Beş makinenin rotası, teknik üniversite kampüsünden bölgesel başkentin sembolü olan Ještěd’in zirvesine gidiyordu. Öğleden kısa bir süre sonra tüm mopedler sorunsuz bir şekilde mimar Karel Hubáček’in ikonik binasına ulaştı.
Peki insanların 134.444 krona satın alabileceği ürünün tanıtımı neden Bohemya’nın kuzeyinde gerçekleşti? Liberec Teknik Üniversitesi’nden (TUL) bilim adamları, elektrikli mopedin geliştirilmesine yardımcı oldular.
“Mopedix geliştiricileri, neyin mümkün olup neyin olmadığı, elektrikli direksiyonun şasilerine uyup uymadığı, onu taşıyıp taşımadığı veya makinenin, örneğin sürüş açısından gerekli sürüş özelliklerine sahip olup olmayacağı konusunda bizden tavsiyeye ihtiyaç duyuyordu. dinamikler. Ayrı ayrı bileşenlerin özelliklerini de doğruladık ve homologasyondan önce bir test gerçekleştirdik. Bataryayı, kullanım ömrünü, motorun aşırı ısınıp ısınmayacağını, ışıkları, flaşörleri, ekranı ve benzerlerini test ettik” dedi.
TUL’a ek olarak, Prag’daki Uygulamalı Sanatlar Üniversitesi’nden bir ekip de bu motosiklet ve bisiklet kombinasyonunun geliştirilmesine katıldı. Tasarımdan sorumluydu.
Mopedix zaten Çek ve Avrupa yollarında kullanılabiliyor, başarıyla onaylandı ve Ulaştırma Bakanlığı’ndan izin aldı. Sürmek için, insanların on beş yaşında alabilecekleri bir AM sürücü belgesine sahip olmak yeterlidir.
Moped bir durgunluk olarak yaratıldı
Orta Bohemya’daki Zaječice u Pyšel’den bir grup arkadaş, motosikletin gelişiminin başlangıcındaydı. Rus milliyetçi motosiklet çetesi Night Wolves ile dalga geçmek istediklerini söylediler, bu yüzden resesyonist bir moped sürücü çetesi kurdular. Eski benzinli makinelerde yutulan binlerce kilometre, 21. yüzyıl için bir moped yapma fikriyle sonuçlandı. Bunu gerçeğe dönüştürmek yaklaşık iki buçuk yıl sürdü.
“Vizyonumuz dünyayı bir moped veya her aile için bir moped yapmaktı. Kısacası, onurlu, modern bir şey inşa etmek istedik. İki kişiyi taşımak için mopedin büyük olması gerektiğini biliyorduk. Ürünün arkasındaki altı kişilik çekirdek ekipten biri olan David Kasl, “Tek tekerlekli araç pazarındaki bir boşluğu doldurduğumuzu düşünüyorum” dedi.
Tek tekerlekli küçük motosiklet kategorisine girse de, 176 kilogram gibi nispeten makul bir yük kapasitesine sahip. İzin verilen maksimum hızı saatte 45 kilometredir. Akünün kapasitesi 45 amper-saattir ve nasıl kullanıldığına bağlı olarak bin şarj saatinden fazla dayanabilir. İnsanlar evde normal bir 230 voltluk prizden kolayca şarj edebilir.
TUL’dan Pavel Jandura’ya göre bu moped, bir yolcuyu tek bir şarjla yetmiş ila seksen kilometre götürebilir. Jandura, “Standart bir şarj cihazı, bir motosiklete yedi buçuk saatte enerji sağlayacak, bir turbo bisiklet ise iki buçuk saatte tam kapasiteye ulaşacak” diye ekledi.
Mopedix kabaca yüzde 80 Çek ürünü. Çerçeve ve diğer metal parçalar Tvarmetal tarafından Vysoké Mýt’ta üretilmektedir. “Üretime başlıyoruz, siparişlerimiz var ama geliştirmeye devam etmek istiyoruz. Bir sepet, bir üç tekerlekli bisiklet gibi fikirler bulduk, gelecekte daha hafif bir versiyon düşünüyoruz, ayrıca bir içten yanmalı motor da oyunda, ancak Euro standartları nedeniyle onu sürekli erteliyoruz,” şeklinde özetledi Jindřich Melichar geliştirme ekibinden.
