Liberec bölgesindeki en kötü yol. Bazı bölümlerden tamamen kaçınılması en iyisidir

NoNaRT

Global Mod
Global Mod
Bazılarına yol denemez. Liberec bölgesindeki yollar deliklerle ve tehlikeli çukurlarla dolu bölümlerle “süslendi”. Soğuk hava onlara yardımcı olmuyor ve son yıllarda daha ılıman geçen kışlar her şeyi daha da kötüleştiriyor.


Vali Yardımcısı, “Donma noktası etrafında salınan dalgalı hava, yol yüzeyine çok olumsuz etki yapıyor ve donma noktasının altındaki kalıcı sıcaklıktan daha fazla yol yüzeyine zarar verdiği söylenebilir” dedi. Ulaştırma Bakanlığı, Jan Sviták.


Ona göre, Liberec bölgesinde yol yüzeylerinin durumuna ilişkin düzenli bir analiz yapılıyor ve bu da bölgedeki yolların toplam uzunluğunun neredeyse yüzde 25'inin acil durumda olduğunu gösteriyor. Diğer taraftan yolların neredeyse yüzde 50'si mükemmel veya iyi olarak derecelendiriliyor.


“Yüzde 25 çok yüksek bir rakam olsa da, bunun temel nedeni tarihsel koşullar, bölgenin devlet köprüleri ve alt sınıfların kötü durumdaki yollarını devralması ve yıllardır bu borcu düzeltmeye çalışmasıdır. Ancak iyileşme süreci aşamalı ve kelimenin tam anlamıyla uzak bir ihtimal” diye açıklıyor Sviták.


1 Bulovka – Dolní Oldříš



Horní Bulovka köyünden küçük Oldříš köyüne giden bölgesel yol III/2914, yerel raporlara göre yol koşulları açısından muhtemelen Liberec bölgesinin sunabileceği en kötü yol. Yıllardır iletişim ihmal ediliyor, yamalar üstüne yamalar yapılıyor ve her baharda tam bir cehennem yaşanıyor.


“Sürekli trafiğin olduğu bir yol olmasa da tüm köyün içinden geçerek Polonya sınırına giden ana yoldur. Bazı yerlerde asfalt tamamen dökülmüş durumda ve ters yönde bir araba ile karşılaşırsanız, bu bir slalomdur, böylece tekerlekleri koparmıyoruz”, diye Frýdlant'tan Lukáš Dobrík yolun durumunu anlatıyor.


Bulovka belediye başkanı Romana Šidlová da bulgularına katılıyor. “Grinin elli tonu, gerçekten korkutucu. Bu yıl Horní Bulovka'da bir hat onarımı sözümüz var ve gelecek yıl Oldříš'e kadar kalan kısmın yapılması gerekiyor.” diyen belediye başkanı, şu anda burada çukurlarla ilgili uyarı işareti bulunmadığını da sözlerine ekledi.


“Bu her yerde tabela olurdu. Yöre halkı bunu biliyor ve delikleri ezberledi. Yılda birkaç kez bizim için kısmen onardıkları doğru ama ne yazık ki çok geçmeden yine aynı şey oluyor.”


2 Lomnice ve Popelkou – Jilemnice



Lomnice nad Popelkou'dan Košťálov'a ve daha da Jilemnice'ye gidecekseniz dikkatli olun. II/286 yolu üzerinde, Košťálov'un önünde diğer şeylerin yanı sıra iki büyük çukur bulunmaktadır. İşaretli olanlardan biri ufkun ötesinde hafif bir sağa virajdadır ve işaretsiz olan diğeri banketten yaklaşık bir metre uzakta sola doğru bir virajdadır. Her ikisi de yaklaşık 14 santimetre derinliğindedir ve keskin kenarlara sahiptir.


3 Alışveriş merkezi Severka



Severka Alışveriş Merkezi'ne giden ana ulaşım yolunun durumu birkaç aydır Liberec halkı arasında tartışma konusu oldu. Son haftalarda yol 1×1 metrelik çok sayıda derin çukurla doldu.


Retail Park Severka şirketinin bağlı olduğu Fidurock şirketi, MF DNES'in bir sorusuna, yolun içler acısı durumunu bildiğini ve onarımın bu kıştan önce yapılması gerektiğini söyledi.


