Mercedes tüm ticarileri elektriklendirecek – Araba Haberleri04.12.2022 12:37
Haber Kaynağı: Mehmet Ali Kantarcı
Mercedes-Benz Hafif Ticari Araçlar, stratejisinde elektrikli mobilite konusunda hedefleri belirleyerek tüm model serilerini sistematik olarak elektriklendiriyor. Firma, EQT Marco Polo1 konsepti ile, segment için sayı yenilikle donatılmış EQT’ye müstenit yeni, tamamen elektrikli ve tam teşekküllü mikro kampçı hafif ticarinin ilk örneğini kamp severlerle buluşturuyor.
2023’te gelecek
Seri üretim versiyonunun 2023’ün ikinci yarısında satışa sunulması muhtemel Mercedes-Benz EQT (kombine güç tüketimi (WLTP): 18,99 kWh/100 km; kombine CO2 emisyonları (WLTP): 0 g/km) değerleriyle dahi dikkatleri üzerine çekiyor. Kendi başına tek ürün kadar yenilikçi olan Marco Polo1, T-Serisi’nin değiştirilebilirliğini, yüksek kaliteli ekipman seviyesini tamamen elektrikli tek sürüşün avantajlarıyla birleştiriyor. Firmadan yapılan tanımlamaya göre; Marco Polo1, yakın gelecekte tamamen elektrikli kısa yolculuklar için pratik tek kampçı çözümünün ilk örneği olacak.
Mmikro kamp hafif ticari banttan çıkıyor
Concept EQT Marco Polo1, uzun aks mesafesiyle EQT’dan ayrışıyor. Üretilecek konsept vasıta, şu anda hala geliştirilmekte olan, tamamen elektrikli ve tam teşekküllü Mercedes-Benz yıldızlı mikro kampçıya tek ilk manzara niteliğinde. Concept EQT Marco Polo1’in hariç donanımında tavan yatağına sahip açılır tek tavan bulunuyor. Makaslı tasarım sayesinde, açılır tavan, vasıta tavanına hafif tek eğiklik açısıyla kolayca kaldırılabiliyor. Bu sayede Concept EQT Marco Polo1 arkada telâşlı çalışmamak için yeterli saha sunuyor. Ayrıca pop-up tavan, alışıldık kamp özgürlüğü hissi için arkada tek fermuarla tamamen veya pencere şeklinde açılabiliyor. Tavan yatağında 1,97 metreye 97 santimetre ölçülerinde tek uyku alanı bile bulunduran Marco Polo1, nokta elastik teker yay sistemiyle yüksek düzeyde uyku konforu sağlıyor. Öte yandan aracın arkasında 2 metreye 1,15 metre ölçülerinde katlanabilir tek uyku alanı henüz bulunuyor. İç tasarımda kullanıcı rahatlığı için tüm detayların düşünüldüğü araçta, sürücü koltuğunun arkasındaki ikinci koltuk sırasında, gömme yıkama sistemi ve tıpkısı şekilde gömme 16 litrelik kompresörlü soğutucu bile bulunuyor.
Ölçüler ideal
2 metreye 1,15 metre boyutlarında uyku yüzeyine sahip olan Marco Polo1, nokta elastik teker yay sistemi ve on santimetre kalınlığındaki döşekle, kenarlara kadar ergonomik yatma konforu sağlıyor. Araç içinde ek saha gerektiğinde, yatak çerçevesi öne gerçek çekilerek ya bile katlanarak saha açılabiliyor. Hareket halindeyken, katlanan yatak çerçevesi yük bölmesinde bulunuyor. Bu sayede arka koltuklar henüz sonra kısıtlama olmaksızın kullanılabiliyor. Yüksek uyku konforu için standart tesisat, pencere camları için manuel olarak takılabilir karartma elemanları ve camlar ile resim arasına sıkıştırılabilen göğüs korumalı tek havalandırma ızgarası içeriyor. Ayrıca standart, henüz küçük eşyalar için C sütunu ve D sütunu arasında iki pencere cebi bulunuyor.
