Arabayı buraya koyun, burada yaratıldı. Sergiyi Liberec’e son derece iyi bir şekilde getiren Prag’daki Ulusal Teknik Müze’den Arnot Nezmekal’a göre, bu çok nadir ve ilginç bir motor tarihi parçası.
Koleksiyonlarımızda ne varsa içiyoruz ama sergi masasının en önemli objelerinden birini içmemiz için hiçbir sebep yok. En iyi mücevherleri bizde tutar. Bizi eski teşhiri tüketmeye ikna etmek biraz zor oldu, ancak Nezmekal, RAF’ın şüphesiz Liberec’e geleceğine dikkat çekiyor.
Sergilenen otomobilin kesin üretim yılı bilinmiyor. Bununla birlikte, büyük olasılıkla 1909 yılı, yani Reichenberger Automobil Fabrik’in, yani RAF’ın arabayı üretmeye başlamasından kısa bir süre sonra.
RAF arabası küçük miktarlarda üretildi, belki de bugüne kadar sadece beş tanesi kaldı. Nezmekal, müze koleksiyonlarımızda bunlardan iki tane olduğunu yazıyor.
Sergilenen parça hafif çekici olarak yapılmış ve peka, eznk veya te kvotin ile sürülebiliyor. Arabanın şu anki fiyatının yaklaşık yedi milyon kron olduğunu tahmin eden Nezmekal, “Araba yüzyıllardır modası geçmiş bir arabaydı, bu yüzden böylesine lüks bir arabayı karşılayabilecek bir şirket olmalıydı” diye devam ediyor.
Araba özel koşullar gerektiriyor
25 beygir gücünde bir motorla tahrik edilir. Nvtvians, heykellerine Ocak ve Kasım aylarına kadar yalnızca birkaç gün hayran kalabilir. Ardından müzeye geri dönün.
Bunun nedeni, Ulusal Teknik Müze’nin doğru koşullara dikkat etmesidir. Belli bir sıcaklık, nem olmalı… Kış aylarında kendi koşullarımızda anlaşamıyoruz diyen Liberec Müzesi editörü Ji Nmeek, rüya arabaya giden yolun ne kadar uzun ve karmaşık olduğunu ortaya koyuyor.
Yaklaşık sekiz yıl önce, burada doğan arabayı sergilemek isteriz düşüncesiyle ilk kez içmiştik. Ancak o zamanlar burada sahip olduğumuz koşullar, Ulusal Teknik Müze’nin sergileri için sahip olduğu koşullara uymuyordu. Ama o günlerde topuklarına bile ulaşamadık. Aradan bir yıl geçti ve birden Nmeek’e ulaşmak için değil, araba almak için Prag’a gittik.
RAF’ın mevcut modeline ek olarak, Liberec müzesinde ayrıca tarihi arabalar, motosikletler, bisikletler ve Boveraclub derneği tarafından yönetilen zengin bir kentsel toplu taşıma sergisi yer alacak.
Otomobil tutkunları ayrıca lüks arabalardan oluşan olağanüstü bir özel koleksiyon, Otomobiller Krallığı veya bölgedeki endüstrinin tarihine ve bugününe adanmış bir sergi bulacaklar. Müze ayrıca bu lokomotiflere ve kapalı bir rüya arabaya sahiptir.
Koleksiyonlarımızda ne varsa içiyoruz ama sergi masasının en önemli objelerinden birini içmemiz için hiçbir sebep yok. En iyi mücevherleri bizde tutar. Bizi eski teşhiri tüketmeye ikna etmek biraz zor oldu, ancak Nezmekal, RAF’ın şüphesiz Liberec’e geleceğine dikkat çekiyor.
Sergilenen otomobilin kesin üretim yılı bilinmiyor. Bununla birlikte, büyük olasılıkla 1909 yılı, yani Reichenberger Automobil Fabrik’in, yani RAF’ın arabayı üretmeye başlamasından kısa bir süre sonra.
RAF arabası küçük miktarlarda üretildi, belki de bugüne kadar sadece beş tanesi kaldı. Nezmekal, müze koleksiyonlarımızda bunlardan iki tane olduğunu yazıyor.
Sergilenen parça hafif çekici olarak yapılmış ve peka, eznk veya te kvotin ile sürülebiliyor. Arabanın şu anki fiyatının yaklaşık yedi milyon kron olduğunu tahmin eden Nezmekal, “Araba yüzyıllardır modası geçmiş bir arabaydı, bu yüzden böylesine lüks bir arabayı karşılayabilecek bir şirket olmalıydı” diye devam ediyor.
Araba özel koşullar gerektiriyor
25 beygir gücünde bir motorla tahrik edilir. Nvtvians, heykellerine Ocak ve Kasım aylarına kadar yalnızca birkaç gün hayran kalabilir. Ardından müzeye geri dönün.
Bunun nedeni, Ulusal Teknik Müze’nin doğru koşullara dikkat etmesidir. Belli bir sıcaklık, nem olmalı… Kış aylarında kendi koşullarımızda anlaşamıyoruz diyen Liberec Müzesi editörü Ji Nmeek, rüya arabaya giden yolun ne kadar uzun ve karmaşık olduğunu ortaya koyuyor.
Yaklaşık sekiz yıl önce, burada doğan arabayı sergilemek isteriz düşüncesiyle ilk kez içmiştik. Ancak o zamanlar burada sahip olduğumuz koşullar, Ulusal Teknik Müze’nin sergileri için sahip olduğu koşullara uymuyordu. Ama o günlerde topuklarına bile ulaşamadık. Aradan bir yıl geçti ve birden Nmeek’e ulaşmak için değil, araba almak için Prag’a gittik.
RAF’ın mevcut modeline ek olarak, Liberec müzesinde ayrıca tarihi arabalar, motosikletler, bisikletler ve Boveraclub derneği tarafından yönetilen zengin bir kentsel toplu taşıma sergisi yer alacak.
Otomobil tutkunları ayrıca lüks arabalardan oluşan olağanüstü bir özel koleksiyon, Otomobiller Krallığı veya bölgedeki endüstrinin tarihine ve bugününe adanmış bir sergi bulacaklar. Müze ayrıca bu lokomotiflere ve kapalı bir rüya arabaya sahiptir.