Ještěd’e giden teleferik bir anıt olabilir. Harika fikir diyor belediye başkanı

NoNaRT

Global Mod
Global Mod
Bakanlığın sözcüsü Ivana Awwadová, “Girişim Kültür Bakanlığı tarafından haklı olarak değerlendirildi” dedi. Ona göre teleferiğin anıt olarak ilan edilmesi bir vatandaş tarafından önerildi. Awwadová, “Bakanlık, Liberec Ulusal Anıt Enstitüsü’nün bölgesel uzman işyerinden, söz konusu nesnenin kültürel bir anıt olarak ilan edilmesi için uygun bir öneri geliştirmesini istedi” dedi.


Şu anda davaya taraf olanların yorumları bekleniyor. “Nihai karar çıkana kadar Kültür Bakanlığı idari işlemlerin gidişatı ve sonuçları hakkında yorumda bulunmayacaktır. İdari işlemlerin uzunluğu ve sonucu şu anda tahmin edilemez” diye ekledi.


Liberec şehrinin belediye başkanı Jaroslav Zámečník, Ještěd teleferiğinin kültürel anıtlar arasına kaydedilmesinin harika bir fikir olduğunu düşünüyor.


“Daha da ileri giderek teleferiği sadece kültürel bir anıt değil, aynı zamanda ulusal bir kültür anıtı ilan ettirirdim. Ayrıca kişisel önerim üzerine 2006 yılından bu yana anıt haline gelen Ještěd dağı vericisi. Teleferik şehrimizin ve bölgemizin bir mücevheridir. Bu nedenle, Ještěd’in yazarı mimar Karel Hubáček’in adıyla haklı olarak ilişkilendirilen SIAL stüdyosundan mimarları ve mühendisleri fizibilite çalışması üzerinde işbirliği yapmaya davet ettik.” Jaroslav Zámečník bu olasılık hakkında yorum yaptı.


Ještěd’deki iki kabinli teleferik, 1932-1933 yılları arasında Çekoslovak Devlet Demiryolları pahasına Chrudim’li František Wiesner şirketi tarafından inşa edildi.


“SIAL stüdyosundan tanıklar ve meslektaşlarıyla yaptığım tartışmadan, mimar Hubáček’in Ještěd’in inşa edildiği dönemde teleferiği yeniden yapmak ve onu dağ oteli ve vericinin görünümüne uyarlamak istediğini öğrendim. Ancak teleferiğin çalışır durumda kalmasını ve bir an önce eski haline getirilmesini elzem ve önemli görüyorum. Ancak bunun için çaba göstermemize rağmen hala bize ait olmayan bir konumdayız” diye ekledi.


České dráhy teleferiği işletmeye devam etmek istemiyor ve satış şartları konusunda Liberec ile pazarlık yapıyor. Fiyat, taşıyıcının ve şehrin üzerinde mutabakata vardığı inceleme raporuna dayanmalıdır. Teleferiğin yeniden faaliyete geçmesinin maliyetinin çeyrek milyar krondan fazla olduğu tahmin ediliyor.


Rakipler modern bir görünüm istemiyor



Ještěd teleferiğinin kültürel bir anıt olarak ilan edilmesini başlatan Milan Starec, bu teleferiğin Ještěd’e ait bir şey olduğunu iddia ediyor. “Teleferik aslında mevcut ikonik otelden çok önce buradaydı” diye hatırladı.


Yaşlı adam yeniden yapılanmaya karşı çıkıyor ve teleferiğin orijinal yerinde kalmasını istiyor. Tarihi koruma, onu yıkıp yenisini inşa etme planlarını engelleyecektir.


“Modernizasyonun sakin bir şekilde gerçekleşmesine izin verin, ancak bu eşsiz teleferiğin yerini Avusturya veya Slovak dağlarının her bölgesinde bulunan sekiz kişilik bir düzine yumurta almasın. Sessizce yıkılmasına karar verilmesini istemiyorum. Benim düşünceme göre, bölge sakinlerinin çoğu teleferiğin çökmesinin beklendiğini bile bilmiyor ve bence bu yanlış,” diye açıkladı Milan Starec daha önce girişimin sunulmasının nedenleri hakkında.


Ještěd’e giden teleferik, iki kabiniyle yılda yaklaşık çeyrek milyon yolcu taşıyordu. Bir çekme halatının koptuğu ve iki kabinden birinin düştüğü Ekim 2021’in sonlarından bu yana faaliyette değil. Kondüktör kazada hayatını kaybetti, otuz beş kişilik kabinde yalnız kaldı. Kazayla ilgili olarak polis, dört kişiyi ve hala teleferiğin sahibi olan Česká dráhy şirketini ihmal nedeniyle kamuyu tehlikeye atmakla suçladı ve suçlamalara karşı şikayette bulundu.