenekler sunmaya odaklanacağına dair güvence verdi.


CITYA'dan Chlupaček'e göre sistem, güvenli bir yerde bir ila iki yüz metre arayla konumlandırılacak sanal durakları kullanarak çalışacak. Ancak bu her zaman belirli bölgeye bağlıdır. Taksiler aynı zamanda mevcut otobüs duraklarını da kullanacak. Konumun nihai seçimine esas olarak karar verilecek verilerin toplanması birkaç hafta daha sürecek.


Bölgesel olarak şu sonuca vardı: “Talep üzerine taşımacılığın çalışması, klasik normal otobüslere göre önemli ölçüde daha ucuz, insanların seyahat süresini yaklaşık olarak yarıya indiriyor, klimalı minibüslerde daha fazla konfor sunuyor ve diğer ulaşım türlerine kıyasla karbon ayak izini önemli ölçüde azaltıyor.” sözcüsü Filip Trdla.