Bahsedilen üç teleferik tipinin de tahmini fiyatı 290 ila 500 milyon kron arasında değişmektedir.
Trajik bir kaza nedeniyle 2021 yılından bu yana hizmet dışı kalan orijinal teleferiğin restorasyonu parametrelerin yetersiz olması nedeniyle söz konusu değil.
“Tekrar çalışamaz hale geldi ve günümüz standartları artık onun onarılmasına izin vermeyecek. Bu, bundan sonra ne yapacağımıza karar vermemiz gerektiği anlamına geliyordu” dedi Çek Demiryolları Genel Müdür Yardımcısı Jiří Ješeta, Liberec'teki Varşova sinemasında kamuoyuna açık tartışmanın başında.
Demiryolları teleferiğin sahibi, ancak artık teleferiği işletmek istemediklerini ve Liberec şehrinin satış için özel ortakları olduğunu zaten açıkladılar.
Horní Hanychov'daki son tramvay istasyonundan çıkacak olan yeni teleferiğin orijinal uzunluktaki üç versiyonu ve uzatılmış versiyondaki üç versiyonu şimdi değerlendirilecek.
İlk tip, iki kabinin mekik çalışmasını sürdürmeyi öngörüyor, ikincisi dairesel bir sistem temelinde çalışacak ve “tramvay” olarak adlandırılan üçüncü versiyonda ise ulaşım yalnızca bir büyük kabinle sağlanacak.
Varyantlar sadece yatırım ve işletme maliyetleri açısından değil, aynı zamanda kabinin kapasitesi ve büyüklüğü veya kötü hava koşullarında bile çalışabilme olasılığı açısından da farklılık göstermektedir.
Dolaşım sistemi eleştiriyle karşı karşıya
Salondaki ilk tepkilerden sirkülasyon sisteminin fazla taraftar kazanamayacağı belli oldu. Aynı şekilde mevcut hattın uzatılmasına da halk pek sıcak bakmıyordu.
“Bizim için her zaman harika bir yolculuk olmuştur, bu yüzden onu turist üssünde bırakırdım. Sonuçta arabadan ya da tramvaydan hemen teleferiğe geçmek zorunda değilsiniz” yorumunu yaptı dinleyicilerden biri.
İzleyicilerden gelen ilk soru, beklendiği gibi, inşaatın kesin tarihi ve olası faaliyet başlangıcına yönelikti. “Dürüst olmak gerekirse, bunun belki bir yıl içinde başlayacağını size söylemeyi çok isterim ve gerçekten bunu tüm kalbimle isterim. Ama şehrin başka yasal yükümlülükleri de var. Arazinin sahibi değiliz, henüz herhangi bir proje belgemiz yok ve bunu henüz şehir yetkilileriyle resmi olarak görüşemedik.” Belediye Başkanı Jaroslav Zámečník açıkladı ve uzun süren onarım süreci örneğine değindi. Liberec yüzme havuzu.
“Umarım kimseyi hayal kırıklığına uğratmam. Şahsen ben en iyimser senaryoda inşaatın başlamasının 2026 sonbaharında olabileceğini düşünüyorum” diye konuştu.
Belediye başkanı referanduma karşı değil
Teleferiğin gelecekteki tipine ve görünümüne gerçekte kimin karar verdiği sorulduğunda, ilk sıralarda oturan bir adam şunu söyledi: “Aslında halk değil.”
Ancak buna yanıt olarak belediye başkanı, karar alma sürecinin büyük bir kısmının Liberec vatandaşlarının elinde olduğunu söyledi. Olası bir referandumda bile sorun yaşamayacağını söyledi.
Diğer paylaşımlarda ise mekansal planın hazırlığı, ara istasyonun olasılığı, mevcut yamaçların genişletilmesi veya trajik kazanın gerçek nedeni gibi konular da merak konusu oldu. “Çekme halatının kopması açık bir teknik hataydı. Neden kırıldığını söyleyemeyiz, gerisini yalnızca müfettişler biliyor,” diye onayladı belediye meclis üyeleri.
Tartışma akşamında Petřín teleferiğinin tasarımının yazarı Anna Marešová da profesyonel bakış açısını ekledi. Sunumu ve yorumlarıyla bağlantılı olarak belediye başkanı, Ještěd teleferiğinin şeklini oluşturma sorumluluğunu üstlenmesi durumunda mutlu olacağını da belirtti. Olası bir mimari yarışma her şeyi bir yıl daha uzatabilir.
Artık halkın teleferikle ilgili yorumlarını iletmesi için yaklaşık iki haftası var. Başvuru formları, yeni çalışmanın tam sunumuyla birlikte Liberec şehrinin web sitesinde bulunabilir.
