Nisan ortasından Kasım ortasına kadar Liberec sakinleri ortak bisikletlerden yararlanabilecek. O zamana kadar tüm etkinliği mali olarak desteklemeyi reddeden meclis üyelerini serbest bırakmaya karar verdiler. Nextbike tarafından toplam 150 birim tedarik edildi ve tüm proje bir milyon krondan daha ucuza mal olacak. Belediye bunun yarısını bölgeden sübvansiyon olarak almak istiyor.
Belediye binası, paylaşılan bisikletlerle hareketlilik hakkında yeni veriler almak istiyor. Net sıfır şehirler projesi çerçevesinde (karbon nötr Liberec 2030) belediye hareketliliği ile ilgili verilere ihtiyacımız var. Geçmişte benzer bir proje vardı, ancak o zamandan beri veriler kayboldu. Arazi ve mülk işlerinden sorumlu belediye başkan yardımcısı Adam Lenert, bölge konseyinin bir sübvansiyon sağlamasından ve Nextbike şirketinin şehir için uygun bir teklifte bulunmasından yararlandık, dedi.
Ona göre, vatandaşların hareketliliği ve alternatif ulaşım araçları hakkında bilgi edinmek gerektiğinden bu hizmete bu yıl destek vermeye karar verdiler. 15 Nisan’dan 15 Kasım’a kadar Liberec çevresinde 150 paylaşımlı bisiklet olacak. Kullanıcı ilk on beş dakikayı ücretsiz olarak alacak ve sonrasında her saat için 25 kron ödeyecek.
Bu nedenle şehir, ulaşım araçlarını kullanan insanların onları park halinde bırakmaması ve saat beşte hepsinin toplanması için Liberec arazisine bisiklet ve scooter park edilmesi için bir çağrı hazırlıyor. Lenert, projenin yardımıyla bu ulaşım araçlarının park edileceği yerleri ve yöntemi net bir şekilde belirlemek istiyoruz, diye ekledi.
Üç kat daha fazla emekli maaşı bisiklet taşımacılığına gidiyor
Libereck bölgesi bu yıl bisiklet taşımacılığının geliştirilmesi için 32 milyon kron harcadı ki bu iyi bir yılda küçük bir miktar. Paranın çoğu bisiklet yollarının yapımına ve yenilenmesine gidecek, yeni bölge bisiklet paylaşımını da destekleyecek.
Bununla birlikte, belediye meclisi, bileşik bisikletlerin iadesini onaylama konusunda oybirliği içinde değildi. Nmstek Petr idek, kendisine göre şehrin benzer projeleri finansal olarak desteklememesi gerektiğini geçmişte birkaç kez tekrarladı.
Tavrım değişmedi. Bunun bir veri kazancı olduğunu anlıyorum. Ama ben bu tür işlerin desteklenmesinden yana değilim. Ancak idek, Bakanlar Kurulu’ndan geçti ve konu hakkında yorum yapmam için bir sebep olmadığını söyledi.
Önceki yıllardan gelen deneyim
Liberec’te, 2018 ve 2019’da şehirden alınan bir sübvansiyonla ortak bir bisiklet servisi işletildi. Ancak daha sonra şehir bu servisi desteklemeyi bıraktı. Geçen yıl, bisikletler Liberec’te sübvansiyon olmadan satıldı. Şehirde bu yıl elektrikli scooter var, ancak belediye binası bunların işletilmesini mali olarak desteklemiyor. Bolt tarafından işletilmektedir.
Nextbike şirketinin bisikletleri 1 Haziran’dan itibaren komşu Jablonec’te çalışmaya başladı. 24 noktada yüz bisiklet satın alabilirsiniz. İlk 18 günde 1.400’den fazla kişi içti. Bu nedenle Jablonec, bu sezon kombine bisikletlerin işletilmesinden elde edilen verilerden daha fazla trafik oluşumu hakkında veri elde etmek istiyor. Jablonec ayrıca bölgeden 50 bin kron sübvansiyon alacak.
Novy Bor veya Turnov’daki bir sonraki raundu düşündüler. Ancak oradaki belediye referandumlarında, sakinlerin katılımının yetersiz olması nedeniyle öneriler kabul edilmedi.