Peki insanların 134.444 krona satın alabileceği ürünün tanıtımı neden Bohemya’nın kuzeyinde gerçekleşti? Liberec Teknik Üniversitesi’nden (TUL) bilim adamları, elektrikli mopedin geliştirilmesine yardımcı oldular.
“Mopedix geliştiricileri, neyin mümkün olup neyin olmadığı, elektrikli direksiyonun şasilerine uyup uymadığı, onu taşıyıp taşımadığı veya makinenin, örneğin sürüş açısından gerekli sürüş özelliklerine sahip olup olmayacağı konusunda bizden tavsiyeye ihtiyaç duyuyordu. dinamikler. Ayrı ayrı bileşenlerin özelliklerini de doğruladık ve homologasyondan önce bir test gerçekleştirdik. Bataryayı, kullanım ömrünü, motorun aşırı ısınıp ısınmayacağını, ışıkları, flaşörleri, ekranı ve benzerlerini test ettik” dedi.
TUL’a ek olarak, Prag’daki Uygulamalı Sanatlar Üniversitesi’nden bir ekip de bu motosiklet ve bisiklet kombinasyonunun geliştirilmesine katıldı. Tasarımdan sorumluydu.
Mopedix zaten Çek ve Avrupa yollarında kullanılabiliyor, başarıyla onaylandı ve Ulaştırma Bakanlığı’ndan izin aldı. Sürmek için, insanların on beş yaşında alabilecekleri bir AM sürücü belgesine sahip olmak yeterlidir.
Moped bir durgunluk olarak yaratıldı
Orta Bohemya’daki Zaječice u Pyšel’den bir grup arkadaş, motosikletin gelişiminin başlangıcındaydı. Rus milliyetçi motosiklet çetesi Night Wolves ile dalga geçmek istediklerini söylediler, bu yüzden resesyonist bir moped sürücü çetesi kurdular. Eski benzinli makinelerde yutulan binlerce kilometre, 21. yüzyıl için bir moped yapma fikriyle sonuçlandı. Bunu gerçeğe dönüştürmek yaklaşık iki buçuk yıl sürdü.
“Vizyonumuz dünyayı bir moped veya her aile için bir moped yapmaktı. Kısacası, onurlu, modern bir şey inşa etmek istedik. İki kişiyi taşımak için mopedin büyük olması gerektiğini biliyorduk. Ürünün arkasındaki altı kişilik çekirdek ekipten biri olan David Kasl, “Tek tekerlekli araç pazarındaki bir boşluğu doldurduğumuzu düşünüyorum” dedi.
Tek tekerlekli küçük motosiklet kategorisine girse de, 176 kilogram gibi nispeten makul bir yük kapasitesine sahip. İzin verilen maksimum hızı saatte 45 kilometredir. Akünün kapasitesi 45 amper-saattir ve nasıl kullanıldığına bağlı olarak bin şarj saatinden fazla dayanabilir. İnsanlar evde normal bir 230 voltluk prizden kolayca şarj edebilir.
TUL’dan Pavel Jandura’ya göre bu moped, bir yolcuyu tek bir şarjla yetmiş ila seksen kilometre götürebilir. Jandura, “Standart bir şarj cihazı, bir motosiklete yedi buçuk saatte enerji sağlayacak, bir turbo bisiklet ise iki buçuk saatte tam kapasiteye ulaşacak” diye ekledi.
Mopedix kabaca yüzde 80 Çek ürünü. Çerçeve ve diğer metal parçalar Tvarmetal tarafından Vysoké Mýt’ta üretilmektedir. “Üretime başlıyoruz, siparişlerimiz var ama geliştirmeye devam etmek istiyoruz. Bir sepet, bir üç tekerlekli bisiklet gibi fikirler bulduk, gelecekte daha hafif bir versiyon düşünüyoruz, ayrıca bir içten yanmalı motor da oyunda, ancak Euro standartları nedeniyle onu sürekli erteliyoruz,” şeklinde özetledi Jindřich Melichar geliştirme ekibinden.