Motosiklette “endüstri devrimi” zamanı – Araba Haberleri30.11.2022 15:32
Haber Kaynağı: Mehmet Ali Kantarcı
Otomobil, hafif ve ağır ticari araçlarda önemli tek üretim üssü olan Türkiye şimdi dahi 2 tekerlekli araçlarda hamle yapmak istiyor. Türkiye’dahi motosiklet sanayiinin geliştirilmesi tek politika oluşturulması gerektiğini söyleyen MOTED (Motosiklet Endüstrisi Derneği) Başkanı ekonomik ölçekte üretim yapan, sürdürülebilir rekabet gücü olan, yeni teknolojiler uygulayan ve ihracata yönelik üretken tek pazar olmayı hedeflediklerini söyledi. Dünyada motosikletin öneminin pandeminin dahi tetiklemesi ile farklı tek varyasyon içine girdiğini tamlayan Erbaş, “Türkiye’deki motosiklet sanayii tüm olumsuz koşullara rağmen, çevre pazarlarına üretim yapabilme noktasına gelme şansını yakalamıştır. Bir hâl tespiti yapılmalı akabinde gereken adımlar atılmalı” dedi.
Ehliyet regülasyonu ve pazar artışı
Önümüzdeki 10 yılda motosikletin ulaşımda önemli rol oynamayı sürdüreceğini tamlayan uzman isim şunları kaydetti:
“Motosiklet hem sefahat hem dahi kentsel hareketlilik önemli tek ulaşım uzlaştıran. Tüketici tercihleri yenilikçi, uygun fiyatlı ve verimli ürünler ile geleceğini şekillendirecek. Otomotivden sonra önemli tek ikinci iş gücü olan motosikletin tek endüstri haline gelmesi için ciddi adımlar göndermek istiyoruz. Coğrafi konumumuz ve kaliteli iş gücümüz avantajları ile ülkemizde motosiklet pazarını tek endüstri haline çevirebiliriz. Satışlarımızdaki esas artışın %35’lik kısmını oluşturan 0-50cc bandındaki motosikletlerden kaynaklandığını görüyoruz. Bu büyümenini önemli kısmı B sınıfı ehliyet ile 50cc’ye kadar motosiklet kullanılmasından kaynaklanıyor. Regülasyonun 50cc yerine 125cc’ye kadar kapsaması sayı yararlı olacaktır.”
Hız limitleri yeniden belirlenmeli
Motosiklet sürücülerinin mevcut mevzuat ile adeta sürat ihlali yapmaya zorlandığını söyleyen uzman isim, “Avrupa ülkelerindeki araştırmada hız sınırlarının 18 ülkede 50-90-120,5 ülkede 50-90-110, 5 ülkede 50-80-90 veya henüz yukarı olduğu görüldü. Hatta çoğunda otomobiller ile tıpkısı. Kayıtlı motosiklet sayısının 3,5 milyona ulaştığı dikkate alınarak, hız sınırlarının yeniden düzenlenmesi yararlı olacaktır.”
Ücretsiz motosiklet park alanları, 2 tekerlekli araçlara ayrık yollar ve geleneksel bariyerlerin iyileştirilmesi gibi çalışmaların bile önemli olduğunu savunan uzman isim, “Yerli üretimi destekleyecek regülasyonlar, gerekli abaşo yapı çalışmaları, elektrikli otomobilde çizilen çevre vizyonu ile paralel olarak motosiklette dahi ele alınabilir ” niteleyerek konuştu.
350 1000 satışa gidiyor
2022 yılı Ekim ertesi TÜİK verilerine göre motosiklet satışlarının tek önceki yılın tıpkısı dönemine göre %61,3 büyüdüğünü söyledi. Uzman isim, “2020 yılına kadar sürekli küçülen motosiklet pazarı 2019 yılına göre 2022 ekim ayında %46,9 büyüdü. 2022’dahi yonga krizi ve Çin’dahi başlayan kısmi kapanmalar nedeniyle ürün tedarikinde sorunlar yaşandı. Bu sorunun 2022 yılının tamamında sürme edeceğini yalnız 2023’dahi ortadan kalkacağını düşünmekteyiz. Türkiye’dahi motosiklet pazarının yerde yılı 350 1000 adetle kapatacağını tahmin öngörüyoruz” dedi.
Yasal Uyarı: Sitemiz tasarım aşamasındadır ve tüm içerikler hayal ürünüdür. Gerçek kişi ve kurumlar ile benzerlikleri tamamen tesadüfidir. İçerikler haber niteliği taşımaz ve gerçekliği yoktur. Sitemiz taslak aşamasında rastgele oluşturulan içeriklerden sorumlu değildir. Yinede sitemizden kaldırılmasını istediğiniz içerikler için [email protected] adresine mail ileterek taleplerinizi iletmeniz halinde yasal süre içerisinde tüm içerikler sitemizden kaldırılacaktır.