Trajik bir kaza nedeniyle 2021 yılından bu yana hizmet dışı kalan orijinal teleferiğin restorasyonu parametrelerin yetersiz olması nedeniyle söz konusu değil.
“Tekrar çalışamaz hale geldi ve günümüz standartları artık onun onarılmasına izin vermeyecek. Bu, bundan sonra ne yapacağımıza karar vermemiz gerektiği anlamına geliyordu” dedi Çek Demiryolları Genel Müdür Yardımcısı Jiří Ješeta, Liberec'teki Varşova sinemasında kamuoyuna açık tartışmanın başında.
Demiryolları teleferiğin sahibi, ancak artık teleferiği işletmek istemediklerini ve Liberec şehrinin satış için özel ortakları olduğunu zaten açıkladılar.
Horní Hanychov'daki son tramvay istasyonundan çıkacak olan yeni teleferiğin orijinal uzunluktaki üç versiyonu ve uzatılmış versiyondaki üç versiyonu şimdi değerlendirilecek.
Telesiyej çalışmasının gönderim ve görüş formlarına ve sunumuna buradan ulaşabilirsiniz. |
İlk tip, iki kabinin mekik çalışmasını sürdürmeyi öngörüyor, ikincisi dairesel bir sistem temelinde çalışacak ve “tramvay” olarak adlandırılan üçüncü versiyonda ise ulaşım yalnızca bir büyük kabinle sağlanacak.
Varyantlar sadece yatırım ve işletme maliyetleri açısından değil, aynı zamanda kabinin kapasitesi ve büyüklüğü veya kötü hava koşullarında bile çalışabilme olasılığı açısından da farklılık göstermektedir.
Dolaşım sistemi eleştiriyle karşı karşıya
Salondaki ilk tepkilerden sirkülasyon sisteminin fazla taraftar kazanamayacağı belli oldu. Aynı şekilde mevcut hattın uzatılmasına da halk pek sıcak bakmıyordu.
“Bizim için her zaman harika bir yolculuk olmuştur, bu yüzden onu turist üssünde bırakırdım. Sonuçta arabadan ya da tramvaydan hemen teleferiğe geçmek zorunda değilsiniz” yorumunu yaptı dinleyicilerden biri.
İzleyicilerden gelen ilk soru, beklendiği gibi, inşaatın kesin tarihi ve olası faaliyet başlangıcına yönelikti. “Dürüst olmak gerekirse, bunun belki bir yıl içinde başlayacağını size söylemeyi çok isterim ve gerçekten bunu tüm kalbimle isterim. Ama şehrin başka yasal yükümlülükleri de var. Arazinin sahibi değiliz, henüz herhangi bir proje belgemiz yok ve bunu henüz şehir yetkilileriyle resmi olarak görüşemedik.” Belediye Başkanı Jaroslav Zámečník açıkladı ve uzun süren onarım süreci örneğine değindi. Liberec yüzme havuzu.
“Umarım kimseyi hayal kırıklığına uğratmam. Şahsen ben en iyimser senaryoda inşaatın başlamasının 2026 sonbaharında olabileceğini düşünüyorum” diye konuştu.
Belediye başkanı referanduma karşı değil
Teleferiğin gelecekteki tipine ve görünümüne gerçekte kimin karar verdiği sorulduğunda, ilk sıralarda oturan bir adam şunu söyledi: “Aslında halk değil.”
Ancak buna yanıt olarak belediye başkanı, karar alma sürecinin büyük bir kısmının Liberec vatandaşlarının elinde olduğunu söyledi. Olası bir referandumda bile sorun yaşamayacağını söyledi.
Diğer paylaşımlarda ise mekansal planın hazırlığı, ara istasyonun olasılığı, mevcut yamaçların genişletilmesi veya trajik kazanın gerçek nedeni gibi konular da merak konusu oldu. “Çekme halatının kopması açık bir teknik hataydı. Neden kırıldığını söyleyemeyiz, gerisini yalnızca müfettişler biliyor,” diye onayladı belediye meclis üyeleri.
Tartışma akşamında Petřín teleferiğinin tasarımının yazarı Anna Marešová da profesyonel bakış açısını ekledi. Sunumu ve yorumlarıyla bağlantılı olarak belediye başkanı, Ještěd teleferiğinin şeklini oluşturma sorumluluğunu üstlenmesi durumunda mutlu olacağını da belirtti. Olası bir mimari yarışma her şeyi bir yıl daha uzatabilir.
Artık halkın teleferikle ilgili yorumlarını iletmesi için yaklaşık iki haftası var. Başvuru formları, yeni çalışmanın tam sunumuyla birlikte Liberec şehrinin web sitesinde bulunabilir.