Öğrenciler okula giderken korkmayacak, Liberec’teki karanlık tünel onarılmayı bekliyor

NoNaRT

Global Mod
Global Mod
Liberec’in en utanç verici yerlerinden biri, ürkütücü bir izlenimi var. Ancak çok geçmeden Liberec arenasına giden demiryolu alt geçidi yeni bir kaplamaya kavuşabilecek. Yeniden inşa ve genişletme çalışmaları Aralık ayında başlayacak.


Şehrin Horní Růžodol ve Rochlice bölgeleri arasındaki karanlık ve dar tünel, çoğunlukla bir etkinlik için arenası olan Spor Parkı’na giden insanlar, spor salonu ve ilkokul öğrencileri ve yerel halk tarafından kullanılıyor. Her gün 500’den fazla kişi geçiyor içinden, ama örneğin hokey maçlarında bu sayı 1200 civarında oluyor.


Diğer şehirlerden spor ya da kültür amaçlı çok sayıda ziyaretçi buradan geçiyor ve alt geçit Liberec’i utandırıyor. Özellikle akşam saatlerinde yolculuk oldukça cesaret gerektiriyor. Ama gün içinde bile pek iyi değil.


“Oğlum ve ben voleybol oynamak için Dukla salonuna gidiyoruz ve tüneldeki yolculuk her zaman adrenalin pompalayan bir deneyim oluyor. Bazen karanlık ve küflü metroda korkuyorum. Ayrıca yolda kafamı çarpmamak için çömelmek zorunda kalıyorum” diye şikayet etti Liberec’ten Zdeněk Toman. “Yıllardır tamir edilmesi konuşuluyor, umarım şimdi görürüz.”


Trenler değişmeden çalışacak



Onarımların törenle açılması 8 Aralık’ta planlanıyor, tüm etkinliğin yaklaşık 63 milyon krona mal olması bekleniyor. Demiryolu İdaresi sözcüsü Nela Eberl Friebová, “Ana inşaat işi 2024’te başlayacak ve 2025 ortasına kadar sürecek” dedi.


Alt geçit, Stará Paka’ya giden demiryolu hattının altında yer almaktadır, ancak Česká Lípa ve Jablonec nad Nisou’ya giden hatlardaki trenler de buradan geçmektedir. “Demiryolu taşımacılığı kısıtlama olmaksızın sürdürülecek, otobüs taşımacılığının ikame edilmesine gerek kalmayacak. İnşaat işi yalnızca bitişik yollardaki trafiği etkileyecektir, inşaat yüklenicisi ile ayrıntılı kısıtlamaları görüşmeye devam edeceğiz” dedi Eberl Friebová.


Alt geçit mevcut haliyle güvenli görünmüyor. Hiçbir aydınlatması yok, yalnızca iki metre genişliğinde ve seksen beş metre yüksekliğinde ve günde on binden fazla aracın geçtiği iki işlek cadde olan 28. óríčna ve Doubská’ya açılıyor. Proje, tünelin iki kattan fazla genişletilmesini öngörüyor ve bu durumda tünelin iki buçuk metre yüksekliğe ulaşması gerekiyor.


Liberec ayrıca kaldırım ve aydınlatma inşaatı ile ilgili maliyetleri karşılayacak alt geçidin modernizasyonuna da katılacak. Şehrin payının yaklaşık 23 milyon kron olması gerekiyor ve belediye binası bunu kısmen Liberec bölgesinden gelen sübvansiyondan karşılamak istiyor. Altı milyon kron istiyor. Liberec, menfezin modernizasyonuyla trafik güvenliğinde artış sözü veriyor.


Belediye binası sözcüsü Jana Kodymová, “Basitçe, şehrin ağ yenilemelerini, bağlantılı kaldırımları, menfezin yaya yüzeylerini, aydınlatmayı ve engelsiz erişim için bir rampayı finanse edeceği söylenebilir” dedi.