Geçen sezon, insanların hokeye gidip gitmeyeceklerini ve sezonluk bilet almanın mantıklı olup olmadığını bilmedikleri iki yılın ardından sona erdi. Liberec kulübünün pazarlama ve iş editörü Dominik Jakubec, onları nasıl tekrar zorlayacağımızı bulmalıyız, diyor. Üstelik son iki sezonda finaller ve ekstra lig madalyaları şeklinde güçlü bir dürtümüz yoktu ama uyuyamayacağımızı düşünmemeye karar verdim. Geçen sefer sekiz şehirde ekstra lig tablosuna ait olduğumuzu kanıtladık.
Liberec’in kurtarışlarındaki turizm covid sonrası ne kadar düştü?
düştü, ancak geçen sezon vahşi doğada, çok sağlam bir takım olan ortalama 5.000 ile tekrar yükseldi. Rekorlar kıran 2019/20 sezonundaki gibi ter dökemesek de beşinci sezonun seviyesine yaklaşıyoruz. Yakında rekor seviyelere doğru gideceğimizi biliyoruz. Tek bilet satışları önemli ölçüde arttı. İkimiz, sezonluk biletlerle dolu arena kapasitesinde bir alaydan fazlasına sahiptik. Bu eğim düştü.
İnsanlar tüm sezonu taahhüt edip bir sezonluk bilet mi almak istiyor?
En sadık hayranlar düzenli olarak satın alır. 2005’te açıldığından beri arenada bazı yerler dolu. Sonra her maça gelmeyip hokey izlediği, forma aldığı için tek seferlik bilete öncelik veren bir grup aktif taraftar var. gibi. Burada bilet satın alırken toplum genelinde artan maliyetleri ve enflasyonu göz önünde bulundurmak önemlidir. Bütün bir aile hokeye geldiğinde finansal olarak ne anlama geldiğini uzun zamandır biliyoruz. Bununla birlikte, bu grup çok ilginç ve sözde tek boynuzlu at hokey hayranları, örneğin Liberec bölgesinin hayranları, turistler. Burada oldukça fazla potansiyel görüyoruz ve bu grubu harekete geçirmeye çalışıyoruz.
Ayrıca yeni sezondan itibaren tüm extraliga maçları televizyondan yayınlanacak, böylece herkes takımını evinin rahatlığında izleyebilecek. Bu senin için önemli mi?
Hiçbir şey söylemezdim ama tabii ki bu bizim için büyük bir zorluk, daha önce hiç olmamıştı. Aniden mesele sadece hokeyi seçmekle kalmadı. Hayranları ve diğerlerini yakalamak için buradayız. Atmosfer ve beraberindeki program. Evde televizyon izlemekten kurtulamazsınız. Sadece hokey oynayan kazanamaz.
Peki onunla ne yapacaksın?
Kurtarmalarla ilgili eşlik eden programı iyileştirmek için çalışıyoruz, ancak bu bizim için uzun vadeli bir vizyon. Tarz sahibi olmaya ve insanları eğlendirmeye çalıştığımız bir sır değil. Extraliga’da senin sayende harika, Sparta ve gurur duymaya cüret ediyorum, bu açıdan bile onun peşinden gideceğiz. Seyircinin her zaman farklı bir deneyim yaşaması için tematik etkinlikler düzenliyoruz, fabrika hakkında geleneksel bir tyg hitimiz var, tavrımın hayranlarının 100 binlik bir köpekle ödüllendirileceği, hayır etkinliklerimiz ve benzeri şeyler var.
Giriş için ne kadar ücret aldınız?
Artan maliyetlerle boğuşuyoruz ve bunun mantıken bilet fiyatlarına da yansıması gerekiyor. Taraftarla uyum sağlamaya çalışıyoruz. İki yıl önce mevcut sezon ile yeni sezon bilet fiyatı arasındaki fark 200 kron iken bugün 700 kron olması gerekiyor. giriş fiyatında yüzde enflasyon. Diğer kulüplerdeki fiyat etiketlerini takip ediyoruz ve fiyatlar muhtemelen bizimkinden çok daha etkileyici. Birinci kategoride bir sezonluk bilet bir yerde on bin sınırına ulaşabilirken, burada sekiz buçuk. Unicorn biletlerine gelince, etkinliğin çekiciliğine göre yüzen biletlememiz var. Liberec’te hokey oynamanın yaklaşık 250 krona mal olduğu ve sadece küçük bir indirim olacağı belirtilmelidir.
Giriş ücreti gelirini kulüp bütçesinden nasıl karşılıyorsunuz?
Bizim durumumuzda, açıklığın beşte birinden azdır. Gelirimizin ezici çoğunluğu ortaklardan ve pazarlama faaliyetlerinden geliyor.
Önceki yıllarda yeni sezon için sık sık komik sloganlar atarak taraftarlarla dalga geçiyordunuz. Bu yıl hala yapıyor musunuz?