Bu gerçekleşmeyince yaklaşık iki hafta önce yakındaki Bauhas çalışanlarının sabrı taştı ve çukurları kendileri doldurdu. Yolun durumu hala ideal olmasa da, artık bu bölümü nispeten sorunsuz ve büyük endişeler olmadan geçmek mümkün.


Önümüzdeki haftalarda Fidurock, yeni asfalt şeridiyle kapsamlı ve kalıcı bir onarıma hazırlanıyor. Şirket adına Pavel Hromádka, “Şu anda bir onarım tedarikçisi buluyoruz” diyor. Şu anda tabelalar her iki yönde de çukurlara karşı uyarıda bulunuyor.


4 Hrádek nad Nisou – Rynoltice



Hrádek nad Nisou'dan Horní Sedlo ve Černá Louža ve Rynoltice'ye giden III/2716 numaralı yol nedeniyle bazı yerel halk çoktan vazgeçmiş durumda. Yamalarla dolu yüzeyi kapatıp tamamen değiştirmeyi tercih ederler. Hiçbir uyarı levhası mevcut değil.


Hrádek'te yaşayan Václav Sedmidubský, “Birkaç kilometrelik bir dolambaçlı yol olmasına rağmen, çoğu insan Chotyn'den I/13 nad Jítravou yolu üzerindeki çıkışa giden rotayı veya daha sonra Bíý Kostel üzerinden geçen yeni rotayı tercih ediyor” diye ekliyor ve ipuçları veriyor dolambaçlı yollarda.


5 Mníšek – Hájy'de Oldřichov



Mníšek'i Hájy'deki Oldřichov'a bağlayan yoğun yol III/2904 ve özellikle Mníšek'teki ilkokulun önündeki bölümü uzun süredir içler acısı bir durumdaydı. Burada yolun tüm genişliği boyunca çıkıntılı kanal kapakları ile desteklenen çukurlar var. Bu nedenle sürücülerin bu konumda öngörülen otuz kilometrelik hız sınırına uyması iki kat faydalı olacaktır.


Bölge, bu baharda yolun bu bölümünü yeniden inşa etmeyi ve böylece Oldřichov'da yakın zamanda onarılan bölüme bağlanmayı planlıyor. Proje iki inşaat sezonuna bölünmüş olduğundan gelecek yıla kadar bitirilmeyecek.


6 Ostasov – Maknin



Ostašov, Karlov ve Machnín arasındaki bağlantı şimdiden en iyi halini gördü. Yerel halka göre Karlovská, Mimoňská ve Tolstého caddelerindeki çukurlar düzenli olarak onarılıyor, ancak bunlar genellikle bir ay içinde onarılıyor.


7 K Preciosa Caddesi



Cihlářova ile Minkovická'yı birbirine bağlayan Liberecká Caddesi K Preciose, civarda yaşayan insanlara göre artık yol olarak adlandırılamaz. Durumu uzun süredir kötüydü, ancak geçen yıl deliklerden kaçınmak neredeyse imkansız hale geldi.


8 Zlatá Olešnice – Jesenný



Zlatá Olešnica'dan Lhotka üzerinden Návarov'a ve ardından Jesenné'ye giden başka bir bölüme giden III/29055 numaralı yol, bunun yerine orman yollarını tercih eden bisikletçiler için bile zaten sıkıntı yaşıyor. Jan Sviták'a göre Návarov ile Jesenný arasındaki bölümün bu yıl onarılması gerekiyor.


9 Jílove – Frýdštejn



Jílové'den Frýdštejn'e giden yol III/28724 boyunca yapılan yolculuk bir ay manzarasını andırıyor. Çukurlar arasında zikzak çizerken karşıdan gelen arabalarla çarpışma riski vardır ve bazı yerlerde banket zaten batmaktadır.


10 Svijanský Újezd - Turnov



Svijanské Újezd'den Pěnčín'e ve Turnov'a giden III/2799 yolunda tüm yıl boyunca 30×30 santimetre boyutunda delikler bulunmaktadır. Yerel halka göre genellikle sadece birkaç ay süren yamalarla kısmen değişiyorlar.


“Yol yolcu, kamyon ve otobüs trafiğinden oldukça yoğun. Ayrıca ağır tarım makineleri de buraya çok sık geliyor. Bir delikten kaçınırsanız diğerine girersiniz” diye ekliyor Aleš Kozderka deneyimini.