Kış gelmeden araç bakımına dikkat26.10.2022 14:39
Haber Kaynağı: Mehmet Ali Kantarcı
Yaz mevsiminin sona ermesiyle beraberce tüm sürücülerin vasıta bakımı konusunda önlemlerini alması gerekiyor. Sürücülerin olumsuzluklarla karşılaşmamaları için lastik, akü, fardan motor yağına kadar aracının sayı noktasını kontrol ettirmesi gerekiyor.Yaz aylarında sayı kullanılmayan silecekler, ötede ısıya maruz kaldığında kış aylarında verimliliğini yitirebiliyor. Özellikle 0 basamak ve altına inen hava sıcaklıklarında suyun donmamasını sağlayan antifriz, soğutma sistemindeki kireçlenme, erozyon, pas gibi olumsuz etkilere karşı bile otomobili koruyor.
Lastik ve farlar
1 Aralık itibarıyla ticari araçlarda kış lastiği zorunluluğu başlıyor. Kış lastikleri hamur ve desenleri itibarıyla ıslak ve karlı zeminde henüz etkili yol tutuş sağlıyor. Net görüş için kışın farların yaza göre henüz sık kullanıldığını tamlayan uzmanlar yağış ve sis şartlarında farların muntazam çalışmasının hayati önem taşıdığını vurguluyor. Uzmanlar, “Salıncak, abaşo rotil gibi temel süspansiyon elemanlarının, özellikle tuzdan kaynaklanan kirlenme nedeniyle sistemli olarak kontrol edilmesi gerek. Uzun süre kullanılmış filtreler değiştirilmeli. Ayrıca, yakıt donmalarına karşı yakıt filtresinin kontrol edilmesi ve aracın klimasının sağlıklı çalışabilmesi için polen filtresinin temiz olması gerek” deyola.
Düşük basınca uyanıklık
Küresel ısınmayla beraberce her geçen yıl henüz çetin geçen kış ayları öncesinde muayyen noktalara uyanıklık edilmesinin gerekliliğini ifade fail Aşin Otomobil Genel Müdürü Okan Erdem dahi “Havaların soğumasıyla en yetişkin problem akülerde ortaya çıkıyor. Mevsim değişimlerinde hortum ve contalarda yırtılma ve çatlamalar soğutma ve yağlama sisteminde kaçakların önünü açabiliyor. Sürücülerin kendi kendilerine yapacakları aşağılık kontroller sayılmazsa kış öncesi otomobillerine kapsamlı tek servis kontrolü yapılmasını tavsiye ediyoruz. Kış gelmeden önleminizi galeri.” dedi. Birçok modern otomobilde TPMS adı verilen Lastik Basıncı Kontrol Sistemi bulunsa bile, gerçek tazyik değerlerinin sisteme girildiğinden emin olmak gerekiyor. Depodaki kışlık lastiklerinizin çark derinliği ve üretim tarihini dahi önden kontrol etmekte fayda var.
Yasal Uyarı: Sitemiz tasarım aşamasındadır ve tüm içerikler hayal ürünüdür. Gerçek kişi ve kurumlar ile benzerlikleri tamamen tesadüfidir. İçerikler haber niteliği taşımaz ve gerçekliği yoktur. Sitemiz taslak aşamasında rastgele oluşturulan içeriklerden sorumlu değildir. Yinede sitemizden kaldırılmasını istediğiniz içerikler için [email protected] adresine mail ileterek taleplerinizi iletmeniz halinde yasal süre içerisinde tüm içerikler sitemizden kaldırılacaktır.
Haber Kaynağı: Mehmet Ali Kantarcı
Yaz mevsiminin sona ermesiyle beraberce tüm sürücülerin vasıta bakımı konusunda önlemlerini alması gerekiyor. Sürücülerin olumsuzluklarla karşılaşmamaları için lastik, akü, fardan motor yağına kadar aracının sayı noktasını kontrol ettirmesi gerekiyor.Yaz aylarında sayı kullanılmayan silecekler, ötede ısıya maruz kaldığında kış aylarında verimliliğini yitirebiliyor. Özellikle 0 basamak ve altına inen hava sıcaklıklarında suyun donmamasını sağlayan antifriz, soğutma sistemindeki kireçlenme, erozyon, pas gibi olumsuz etkilere karşı bile otomobili koruyor.
Lastik ve farlar
1 Aralık itibarıyla ticari araçlarda kış lastiği zorunluluğu başlıyor. Kış lastikleri hamur ve desenleri itibarıyla ıslak ve karlı zeminde henüz etkili yol tutuş sağlıyor. Net görüş için kışın farların yaza göre henüz sık kullanıldığını tamlayan uzmanlar yağış ve sis şartlarında farların muntazam çalışmasının hayati önem taşıdığını vurguluyor. Uzmanlar, “Salıncak, abaşo rotil gibi temel süspansiyon elemanlarının, özellikle tuzdan kaynaklanan kirlenme nedeniyle sistemli olarak kontrol edilmesi gerek. Uzun süre kullanılmış filtreler değiştirilmeli. Ayrıca, yakıt donmalarına karşı yakıt filtresinin kontrol edilmesi ve aracın klimasının sağlıklı çalışabilmesi için polen filtresinin temiz olması gerek” deyola.
Düşük basınca uyanıklık
Küresel ısınmayla beraberce her geçen yıl henüz çetin geçen kış ayları öncesinde muayyen noktalara uyanıklık edilmesinin gerekliliğini ifade fail Aşin Otomobil Genel Müdürü Okan Erdem dahi “Havaların soğumasıyla en yetişkin problem akülerde ortaya çıkıyor. Mevsim değişimlerinde hortum ve contalarda yırtılma ve çatlamalar soğutma ve yağlama sisteminde kaçakların önünü açabiliyor. Sürücülerin kendi kendilerine yapacakları aşağılık kontroller sayılmazsa kış öncesi otomobillerine kapsamlı tek servis kontrolü yapılmasını tavsiye ediyoruz. Kış gelmeden önleminizi galeri.” dedi. Birçok modern otomobilde TPMS adı verilen Lastik Basıncı Kontrol Sistemi bulunsa bile, gerçek tazyik değerlerinin sisteme girildiğinden emin olmak gerekiyor. Depodaki kışlık lastiklerinizin çark derinliği ve üretim tarihini dahi önden kontrol etmekte fayda var.
Yasal Uyarı: Sitemiz tasarım aşamasındadır ve tüm içerikler hayal ürünüdür. Gerçek kişi ve kurumlar ile benzerlikleri tamamen tesadüfidir. İçerikler haber niteliği taşımaz ve gerçekliği yoktur. Sitemiz taslak aşamasında rastgele oluşturulan içeriklerden sorumlu değildir. Yinede sitemizden kaldırılmasını istediğiniz içerikler için [email protected] adresine mail ileterek taleplerinizi iletmeniz halinde yasal süre içerisinde tüm içerikler sitemizden kaldırılacaktır.