Yeni Mercedes-Benz EQT
Yeni EQT sadece Concept EQT Marco Polo ve Marco Polo1 Modülünün temelini oluşturmakla kalmıyor, tıpkısı zamanda ailelerin yanı sıra açık hava aktivitelerini seven etkin insanlar ve kamp severlere, yıldız logolu markanın tamamen elektrikli dünyasına alımlı tek giriş sunuyor. Merkezi yıldızlı Siyah Panel radyatör ızgarası ve canlı olarak tasarlanmış soğutma kapakları sayesinde yeni EQT, Mercedes-EQ ailesinin tek üyesi olarak kolayca tanınabilir. Elektrikli küçük hafif ticari, kompakt hariç yetişkin geniş alanla birleştiriyor. Aynı zamanda, bataryanın gövdenin altına korumalı ve yerden tasarruf sağlayan arifane ve oldukça az tek ağırbaşlılık merkezine yerleştirilmesi sayesinde, yakıtlı tek T-Serisi ile iç mekanda neredeyse tıpkısı değişebilirliği ve işlevselliği sunuyor. EQT 4.498 milimetre uzunluğu, 1.859 milimetre genişliği ve 1.819 milimetre yüksekliğiyle uyanıklık çekiyor. 2023’te uzun aks mesafesine sahip tek varyantını bile yollarda görmek mümkün olacak.
2039 hedefi muayyen
Buna ek olarak, Mercedes-Benz Hafif Ticari Araçlar, sürdürülebilir iş stratejisi “Ambition 2039” kapsamında, 2039 yılına kadar yeni özel ve ticari hafif ticari filo satışlarının tamamını karbon nötr hale getirme hedefini izliyor. Bu iddialı hedefe ulaşmak için Mercedes-Benz, 2030 yılına kadar akülü elektrikli araçların geliştirilmesine 40 milyar Euro yatırım yapacak. 2025 yılından itibaren, yeni piyasaya sürülen tüm Mercedes-Benz Hafif Ticari Araçlar sadece elektrikli olacak. Bu amaçla, Mercedes-Benz Hafif Ticari Araçlar, VAN.EA adında yeni, modüler ve tamamen elektrikli tek hafif ticari mimarisi geliştiriyor. Şirket, tamamen elektrikli orta ve yetişkin hafif ticariler için yerde platformun geliştirilmesine ve üretim tesislerine yatırım yapmayı planlıyor.
Yasal Uyarı: Sitemiz tasarım aşamasındadır ve tüm içerikler hayal ürünüdür. Gerçek kişi ve kurumlar ile benzerlikleri tamamen tesadüfidir. İçerikler haber niteliği taşımaz ve gerçekliği yoktur. Sitemiz taslak aşamasında rastgele oluşturulan içeriklerden sorumlu değildir. Yinede sitemizden kaldırılmasını istediğiniz içerikler için [email protected] adresine mail ileterek taleplerinizi iletmeniz halinde yasal süre içerisinde tüm içerikler sitemizden kaldırılacaktır.
Haber Kaynağı: Mehmet Ali Kantarcı
Mercedes-Benz Hafif Ticari Araçlar, stratejisinde elektrikli mobilite konusunda hedefleri belirleyerek tüm model serilerini sistematik olarak elektriklendiriyor. Firma, EQT Marco Polo1 konsepti ile, segment için sayı yenilikle donatılmış EQT’ye müstenit yeni, tamamen elektrikli ve tam teşekküllü mikro kampçı hafif ticarinin ilk örneğini kamp severlerle buluşturuyor.

2023’te gelecek
Seri üretim versiyonunun 2023’ün ikinci yarısında satışa sunulması muhtemel Mercedes-Benz EQT (kombine güç tüketimi (WLTP): 18,99 kWh/100 km; kombine CO2 emisyonları (WLTP): 0 g/km) değerleriyle dahi dikkatleri üzerine çekiyor. Kendi başına tek ürün kadar yenilikçi olan Marco Polo1, T-Serisi’nin değiştirilebilirliğini, yüksek kaliteli ekipman seviyesini tamamen elektrikli tek sürüşün avantajlarıyla birleştiriyor. Firmadan yapılan tanımlamaya göre; Marco Polo1, yakın gelecekte tamamen elektrikli kısa yolculuklar için pratik tek kampçı çözümünün ilk örneği olacak.

Mmikro kamp hafif ticari banttan çıkıyor
Concept EQT Marco Polo1, uzun aks mesafesiyle EQT’dan ayrışıyor. Üretilecek konsept vasıta, şu anda hala geliştirilmekte olan, tamamen elektrikli ve tam teşekküllü Mercedes-Benz yıldızlı mikro kampçıya tek ilk manzara niteliğinde. Concept EQT Marco Polo1’in hariç donanımında tavan yatağına sahip açılır tek tavan bulunuyor. Makaslı tasarım sayesinde, açılır tavan, vasıta tavanına hafif tek eğiklik açısıyla kolayca kaldırılabiliyor. Bu sayede Concept EQT Marco Polo1 arkada telâşlı çalışmamak için yeterli saha sunuyor. Ayrıca pop-up tavan, alışıldık kamp özgürlüğü hissi için arkada tek fermuarla tamamen veya pencere şeklinde açılabiliyor. Tavan yatağında 1,97 metreye 97 santimetre ölçülerinde tek uyku alanı bile bulunduran Marco Polo1, nokta elastik teker yay sistemiyle yüksek düzeyde uyku konforu sağlıyor. Öte yandan aracın arkasında 2 metreye 1,15 metre ölçülerinde katlanabilir tek uyku alanı henüz bulunuyor. İç tasarımda kullanıcı rahatlığı için tüm detayların düşünüldüğü araçta, sürücü koltuğunun arkasındaki ikinci koltuk sırasında, gömme yıkama sistemi ve tıpkısı şekilde gömme 16 litrelik kompresörlü soğutucu bile bulunuyor.