Örneğin, Turnov belediye başkanı Tom Hocke, Turnov’da, esas olarak elektrikli olmayacakları için bu kasabalarda bisiklet satın alınma riskinin olacağını söyledi.
Belediye binası, paylaşılan bisikletlerle hareketlilik hakkında yeni veriler almak istiyor. Net sıfır şehirler projesi çerçevesinde (karbon nötr Liberec 2030) belediye hareketliliği ile ilgili verilere ihtiyacımız var. Geçmişte benzer bir proje vardı, ancak o zamandan beri veriler kayboldu. Arazi ve mülk işlerinden sorumlu belediye başkan yardımcısı Adam Lenert, bölge konseyinin bir sübvansiyon sağlamasından ve Nextbike şirketinin şehir için uygun bir teklifte bulunmasından yararlandık, dedi.
Ona göre, vatandaşların hareketliliği ve alternatif ulaşım araçları hakkında bilgi edinmek gerektiğinden bu hizmete bu yıl destek vermeye karar verdiler. 15 Nisan’dan 15 Kasım’a kadar Liberec çevresinde 150 paylaşımlı bisiklet olacak. Kullanıcı ilk on beş dakikayı ücretsiz olarak alacak ve sonrasında her saat için 25 kron ödeyecek.
Bu nedenle şehir, ulaşım araçlarını kullanan insanların onları park halinde bırakmaması ve saat beşte hepsinin toplanması için Liberec arazisine bisiklet ve scooter park edilmesi için bir çağrı hazırlıyor. Lenert, projenin yardımıyla bu ulaşım araçlarının park edileceği yerleri ve yöntemi net bir şekilde belirlemek istiyoruz, diye ekledi.
Üç kat daha fazla emekli maaşı bisiklet taşımacılığına gidiyor
Libereck bölgesi bu yıl bisiklet taşımacılığının geliştirilmesi için 32 milyon kron harcadı ki bu iyi bir yılda küçük bir miktar. Paranın çoğu bisiklet yollarının yapımına ve yenilenmesine gidecek, yeni bölge bisiklet paylaşımını da destekleyecek.
Bununla birlikte, belediye meclisi, bileşik bisikletlerin iadesini onaylama konusunda oybirliği içinde değildi. Nmstek Petr idek, kendisine göre şehrin benzer projeleri finansal olarak desteklememesi gerektiğini geçmişte birkaç kez tekrarladı.
Tavrım değişmedi. Bunun bir veri kazancı olduğunu anlıyorum. Ama ben bu tür işlerin desteklenmesinden yana değilim. Ancak idek, Bakanlar Kurulu’ndan geçti ve konu hakkında yorum yapmam için bir sebep olmadığını söyledi.
Önceki yıllardan gelen deneyim
Liberec’te, 2018 ve 2019’da şehirden alınan bir sübvansiyonla ortak bir bisiklet servisi işletildi. Ancak daha sonra şehir bu servisi desteklemeyi bıraktı. Geçen yıl, bisikletler Liberec’te sübvansiyon olmadan satıldı. Şehirde bu yıl elektrikli scooter var, ancak belediye binası bunların işletilmesini mali olarak desteklemiyor. Bolt tarafından işletilmektedir.
Nextbike şirketinin bisikletleri 1 Haziran’dan itibaren komşu Jablonec’te çalışmaya başladı. 24 noktada yüz bisiklet satın alabilirsiniz. İlk 18 günde 1.400’den fazla kişi içti. Bu nedenle Jablonec, bu sezon kombine bisikletlerin işletilmesinden elde edilen verilerden daha fazla trafik oluşumu hakkında veri elde etmek istiyor. Jablonec ayrıca bölgeden 50 bin kron sübvansiyon alacak.
Novy Bor veya Turnov’daki bir sonraki raundu düşündüler. Ancak oradaki belediye referandumlarında, sakinlerin katılımının yetersiz olması nedeniyle öneriler kabul edilmedi.
Örneğin, Turnov belediye başkanı Tom Hocke, Turnov’da, esas olarak elektrikli olmayacakları için bu kasabalarda bisiklet satın alınma riskinin olacağını söyledi.