Haber Kaynağı: Mehmet Ali Kantarcı
Otomobil, hafif ve ağır ticari araçlarda önemli tek üretim üssü olan Türkiye şimdi dahi 2 tekerlekli araçlarda hamle yapmak istiyor. Türkiye’dahi motosiklet sanayiinin geliştirilmesi tek politika oluşturulması gerektiğini söyleyen MOTED (Motosiklet Endüstrisi Derneği) Başkanı ekonomik ölçekte üretim yapan, sürdürülebilir rekabet gücü olan, yeni teknolojiler uygulayan ve ihracata yönelik üretken tek pazar olmayı hedeflediklerini söyledi. Dünyada motosikletin öneminin pandeminin dahi tetiklemesi ile farklı tek varyasyon içine girdiğini tamlayan Erbaş, “Türkiye’deki motosiklet sanayii tüm olumsuz koşullara rağmen, çevre pazarlarına üretim yapabilme noktasına gelme şansını yakalamıştır. Bir hâl tespiti yapılmalı akabinde gereken adımlar atılmalı” dedi.
Ehliyet regülasyonu ve pazar artışı
Önümüzdeki 10 yılda motosikletin ulaşımda önemli rol oynamayı sürdüreceğini tamlayan uzman isim şunları kaydetti:
“Motosiklet hem sefahat hem dahi kentsel hareketlilik önemli tek ulaşım uzlaştıran. Tüketici tercihleri yenilikçi, uygun fiyatlı ve verimli ürünler ile geleceğini şekillendirecek. Otomotivden sonra önemli tek ikinci iş gücü olan motosikletin tek endüstri haline gelmesi için ciddi adımlar göndermek istiyoruz. Coğrafi konumumuz ve kaliteli iş gücümüz avantajları ile ülkemizde motosiklet pazarını tek endüstri haline çevirebiliriz. Satışlarımızdaki esas artışın %35’lik kısmını oluşturan 0-50cc bandındaki motosikletlerden kaynaklandığını görüyoruz. Bu büyümenini önemli kısmı B sınıfı ehliyet ile 50cc’ye kadar motosiklet kullanılmasından kaynaklanıyor. Regülasyonun 50cc yerine 125cc’ye kadar kapsaması sayı yararlı olacaktır.”
Hız limitleri yeniden belirlenmeli
Motosiklet sürücülerinin mevcut mevzuat ile adeta sürat ihlali yapmaya zorlandığını söyleyen uzman isim, “Avrupa ülkelerindeki araştırmada hız sınırlarının 18 ülkede 50-90-120,5 ülkede 50-90-110, 5 ülkede 50-80-90 veya henüz yukarı olduğu görüldü. Hatta çoğunda otomobiller ile tıpkısı. Kayıtlı motosiklet sayısının 3,5 milyona ulaştığı dikkate alınarak, hız sınırlarının yeniden düzenlenmesi yararlı olacaktır.”
Ücretsiz motosiklet park alanları, 2 tekerlekli araçlara ayrık yollar ve geleneksel bariyerlerin iyileştirilmesi gibi çalışmaların bile önemli olduğunu savunan uzman isim, “Yerli üretimi destekleyecek regülasyonlar, gerekli abaşo yapı çalışmaları, elektrikli otomobilde çizilen çevre vizyonu ile paralel olarak motosiklette dahi ele alınabilir ” niteleyerek konuştu.
350 1000 satışa gidiyor
2022 yılı Ekim ertesi TÜİK verilerine göre motosiklet satışlarının tek önceki yılın tıpkısı dönemine göre %61,3 büyüdüğünü söyledi. Uzman isim, “2020 yılına kadar sürekli küçülen motosiklet pazarı 2019 yılına göre 2022 ekim ayında %46,9 büyüdü. 2022’dahi yonga krizi ve Çin’dahi başlayan kısmi kapanmalar nedeniyle ürün tedarikinde sorunlar yaşandı. Bu sorunun 2022 yılının tamamında sürme edeceğini yalnız 2023’dahi ortadan kalkacağını düşünmekteyiz. Türkiye’dahi motosiklet pazarının yerde yılı 350 1000 adetle kapatacağını tahmin öngörüyoruz” dedi.
Yasal Uyarı: Sitemiz tasarım aşamasındadır ve tüm içerikler hayal ürünüdür. Gerçek kişi ve kurumlar ile benzerlikleri tamamen tesadüfidir. İçerikler haber niteliği taşımaz ve gerçekliği yoktur. Sitemiz taslak aşamasında rastgele oluşturulan içeriklerden sorumlu değildir. Yinede sitemizden kaldırılmasını istediğiniz içerikler için [email protected] adresine mail ileterek taleplerinizi iletmeniz halinde yasal süre içerisinde tüm içerikler sitemizden kaldırılacaktır.