“Fesih kararının sunulması için son tarih hâlâ devam ediyor, karar nihai değil. Ancak taraflardan birinin fesih talebinde bulunması halinde bu durum Kültür Bakanı’na iletilecektir. Aynı zamanda nihai karara karşı da inceleme yapılabilir.” Drbna’nın aktardığına göre bakanlık sözcüsü Ivana Awwadová şöyle konuştu.
Sözcü daha sonra ÇTK’ye, Kültür Bakanlığı’nın kararını verirken iki kamu çıkarının karşılaştırmasını dikkate aldığını söyledi.
“Kültürel mirasın korunması, güvenli toplu taşımanın kamu yararı ve bölge sakinlerinin sağlık ve yaşamlarının korunması yararına. Toplum çapında bir bakış açısıyla, bu özel durumda Ještěd teleferiğinin daha sonraki olası işletim için gerekli ve tamamen gerekli restorasyonu ile ilgili olarak sağlık ve insan yaşamının korunmasının, menfaatten önce gelmesi gerektiği sonucuna varılmıştır. kültürel mirasın korunmasında” diye ekledi Awwadová.
Teleferiğin kültürel anıt ilan edilmesi önerisi Liberec’ten Milan Starec tarafından sunuldu, bakanlığın kararından hayal kırıklığına uğradı. “Üzgünüm. Kanımca, Bakanlık özellikle bölge müdürlüğünün teleferiğin alt istasyonunu dahil etmek istemeyen açıklamasına eğildi ve ardından Çek Radyokomünikasyon’un beyanını dikkate aldı. Starec sunucuya yaptığı açıklamada, anıtın teleferiğin restorasyonunu önleyeceğini ve bence bu saçmalık olduğunu söyledi.
Liberecká Drbna, České Radiokommunikations’ın yanı sıra mevcut sahibi České dráhy’nin de teleferiğin kültürel anıt olarak ilan edilmesine katılmadığını belirtti. Sunucuya göre bakanlık kararının gerekçesinde, taşıyıcının teleferik ilanının istasyonlarda gerekli ayarlamaların yapılmasına engel olacağından ve böylece faaliyete devam edilebileceğinden korktuğu yazılıyor.
Ancak České dráhy teleferiği işletmeye devam etmek istemiyor ve satış şartları konusunda Liberec ile pazarlık yapıyor. Fiyat, taşıyıcının ve şehrin üzerinde mutabakata vardığı inceleme raporuna dayanmalıdır. Teleferiğin yeniden faaliyete geçmesinin maliyetinin çeyrek milyar krondan fazla olduğu tahmin ediliyor.
Ještěd’deki iki kabinli teleferik, 1932-1933 yılları arasında Çekoslovak Devlet Demiryolları pahasına Chrudim’li František Wiesner şirketi tarafından inşa edildi. Teleferik, iki kabiniyle yılda yaklaşık çeyrek milyon yolcu taşıyordu. Çekme halatının koptuğu ve iki kabinden birinin düştüğü Ekim 2021 sonundan bu yana hizmet dışı kaldı. Kazada kondüktör hayatını kaybetti, 35 kişilik kabinde yalnız kaldı.
Sözcü daha sonra ÇTK’ye, Kültür Bakanlığı’nın kararını verirken iki kamu çıkarının karşılaştırmasını dikkate aldığını söyledi.
“Kültürel mirasın korunması, güvenli toplu taşımanın kamu yararı ve bölge sakinlerinin sağlık ve yaşamlarının korunması yararına. Toplum çapında bir bakış açısıyla, bu özel durumda Ještěd teleferiğinin daha sonraki olası işletim için gerekli ve tamamen gerekli restorasyonu ile ilgili olarak sağlık ve insan yaşamının korunmasının, menfaatten önce gelmesi gerektiği sonucuna varılmıştır. kültürel mirasın korunmasında” diye ekledi Awwadová.
Teleferiğin kültürel anıt ilan edilmesi önerisi Liberec’ten Milan Starec tarafından sunuldu, bakanlığın kararından hayal kırıklığına uğradı. “Üzgünüm. Kanımca, Bakanlık özellikle bölge müdürlüğünün teleferiğin alt istasyonunu dahil etmek istemeyen açıklamasına eğildi ve ardından Çek Radyokomünikasyon’un beyanını dikkate aldı. Starec sunucuya yaptığı açıklamada, anıtın teleferiğin restorasyonunu önleyeceğini ve bence bu saçmalık olduğunu söyledi.
Liberecká Drbna, České Radiokommunikations’ın yanı sıra mevcut sahibi České dráhy’nin de teleferiğin kültürel anıt olarak ilan edilmesine katılmadığını belirtti. Sunucuya göre bakanlık kararının gerekçesinde, taşıyıcının teleferik ilanının istasyonlarda gerekli ayarlamaların yapılmasına engel olacağından ve böylece faaliyete devam edilebileceğinden korktuğu yazılıyor.
Ancak České dráhy teleferiği işletmeye devam etmek istemiyor ve satış şartları konusunda Liberec ile pazarlık yapıyor. Fiyat, taşıyıcının ve şehrin üzerinde mutabakata vardığı inceleme raporuna dayanmalıdır. Teleferiğin yeniden faaliyete geçmesinin maliyetinin çeyrek milyar krondan fazla olduğu tahmin ediliyor.
Ještěd’deki iki kabinli teleferik, 1932-1933 yılları arasında Çekoslovak Devlet Demiryolları pahasına Chrudim’li František Wiesner şirketi tarafından inşa edildi. Teleferik, iki kabiniyle yılda yaklaşık çeyrek milyon yolcu taşıyordu. Çekme halatının koptuğu ve iki kabinden birinin düştüğü Ekim 2021 sonundan bu yana hizmet dışı kaldı. Kazada kondüktör hayatını kaybetti, 35 kişilik kabinde yalnız kaldı.