Liberec Üniversitesi'nden akıllı t -shirt sürücüyü uykudan uyandıracak

NoNaRT

Global Mod
Global Mod
Liberec Teknik Üniversitesi Teknoloji Fakültesi (TUL) bilim adamları, sensörlü t -shirt, yorgunluğun neden olduğu trafik kazalarının sayısını azaltabilir. Kamyon simülatöründe, yorgunluk, nefesleri ve sistem alarmı başlatmaya kadar uzun saatler geçirirler.


Smart T -Shirt'in devrimci fikri ile otomobillerde inşa edilmiş sensörleri yeterince güvenilir olarak görmeyen Michal Martinka geldi. Araba ile ilgili ani bir değişiklik veya olayı yakaladığını, ancak güneşin parlaması yeterli olduğunu veya sürücü başını ve kameraları yüzünün teması kaybedip sahte bir sinyal bırakabileceğini söylüyor.


Önemli fark, akıllı gömleğin arabayı değil, adamın kendisinin izlemesidir. Bu çok daha doğru sonuçlara yol açar.


“Şu anda sensörlerin kolayca almak için yüzeyde olduğu bir t -shirt laboratuvar modelimiz var. Aksi takdirde, her seferinde uzun boylu kalacaktık. O zaman böyle görünmeli, Böyle bir t -shirt, sensör, ütüleme ve kurutma çıkarıldıktan sonra yıkanır.


Karın ve göğsünün hareketini izler



Grafen kayışları şeklinde sensörler karın ve göğsünün hareketini izler. Ve nefes solmaya başladığında, hafif ve yüzeyseldir, bir sinyal gönderir. Sürücüyü uyandırması gerekiyor. Şu anda, sistem, örneğin, direksiyon simidini devirerek veya yüksek sesle radyo oynayarak savunabilir.


“Ya da süpervizöre bilgi gönderir – hey, Franta otoyolda ve uykuya dalıyor, bu yüzden onu arayın,” diyor Proje Giyim Departmanı'ndan Antonín Havelka, projenin mikro -Sleep nedeniyle meydana gelen trafik kazalarının sayısını azaltmayı amaçladığı. Aksi takdirde yorgunluk kaydedemeyen bir sürücü zamanla uyarılacaktır.


Michal Martinka, tekstil fakültesinde oluşturulan kabindeki kamyon koltuğunda oturuyor. Bir gömlek prototipi giyiyor. Önünde direksiyon simidi ve kontrol panelleri içeren bir masa var. Ayrıca bir vardiya kolu var. Geniş ekran monitörü Euro Truck Simulator 2 aracılığıyla bir yol görünümü sunar. Emniyet kemeri açıldığında Martinka, nefesi hakkındaki bilgileri bilgisayara ileten sensör sistemini de bağlar. Eğriler düzenli, sürücü hala yontuluyor.


“Şimdi her şey hala kablo üzerinden çözülüyor, çünkü bizim için daha uygun. Son sürüm Bluetooth aracılığıyla olacak. Küçük bir kutu bir verici görevi görecek. Bir telefonla veya verilerin değerlendirileceği bir araba ile iletişim kuracak.


Japonya'da test



Simülatörün direksiyonunun arkasında saatler geçirdi. Sistemi gerçek işlemde test etmek mümkün değildir.


Japonya'daki Tekstil Bilimleri Shinshu Üniversitesi Fakültesi ile yakın çalışan Martinka, “Ağustos ayında Japonya'da test planlıyoruz. Geceleri yardım altında olacak. Karmaşık olacak, ancak bu zaten organize olması gereken Japon partisi meselesi.”


Havelka, “FBG sensörlerinin büyük bir dezavantajı var. Kutu yüksek, bu yüzden Japonlar onu yataklardaki hastanelerde kullanabilir, ancak sürücü onunla birlikte taşıyamaz. Ülkemizde çözüm, veri yayınlayacak küçük bir kutudur.”


Bu yıl projenin son prototipe ulaşabileceğini varsayıyor. Daha sonra t -shirt üretemeyen üniversite bir üretici bulmaya başlar.


Fiyat? İki bin kron



Ön tahminlere göre, sürücüler için akıllı bir gömlek yaklaşık iki bin krona mal olabilir. Havelka'ya göre, alıcı projeyi gömecek olan daha yüksek fiyatı caydırabilir.


Araştırmacılar yaklaşık bir düzine farklı sensör denediler, ancak Grafen en iyisini kanıtladı. Sahte sinyaller üretmez, sinyal temizdir ve iyi değerlendirilebilir.


Havelka, “Önemli olan, Grafen'in pahalı olmamasıdır. FBG sensörlerinin fahiş toplamlara mal olması. Bir t -shirt eklediğimde, hiçbir sürücü on yedi bin kron için satın almaz.”


Ona göre, düşen sürücünün zaman içinde uyandırdığı t -shirt, başka kullanım olasılıklarına sahiptir. Özellikle insanların strese maruz kaldığı ve % 100 konsantrasyonda gerekli olduğu pozisyonlarda. Bunlar, örneğin bir sürücü veya uçuş görevlileri içerir.


Yoğun araştırma dört yıl sürüyor, Tul sözcüsü Radek Pirkl'e göre Smart T -Shirts, en fazla üç yıl içinde satışa sunulabilir.