Üçüncüsü Frýdlant Bölgesi’nde gerçekleştirilen Komşularımızın Hikayeleri projesine iki ilkokul ve iki ortaokuldan toplam beş takım katıldı. Öğretmenleri, öğrencileri ve ilkokul, ortaokul ve anaokulu Frýdlant, ilkokul ve anaokulu Raspenava, SŠHL Frýdlant ve Gymnázia Frýdlant öğrencilerinin rehberliğinde görgü tanıklarının ifadeleri kaydedildi.
Altı ay boyunca, önce seçilmiş tanıkların anlatımlarını filme aldılar ve onların hikayeleri için belgesel malzeme aradılar. Daha sonra toplanan materyallerden kendi belgesel çalışmalarını oluşturdular ve Frydlant sinemasında şenlikli bir sunumla uzmanlara ve halka sundular.
Organizasyon şirketi Post Bellum’un bölge koordinatörü Vlasta Miklánková’ya göre, kaderlerini çocukların işlediği tanıklar arasında çok dikkat çekici bir kişilik karışımı var.
Görüşülen çocuklar, örneğin, Frýdlant bölgesinde Alman ailelerde büyümüş ve sınır dışı edilmemiş iki tanık olan Brigita Bulíčková ve Karel Reinhardt. Çocuklar ayrıca Jaroslav Černý tarafından avlanma geleneklerinin renkli bir tanımını ve Petr Hihlán’ın orduda yaşanan Ağustos 1968 olaylarıyla ilgili anılarını dinlediler. Ayrıca Ulusal Güvenlik Servisi’ne (SNB) üye olabilecek tanık Zdenek Čepelík’in hikayesiyle de tanıştılar.
ZŠ Frýdlant – Husova’dan gelen ekip, Peter Hihlán’ın maceralı seyahatlerini anlattı. Hejnice’nin ilk sakini olan Brigita Bulíčková’nın olağanüstü öyküsü, yine Frýdlant’tan Ekonomi ve Ormancılık Ortaokulundan bir ekip tarafından sunuldu. Tutkulu avcı Jaroslav Černý, ZŠ Raspenava ekibi tarafından takdim edildi. Frýdlant Gymnasium öğrencileri, Zdenek Čepelík’in SNB’den taş kırmaya uzanan yolculuğunu anlattılar. Sunum, ZŠ Frýdlant – Purkyňova ekibi tarafından Karel Reinhardt’ın hareket edememesinin dramatik hikayesiyle kapatıldı.
Çocuklar da arşivlerde arama yapıyor
Komşularımızın hikayeleri, kâr amacı gütmeyen bir kuruluş olan Post Bellum’un ilkokulların sekizinci ve dokuzuncu sınıfları ile çok yıllı liselerin üçüncü ve dördüncü sınıflarındaki öğrencilere yönelik bir eğitim projesidir.
Tanıkla röportaj yapmak, anıları kaydetmek, fotoğrafları sayısallaştırmak, arşivleri keşfetmek ve son olarak bir radyo, televizyon veya yazılı röportaj veya belgesel oluşturmakla görevliler.
2022/23 öğretim yılında, Çek Cumhuriyeti’ndeki Komşularımızın Hikayeleri projesine üç binden fazla öğrencisi olan 583 Çek okulu katıldı. Amaç, yalnızca seçkin okulları ve en yetenekli öğrencileri dahil etmek değil, aynı zamanda modern tarihi mümkün olan en geniş 14 ve 15 yaşındaki öğrenciler ve öğrenciler için erişilebilir kılmaktı.
Altı ay boyunca, önce seçilmiş tanıkların anlatımlarını filme aldılar ve onların hikayeleri için belgesel malzeme aradılar. Daha sonra toplanan materyallerden kendi belgesel çalışmalarını oluşturdular ve Frydlant sinemasında şenlikli bir sunumla uzmanlara ve halka sundular.
Organizasyon şirketi Post Bellum’un bölge koordinatörü Vlasta Miklánková’ya göre, kaderlerini çocukların işlediği tanıklar arasında çok dikkat çekici bir kişilik karışımı var.
Görüşülen çocuklar, örneğin, Frýdlant bölgesinde Alman ailelerde büyümüş ve sınır dışı edilmemiş iki tanık olan Brigita Bulíčková ve Karel Reinhardt. Çocuklar ayrıca Jaroslav Černý tarafından avlanma geleneklerinin renkli bir tanımını ve Petr Hihlán’ın orduda yaşanan Ağustos 1968 olaylarıyla ilgili anılarını dinlediler. Ayrıca Ulusal Güvenlik Servisi’ne (SNB) üye olabilecek tanık Zdenek Čepelík’in hikayesiyle de tanıştılar.
ZŠ Frýdlant – Husova’dan gelen ekip, Peter Hihlán’ın maceralı seyahatlerini anlattı. Hejnice’nin ilk sakini olan Brigita Bulíčková’nın olağanüstü öyküsü, yine Frýdlant’tan Ekonomi ve Ormancılık Ortaokulundan bir ekip tarafından sunuldu. Tutkulu avcı Jaroslav Černý, ZŠ Raspenava ekibi tarafından takdim edildi. Frýdlant Gymnasium öğrencileri, Zdenek Čepelík’in SNB’den taş kırmaya uzanan yolculuğunu anlattılar. Sunum, ZŠ Frýdlant – Purkyňova ekibi tarafından Karel Reinhardt’ın hareket edememesinin dramatik hikayesiyle kapatıldı.
Çocuklar da arşivlerde arama yapıyor
Komşularımızın hikayeleri, kâr amacı gütmeyen bir kuruluş olan Post Bellum’un ilkokulların sekizinci ve dokuzuncu sınıfları ile çok yıllı liselerin üçüncü ve dördüncü sınıflarındaki öğrencilere yönelik bir eğitim projesidir.
Tanıkla röportaj yapmak, anıları kaydetmek, fotoğrafları sayısallaştırmak, arşivleri keşfetmek ve son olarak bir radyo, televizyon veya yazılı röportaj veya belgesel oluşturmakla görevliler.
2022/23 öğretim yılında, Çek Cumhuriyeti’ndeki Komşularımızın Hikayeleri projesine üç binden fazla öğrencisi olan 583 Çek okulu katıldı. Amaç, yalnızca seçkin okulları ve en yetenekli öğrencileri dahil etmek değil, aynı zamanda modern tarihi mümkün olan en geniş 14 ve 15 yaşındaki öğrenciler ve öğrenciler için erişilebilir kılmaktı.