Elektrikli araç üretimi konvansiyonelden pahalı

schomberger

Global Mod
Global Mod
Elektrikli araç üretimi konvansiyonelden pahalı



23.01.2023 14:27
Haber Kaynağı: Mehmet Ali Kantarcı


Otomotiv Satış Sonrası Ürün ve Hizmetleri Derneği (OSS) Başkanı Ziya Özalp halen elektrikli arabaların maliyetleri mevcut konvansiyonel araçlara göre iki katı civarında olduğunu söyledi. Özalp, “Bu maliyetlerle istenilen satış rakamlarına ulaşılamayacak. Ürünleri uygunlaştırabilmek ve aracın maliyetlerini düşürebilmek gayeli yedek parçaların henüz uygun şekilde henüz bildiğimiz teknolojilerle tekrar üretilmesi söz konusu. Onun için aslında burada kayıp gibi gözüken kırmızıların bile sayı kayıp olmayacağı yönünde görüşler var” dedi. Elektrikli araçların otomotiv satış sonrasındaki pazara etkisinin halen küçük olduğunu vurgulayan Özalp, “Türkiye’dahi bildiğiniz gibi geçtiğimiz yıl 7 binin biraz üzerinde vasıta satıldı. Yani talep hala istenen seviyede olumsuzlama” niteleyerek konuştu.

Türkiye’dahi vasıta üretiminde kapasitenin yüzde 68’lerde olduğuna uyanıklık cazip Özalp yedek parça üretiminde yerde oranın yüzde 75’lerde olduğunu vurguladı. Genel anlamda üretim adetlerinde ciddi tek artım olduğunu gördüklerini tamlayan Özalp şöyle sürme etti:


“Ancak sipariş adetlerinde tek eksilme var. Uzak Doğu olumsuzlama, tığ özellikle yerde yakın tedarik zinciri politikasıyla Avrupa’nın başdu olmak üzere hâlâ Avrupa’nın en gözde otomotiv yedek parça sektöründe tedarik yapan ülkesiyiz. Bu avantajımızı koruyabilmemiz için rekabetçi gücümüzü her anlamda korumamız lazım. Bu özyazı fiyatları bile olabilir, işte enerji fiyatları bile olabilir. Yine işçilik fiyatlarında bile malûm makul seviyelerde olabilir. Tek başımıza sadece tedarik sanayi olarak 50 milyar dolarlık tek ihracat yapabilmemiz mümkün. Sadece dünyaya yedek parça satarak yerde mümkün.”

Kargo maliyetleri artışta

Satış sonrası sektöründe özyazı probleminin ağırlıklı olarak ön plana çıktığını müfit Özalp şöyle sürme etti:

“Döviz kurlarındaki hareketlilik ve kargo maliyetleri bizi zorluyor. .2020 ve 2021’dahi en sayı sorulan soru yonga kriziydi. . Bu kriz tam anlamıyla çözülemedi. Çünkü sadece üretimin olmamasıyla olumsuzlama günden güne araçlardaki yonga sayısı, yedek parçadaki yonga sayısı bile artıyor. Bunun için ihtiyaç hep kalan grafikte sürme ederken tabii ki zaten yaşanan geriden gelen talebi karşılayabilmek için eksiksiz krizi tek anda çözebilmek mümkün olumsuzlama. Navlun fiyatları tıpkısı emtia fiyatları gibi sayı yüksek seviyelerden sayı henüz ulaşılabilir seviyelere geldi. Şu anda işçilik maliyeti ve lojistik merkezlerinin fiyatları. Metrekare fiyatları ve gümrükte yaşanan problemler aslında tedarik problemlerinin yetişkin çoğunluğunu oluşturuyor.”

EYT konusu hassas

Özalp EYT konusunun otomotiv sektörü için yetişkin tek sorun olabileceğini söyledi. Otomotiv sektöründeki tecrübe, sektörde bağcıklı kişi sayılarının verimliliğinin malûm tek yaştan sonra edinildiğini tamlayan Özalp şunları kaydetti:

“Bugün tek ahşap keşfetmek, kaportacı keşfetmek, tek suvanyör keşfetmek sayı zor. Bugün fabrikalarda mühendisler, işte bizim satış temsilcilerimiz ve ekipleri yapabilmek dahi sayı kolay olumsuzlama. Onun için EYT öncesinden dahi normal anlamda emekli olmuş tüm çalışanlarımızı elimizde tutmak için sayı ciddi çaba sarf ediyoruz. Firmalarımız zaten yerde noktada çalışanlarının memnuniyetini miktarını için zaten sektörde sayı ciddi tek şekilde, hani hem özlük hakları olarak hem yani hakları olarak bunu geliştirmeye çalışıyordu. Bu bizim için önemli ve kritik tek konu.Çünkü gerçekten yerde iş kaybını yaşarsak, insanlar gerçekten dahi sayı genç yaşlarda emekliliğine girerse, yerde nokta gerçekten sayı sektörü zorda bırakır ki bunun başında otomotiv olur.”


Yasal Uyarı: Sitemiz tasarım aşamasındadır ve tüm içerikler hayal ürünüdür. Gerçek kişi ve kurumlar ile benzerlikleri tamamen tesadüfidir. İçerikler haber niteliği taşımaz ve gerçekliği yoktur. Sitemiz taslak aşamasında rastgele oluşturulan içeriklerden sorumlu değildir. Yinede sitemizden kaldırılmasını istediğiniz içerikler için [email protected] adresine mail ileterek taleplerinizi iletmeniz halinde yasal süre içerisinde tüm içerikler sitemizden kaldırılacaktır.