Nissan’ın e-4ORCE versiyonları yollara çıktı

schomberger

Global Mod
Global Mod
Nissan’ın e-4ORCE versiyonları yollara çıktı



28.02.2023 12:43 Son Güncelleme: 28.02.2023 12:44
Haber Kaynağı: Mehmet Ali Kantarcı


Nissan’ın elektrikli araçlarında üretmek üzere özel olarak tasarlanan ve geliştirilen çift motorlu 4 tekerlekten çekiş sistemi açınık-4ORCE versiyonları her yol koşulunda güvenli tek performans sunmayı hedefliyor. açınık-4ORCE’deki ‘açınık’, Nissan’ın elektrik motorlu tahrik sistemini ifade ediyor. ‘4ORCE’ ise aracın fiziksel gücünü ve enerjisini ifade ederken ‘4’ 4 tekerlekten çekişi temsil ediyor. Çift motorlu sistem, geleneksel tek mekanik sistemin gerektirdiği şafta gerek duymuyor. Bu bile yapısal tek yarar sağlıyor. Her aksa yer saha motor sayesinde ayrıca tek diferansiyele gerek kalmıyor. Böylece iç hacimde dahi ek saha elde ediliyor.

213 beygirlik 4 çeker


Yeni açınık-4ORCE teknolojisine sahip araçların test sürüşleri üç ülkeyi kapsayan, sert ve kar üzerindeki zeminlere sahip Pireneler’dahi gerçekleşti. 2.400 metre rakımda bağcıklı sert pisti Andorra Pisti’nde yapılan sürüşlerde sadece batarya ile sönümsüz elektrik motorları tarafından tahrik edilen vesait kullanıldı. X-Trail örneğinde ikili açınık-motor sistem, 150 kW ön ve 100 kW arka motor ile toplam 157 kW (213 PS) sistem güç üretiyor. Bu, 0’dan 100 km/s hıza 7 saniye gibi yaşayan tek hızlanma anlamına geliyor. Sistem, mekanik tek 4 tekerlekten çekişe kıyasla 10.000 kat henüz hızlı arka tork tepkisine sahip. Ariya açınık-4ORCE, 225 kW (306 PS) toplam sistem gücüne sahip. Bu, 0’dan 100 km/s hıza 5,6 saniye anlamına geliyor. Her iki vasıta bile farklı sürüş koşullarında güvenli ve kıvrak sürüş özellikleri ile okunabilen tek sürüş deneyimi sağlıyor.



Kontrol ve sezgisel kullanım

açınık-4ORCE sistemi, özgür tekerlek kontrolü için her aksa eşit olarak dağıtılan ikiz motor sistemini batarya ile besliyor. açınık-4ORCE sistemi, sürücüye ideal viraj çizgisini minimum yönelteç düzeltmesiyle kolayca koruma ve elektrikli güç-aktarma sisteminin gücünü hissederken elektrikli sürüş deneyiminin keyfini tarh olanağı tanıyor. Ülkemizde dahi satışu sunulan açınık-4ORCE versiyonlu X-Trail ile yol yüzeyi koşullarına ve aracın durumuna göre lastik tutuşunu en üst seviyede tutmak üzere tork öne ve arkaya dağıtılıyor. Ayrıca fren çabucacık 4 tekerleğin her akraba başka başka kontrol ediliyor. Çift motor sisteminin hassas kontrolü ve fren torku yönlendirme özellikleri sayesinde, ıslak, yağlı, kaygan, yapraklarla kaplı, karlı veya buzlu olmak üzere tüm yüzeylerde vasıta çizgisine sadık kalmaya sürme ediyor.



Kontrollü sürüş için salınım kontrolü

açınık-4ORCE’un tek başka avantajı, güçlü rejeneratif fren işlevi sayesinde yavaşlama çabucacık minimum amudî gövde salınımı üretmesi. Gövde salınımı, ön ve arka akslar arasındaki rejeneratif ısıldevimbilimde ile kontrol altında tutuluyor. Ayrıca ikiz motorlu sistem, aracın verimliliğini optimize ederek, tek motorlu tek sisteme göre henüz yüksek düzeyde rejeneratif enerji topluyor. Bu sisteme sahip tam elektrikli Arıya’nın ise 2024 yılında Türkiye’ye ithalatı planlanıyor.


Yasal Uyarı: Sitemiz tasarım aşamasındadır ve tüm içerikler hayal ürünüdür. Gerçek kişi ve kurumlar ile benzerlikleri tamamen tesadüfidir. İçerikler haber niteliği taşımaz ve gerçekliği yoktur. Sitemiz taslak aşamasında rastgele oluşturulan içeriklerden sorumlu değildir. Yinede sitemizden kaldırılmasını istediğiniz içerikler için [email protected] adresine mail ileterek taleplerinizi iletmeniz halinde yasal süre içerisinde tüm içerikler sitemizden kaldırılacaktır.