Teleferiğin Horní Hanychov'daki son tramvaya kadar uzatılması mümkündür, ancak kayak alanının mevcut boyutunun ötesine genişletilmesi mümkün değildir. Ancak mevcut alanın sınırlı alanına ilave eğim yapılması söz konusu olsaydı o zaman bu mümkün olurdu. Bu tür sonuçlar, SEA olarak adlandırılan bölgenin sürdürülebilir kalkınması üzerindeki etkinin değerlendirilmesi çalışmasından ortaya çıkmıştır.
Çalışmada ayrıca Ještěd'de belediyeye ait kayak merkezini işleten TMR şirketinin, burayı alanın dışına genişletmenin ve çocuklu aileler için iki yeni geniş kayak pisti inşa etmenin mümkün olup olmadığı yönündeki planları da değerlendirildi. Bu nedenle Ještěd sırtında elli hektardan fazla ormanın kesilmesi gerekecekti.
“Ještěd'deki alanın gelişimi, yokuş aşağı pistlerin genişletilmesi ve belirlenen alanın dışına genişleme göz ardı edildi. Bunun temel nedeni birinci ve ikinci derece su bölgelerine yapılan müdahaleler ve orman alanlarının bütünlüğünün bozulmasıdır” dedi Belediye Başkan Yardımcısı Adam Lenert. Belediye, çalışmayla ilgili her iki belgeyi de web sitesinde kamuoyunun erişimine sundu.
Son tramvaya teleferik
Ještěd teleferiği Ekim 2021'in sonundaki trajik kazadan bu yana hizmet dışı ve Liberec şu anda teleferiği satın almak için sahibi České Drahi ile pazarlık yapıyor. Dükkan henüz kapatılmamış olsa da belediye binası teleferiği ne şekilde restore edeceğini şimdiden değerlendiriyor. Üç olası varyant 13 Şubat'ta Varşova sinemasında halka sunulacak.
Bir olasılık, teleferik güzergahını Horní Hanychov'daki son tramvaya kadar 650 metre kadar uzatmak. SEA çalışmasının sonuçlarına göre bu mümkün. “Elbette tasarımcının bazı şartları var, imar planında değişiklik var ama fiili olarak bunun bir sınırı yok” diyen Lenert, bunun sitenin daha fazla geliştirilemeyeceği anlamına gelmediğini de sözlerine ekledi.
“TMR firmasıyla oturup planın mümkün olduğu kadar dokümantasyonu karşılayacak ve şartları yerine getirecek şekilde değiştirilmesi için çaba göstereceğiz. Bence boşluk var” diye ekledi Adam Lenert.
Örneğin, SEA'nın vardığı sonuçlardan, Skalka telesiyejinin alt istasyonunda bir tutma tankı inşa etmenin veya mevcut bazı kayak pistlerinin profilini genişletip ayarlamanın mümkün olduğu sonucu çıkıyor.
Muhalefet: Yeni eğilimler saçmalık
Ancak Liberec muhalefeti Ještěd kampüsünün genişletilmesi fikrine hiçbir şekilde katılmıyor. Üyelerine göre SEA raporu, mevcut iklim değişikliği nedeniyle Ještěd'de yeni yamaçlar inşa etmenin saçmalık ve çevre suçu olduğunu gösteriyor.
“Bu hepimiz için büyük bir zafer. Kamuoyunda plan hakkında olumsuz konuşan insanlar, Jizera-Ještěd dağ derneği, Čmelák derneği ve diğerleri gibi çevre derneklerinin yanı sıra biz muhalif politikacılar. Kesime karşı çıkanların ortak faaliyeti olmasaydı, şüphesiz farklı sonuçlanacağı açık değildi. Yeşillerin temsilcisi ve Liberec İklim İçin Ebeveynler derneğinin üyesi olan Anna Kširová, “İnsanların faaliyetlerinin bir anlamı var ve bir şeyleri harekete geçirebilir” diye ekledi.
“SEA belgeleri TMR tarafından işe alınan bir şirket tarafından işlenmiş olsaydı, bu sonuçlar tamamen farklı olurdu. TMR temsilcileri böyle bir senaryoyu üstlendiler ve 2022 yazında yaptıkları toplantılarda zaten dokümantasyon üzerinde çalıştıklarını açıkça duyurdular. Belediye Başkanı Jaroslav Zámečník, yalnızca bizim baskımıza ve çevre derneklerinin direnişine dayanarak şehrin SEA işleyicisini seçip işe alacağına söz verdi. Yeşiller Partisi temsilcisi Jindřich Felcman, yatırımcıya herhangi bir taahhütte bulunmadan, SEA geliştiricisi başından beri söylediğimiz şeyi yazabilir; bugün Ještěd'de yeni kayak pistleri inşa etmek ekolojik bir suçtur” diye ekledi.