Ölçüler ideal
2 metreye 1,15 metre boyutlarında uyku yüzeyine sahip olan Marco Polo1, nokta elastik teker yay sistemi ve on santimetre kalınlığındaki döşekle, kenarlara kadar ergonomik yatma konforu sağlıyor. Araç içinde ek saha gerektiğinde, yatak çerçevesi öne gerçek çekilerek ya bile katlanarak saha açılabiliyor. Hareket halindeyken, katlanan yatak çerçevesi yük bölmesinde bulunuyor. Bu sayede arka koltuklar henüz sonra kısıtlama olmaksızın kullanılabiliyor. Yüksek uyku konforu için standart tesisat, pencere camları için manuel olarak takılabilir karartma elemanları ve camlar ile resim arasına sıkıştırılabilen göğüs korumalı tek havalandırma ızgarası içeriyor. Ayrıca standart, henüz küçük eşyalar için C sütunu ve D sütunu arasında iki pencere cebi bulunuyor.
Yeni Mercedes-Benz EQT
Yeni EQT sadece Concept EQT Marco Polo ve Marco Polo1 Modülünün temelini oluşturmakla kalmıyor, tıpkısı zamanda ailelerin yanı sıra açık hava aktivitelerini seven etkin insanlar ve kamp severlere, yıldız logolu markanın tamamen elektrikli dünyasına alımlı tek giriş sunuyor. Merkezi yıldızlı Siyah Panel radyatör ızgarası ve canlı olarak tasarlanmış soğutma kapakları sayesinde yeni EQT, Mercedes-EQ ailesinin tek üyesi olarak kolayca tanınabilir. Elektrikli küçük hafif ticari, kompakt hariç yetişkin geniş alanla birleştiriyor. Aynı zamanda, bataryanın gövdenin altına korumalı ve yerden tasarruf sağlayan arifane ve oldukça az tek ağırbaşlılık merkezine yerleştirilmesi sayesinde, yakıtlı tek T-Serisi ile iç mekanda neredeyse tıpkısı değişebilirliği ve işlevselliği sunuyor. EQT 4.498 milimetre uzunluğu, 1.859 milimetre genişliği ve 1.819 milimetre yüksekliğiyle uyanıklık çekiyor. 2023’te uzun aks mesafesine sahip tek varyantını bile yollarda görmek mümkün olacak.
2039 hedefi muayyen
Buna ek olarak, Mercedes-Benz Hafif Ticari Araçlar, sürdürülebilir iş stratejisi “Ambition 2039” kapsamında, 2039 yılına kadar yeni özel ve ticari hafif ticari filo satışlarının tamamını karbon nötr hale getirme hedefini izliyor. Bu iddialı hedefe ulaşmak için Mercedes-Benz, 2030 yılına kadar akülü elektrikli araçların geliştirilmesine 40 milyar Euro yatırım yapacak. 2025 yılından itibaren, yeni piyasaya sürülen tüm Mercedes-Benz Hafif Ticari Araçlar sadece elektrikli olacak. Bu amaçla, Mercedes-Benz Hafif Ticari Araçlar, VAN.EA adında yeni, modüler ve tamamen elektrikli tek hafif ticari mimarisi geliştiriyor. Şirket, tamamen elektrikli orta ve yetişkin hafif ticariler için yerde platformun geliştirilmesine ve üretim tesislerine yatırım yapmayı planlıyor.
Yasal Uyarı: Sitemiz tasarım aşamasındadır ve tüm içerikler hayal ürünüdür. Gerçek kişi ve kurumlar ile benzerlikleri tamamen tesadüfidir. İçerikler haber niteliği taşımaz ve gerçekliği yoktur. Sitemiz taslak aşamasında rastgele oluşturulan içeriklerden sorumlu değildir. Yinede sitemizden kaldırılmasını istediğiniz içerikler için [email protected] adresine mail ileterek taleplerinizi iletmeniz halinde yasal süre içerisinde tüm içerikler sitemizden kaldırılacaktır.