“Bu yapım bugünlerde seyircinin ilgisini çekebilir. Bu bir aile gösterisi, bir mola, bir komedi. Hikaye Shakespeare zamanına ait olsa da sahnedeki diyaloglar ve durumlar tüm dönemlere aktarılabilir” diyor yönetmen ve koreograf Marika Mikanová.
Bale, Dmitri Shostakovich’in enerjik müziği eşliğinde etkileyici dans ve oyunculuk performansları vaat ediyor. “Örneğin, Katerina ve Petruccio’nun ilk tanıtımı için müzik ararken sakin bir şeye, dokunmaya ihtiyacım vardı. Rahatlık, rahatlık ve aniden Kateřina patlıyor! Aynı zamanda Liberec Balesi’nin de yöneticisi olan Mikanová şöyle devam ediyor: “Ve Shostakovich’in zekice yaptığı da tam olarak budur.”
Ünlü komediyi 2018’de dans formuna dönüştürdü, ardından Ústí nad Labem’deki tiyatro için. Ancak yeni tedavisi için Liberec bale topluluğuna özel tamamen yeni bir hareket konsepti yarattı. İlk performansındaki sahneyi ve müzikal kolajı ödünç aldı.
Mizaç ve karizma
Liberec’te ana rollerde kendini kanıtlamış solo dansçıları seçti. “Nuria Cazorla García büyüleyebilen enerjik bir dansçı. Bir anda öfkeli bir kadından nazik ve yardımsever bir kadına sorunsuz bir şekilde dönüşebilir. Ve Michal Kováč, Petruccio rolünü oynayan ve rahat bir adam imajı sunan düşünceli, karizmatik bir dansçı. Takımda böyle sanatçıların olması bir kazanç” diyor Mikanová.
Dinamik komedi aynı zamanda Elizabeth döneminin sosyal geleneklerine dair ilginç bir bakış açısı da sağlayacak. “Hikaye, modaya uygun olmasa da, bir erkek ve bir kadın arasındaki ilişkiye ilişkin mevcut algıyla doğrudan çelişki gösteren alışılmadık bir konuyu gündeme getiriyor. Bunu, karşılıklı saygı arayışı ve ilişkinin işlevselliğini hissettirecek şekilde anlamaya çalıştım. Çılgın bir çiftten uyumlu bir ilişki ortaya çıkacaktır” diye ekliyor bale şefi.
Bale, Dmitri Shostakovich’in enerjik müziği eşliğinde etkileyici dans ve oyunculuk performansları vaat ediyor. “Örneğin, Katerina ve Petruccio’nun ilk tanıtımı için müzik ararken sakin bir şeye, dokunmaya ihtiyacım vardı. Rahatlık, rahatlık ve aniden Kateřina patlıyor! Aynı zamanda Liberec Balesi’nin de yöneticisi olan Mikanová şöyle devam ediyor: “Ve Shostakovich’in zekice yaptığı da tam olarak budur.”
Ünlü komediyi 2018’de dans formuna dönüştürdü, ardından Ústí nad Labem’deki tiyatro için. Ancak yeni tedavisi için Liberec bale topluluğuna özel tamamen yeni bir hareket konsepti yarattı. İlk performansındaki sahneyi ve müzikal kolajı ödünç aldı.
Mizaç ve karizma
Liberec’te ana rollerde kendini kanıtlamış solo dansçıları seçti. “Nuria Cazorla García büyüleyebilen enerjik bir dansçı. Bir anda öfkeli bir kadından nazik ve yardımsever bir kadına sorunsuz bir şekilde dönüşebilir. Ve Michal Kováč, Petruccio rolünü oynayan ve rahat bir adam imajı sunan düşünceli, karizmatik bir dansçı. Takımda böyle sanatçıların olması bir kazanç” diyor Mikanová.
Dinamik komedi aynı zamanda Elizabeth döneminin sosyal geleneklerine dair ilginç bir bakış açısı da sağlayacak. “Hikaye, modaya uygun olmasa da, bir erkek ve bir kadın arasındaki ilişkiye ilişkin mevcut algıyla doğrudan çelişki gösteren alışılmadık bir konuyu gündeme getiriyor. Bunu, karşılıklı saygı arayışı ve ilişkinin işlevselliğini hissettirecek şekilde anlamaya çalıştım. Çılgın bir çiftten uyumlu bir ilişki ortaya çıkacaktır” diye ekliyor bale şefi.