Çalışmada ayrıca Ještěd'de belediyeye ait kayak merkezini işleten TMR şirketinin, burayı alanın dışına genişletmenin ve çocuklu aileler için iki yeni geniş kayak pisti inşa etmenin mümkün olup olmadığı yönündeki planları da değerlendirildi. Bu nedenle Ještěd sırtında elli hektardan fazla ormanın kesilmesi gerekecekti.
“Ještěd'deki alanın gelişimi, yokuş aşağı pistlerin genişletilmesi ve belirlenen alanın dışına genişleme göz ardı edildi. Bunun temel nedeni birinci ve ikinci derece su bölgelerine yapılan müdahaleler ve orman alanlarının bütünlüğünün bozulmasıdır” dedi Belediye Başkan Yardımcısı Adam Lenert. Belediye, çalışmayla ilgili her iki belgeyi de web sitesinde kamuoyunun erişimine sundu.
Son tramvaya teleferik
Ještěd teleferiği Ekim 2021'in sonundaki trajik kazadan bu yana hizmet dışı ve Liberec şu anda teleferiği satın almak için sahibi České Drahi ile pazarlık yapıyor. Dükkan henüz kapatılmamış olsa da belediye binası teleferiği ne şekilde restore edeceğini şimdiden değerlendiriyor. Üç olası varyant 13 Şubat'ta Varşova sinemasında halka sunulacak.
Bir olasılık, teleferik güzergahını Horní Hanychov'daki son tramvaya kadar 650 metre kadar uzatmak. SEA çalışmasının sonuçlarına göre bu mümkün. “Elbette tasarımcının bazı şartları var, imar planında değişiklik var ama fiili olarak bunun bir sınırı yok” diyen Lenert, bunun sitenin daha fazla geliştirilemeyeceği anlamına gelmediğini de sözlerine ekledi.
“TMR firmasıyla oturup planın mümkün olduğu kadar dokümantasyonu karşılayacak ve şartları yerine getirecek şekilde değiştirilmesi için çaba göstereceğiz. Bence boşluk var” diye ekledi Adam Lenert.
Örneğin, SEA'nın vardığı sonuçlardan, Skalka telesiyejinin alt istasyonunda bir tutma tankı inşa etmenin veya mevcut bazı kayak pistlerinin profilini genişletip ayarlamanın mümkün olduğu sonucu çıkıyor.
Muhalefet: Yeni eğilimler saçmalık
Ancak Liberec muhalefeti Ještěd kampüsünün genişletilmesi fikrine hiçbir şekilde katılmıyor. Üyelerine göre SEA raporu, mevcut iklim değişikliği nedeniyle Ještěd'de yeni yamaçlar inşa etmenin saçmalık ve çevre suçu olduğunu gösteriyor.
“Bu hepimiz için büyük bir zafer. Kamuoyunda plan hakkında olumsuz konuşan insanlar, Jizera-Ještěd dağ derneği, Čmelák derneği ve diğerleri gibi çevre derneklerinin yanı sıra biz muhalif politikacılar. Kesime karşı çıkanların ortak faaliyeti olmasaydı, şüphesiz farklı sonuçlanacağı açık değildi. Yeşillerin temsilcisi ve Liberec İklim İçin Ebeveynler derneğinin üyesi olan Anna Kširová, “İnsanların faaliyetlerinin bir anlamı var ve bir şeyleri harekete geçirebilir” diye ekledi.
“SEA belgeleri TMR tarafından işe alınan bir şirket tarafından işlenmiş olsaydı, bu sonuçlar tamamen farklı olurdu. TMR temsilcileri böyle bir senaryoyu üstlendiler ve 2022 yazında yaptıkları toplantılarda zaten dokümantasyon üzerinde çalıştıklarını açıkça duyurdular. Belediye Başkanı Jaroslav Zámečník, yalnızca bizim baskımıza ve çevre derneklerinin direnişine dayanarak şehrin SEA işleyicisini seçip işe alacağına söz verdi. Yeşiller Partisi temsilcisi Jindřich Felcman, yatırımcıya herhangi bir taahhütte bulunmadan, SEA geliştiricisi başından beri söylediğimiz şeyi yazabilir; bugün Ještěd'de yeni kayak pistleri inşa etmek ekolojik bir suçtur” diye ekledi.