Kalıcı bilet satışı ile yeni bir iletişim kampanyası başlattık. Ciddi olduğunu söylemek istemem ama kulübünüz sloganıyla bağlantılı vatanseverlik üzerine kurulu. Reklam panolarında gerçek adımız var, örneğin kazan liderlerinden biri veya bir arabadaki vantilatör. Nispeten genç bir kulübüz, yirmi bir sezondur Extraliga’dayız. Bu bir nesil hayran ve çocuklarını bile hokeye getireceklerini biliyorlar.
Liberec’in kurtarışlarındaki turizm covid sonrası ne kadar düştü?
düştü, ancak geçen sezon vahşi doğada, çok sağlam bir takım olan ortalama 5.000 ile tekrar yükseldi. Rekorlar kıran 2019/20 sezonundaki gibi ter dökemesek de beşinci sezonun seviyesine yaklaşıyoruz. Yakında rekor seviyelere doğru gideceğimizi biliyoruz. Tek bilet satışları önemli ölçüde arttı. İkimiz, sezonluk biletlerle dolu arena kapasitesinde bir alaydan fazlasına sahiptik. Bu eğim düştü.
İnsanlar tüm sezonu taahhüt edip bir sezonluk bilet mi almak istiyor?
En sadık hayranlar düzenli olarak satın alır. 2005’te açıldığından beri arenada bazı yerler dolu. Sonra her maça gelmeyip hokey izlediği, forma aldığı için tek seferlik bilete öncelik veren bir grup aktif taraftar var. gibi. Burada bilet satın alırken toplum genelinde artan maliyetleri ve enflasyonu göz önünde bulundurmak önemlidir. Bütün bir aile hokeye geldiğinde finansal olarak ne anlama geldiğini uzun zamandır biliyoruz. Bununla birlikte, bu grup çok ilginç ve sözde tek boynuzlu at hokey hayranları, örneğin Liberec bölgesinin hayranları, turistler. Burada oldukça fazla potansiyel görüyoruz ve bu grubu harekete geçirmeye çalışıyoruz.
Ayrıca yeni sezondan itibaren tüm extraliga maçları televizyondan yayınlanacak, böylece herkes takımını evinin rahatlığında izleyebilecek. Bu senin için önemli mi?
Hiçbir şey söylemezdim ama tabii ki bu bizim için büyük bir zorluk, daha önce hiç olmamıştı. Aniden mesele sadece hokeyi seçmekle kalmadı. Hayranları ve diğerlerini yakalamak için buradayız. Atmosfer ve beraberindeki program. Evde televizyon izlemekten kurtulamazsınız. Sadece hokey oynayan kazanamaz.
Peki onunla ne yapacaksın?
Kurtarmalarla ilgili eşlik eden programı iyileştirmek için çalışıyoruz, ancak bu bizim için uzun vadeli bir vizyon. Tarz sahibi olmaya ve insanları eğlendirmeye çalıştığımız bir sır değil. Extraliga’da senin sayende harika, Sparta ve gurur duymaya cüret ediyorum, bu açıdan bile onun peşinden gideceğiz. Seyircinin her zaman farklı bir deneyim yaşaması için tematik etkinlikler düzenliyoruz, fabrika hakkında geleneksel bir tyg hitimiz var, tavrımın hayranlarının 100 binlik bir köpekle ödüllendirileceği, hayır etkinliklerimiz ve benzeri şeyler var.
Giriş için ne kadar ücret aldınız?
Artan maliyetlerle boğuşuyoruz ve bunun mantıken bilet fiyatlarına da yansıması gerekiyor. Taraftarla uyum sağlamaya çalışıyoruz. İki yıl önce mevcut sezon ile yeni sezon bilet fiyatı arasındaki fark 200 kron iken bugün 700 kron olması gerekiyor. giriş fiyatında yüzde enflasyon. Diğer kulüplerdeki fiyat etiketlerini takip ediyoruz ve fiyatlar muhtemelen bizimkinden çok daha etkileyici. Birinci kategoride bir sezonluk bilet bir yerde on bin sınırına ulaşabilirken, burada sekiz buçuk. Unicorn biletlerine gelince, etkinliğin çekiciliğine göre yüzen biletlememiz var. Liberec’te hokey oynamanın yaklaşık 250 krona mal olduğu ve sadece küçük bir indirim olacağı belirtilmelidir.
Giriş ücreti gelirini kulüp bütçesinden nasıl karşılıyorsunuz?
Bizim durumumuzda, açıklığın beşte birinden azdır. Gelirimizin ezici çoğunluğu ortaklardan ve pazarlama faaliyetlerinden geliyor.
Önceki yıllarda yeni sezon için sık sık komik sloganlar atarak taraftarlarla dalga geçiyordunuz. Bu yıl hala yapıyor musunuz?
Kalıcı bilet satışı ile yeni bir iletişim kampanyası başlattık. Ciddi olduğunu söylemek istemem ama kulübünüz sloganıyla bağlantılı vatanseverlik üzerine kurulu. Reklam panolarında gerçek adımız var, örneğin kazan liderlerinden biri veya bir arabadaki vantilatör. Nispeten genç bir kulübüz, yirmi bir sezondur Extraliga’dayız. Bu bir nesil hayran ve çocuklarını bile hokeye getireceklerini biliyorlar.