Vířivý kamené yakınlarındaki korkunç bölgede Ještěd'e giden yeni otobüs hattının sürücülerini bir stres testi bekliyor. Kaya duvarına çok yakın olan yolda sürücüler, yayalar, bisikletliler ve scooterlardan kaçınılması gerekecek.
Yetmiş dokuz, 15 Haziran'dan itibaren yolcuları Horní Hanychov'dan Ještědka otoparkına götürüp geri götürecek yeni hattın numarasıdır. Trajik bir kaza nedeniyle Ekim 2021'den bu yana hizmet dışı kalan teleferiğin kısmen değiştirilmesidir. Hat, Liberec ve bölge tarafından iki yıldan fazla bir süre boyunca hazırlandı.
“Durak olmayan yerlere hattın kazandırılması konusunu ele aldık. Ve düzenli otobüslerin düzenli çalışması için gerekli parametrelere sahip olmayan yola ek olarak,” diye açıkladı Ulaştırma Bakanlığı Vali Yardımcısı Jan Sviták. Üç yeni durağın inşa edilmesi, otopark girişinin ve yol işaretlerinin değiştirilmesi gerekiyordu. Altı kilometrelik güzergahta otobüs 405 metrelik yükseklik farkını aşıyor.
Tramvay Hanychov'dan U Lanovky ve Na Výpřeži durakları üzerinden Ještěd-Kozák sırtının tepesinden yaklaşık sekiz yüz metre uzaklıkta bulunan Ještědka otoparkındaki terminale doğru hareket etmektedir. Hattın düzenli sefer tarifesi olacak, yaz tatillerinde güçlendirilmesi bekleniyor.
KORID LK İcra Direktörü Otto Pospíšil, “Daha fazla kapasite sağlamaya ihtiyaç duyulduğunda, taşıyıcı ČSAD Liberec ile hattı güçlendirmeye ve gerekirse onu zaman çizelgesinin ötesinde bağlantılara sahip bir mekik olarak çalıştırmaya hazır olacağız” dedi. . Hattın kullanıma sunulmasından önce yapılan gerekli inşaat değişiklikleri 2,6 milyon krona mal oldu.
Tarife şimdilik hafta içi saat başı, hafta sonu ise yarım saat arayla hesaplanıyor. Tatillerde otobüs daha sık çalışacak: hafta içi her 30 dakikada bir, hafta sonları ise 20 dakikada bir. Operasyon başlangıçta bir test olacak, taşıyıcı yolcuların ilgisini test etmek istiyor.
Daha az önemli olmayan bir diğer soru ise turist hattının Výpreža ile Ještědka arasındaki zaten zor olan trafik durumunu nasıl etkileyeceğidir. Bir test çalıştırması da bunu göstermelidir. İlk etapta 10,5 metrelik yüksek tabanlı bir otobüs tepeye tırmanacak, ardından ČSAD Liberec talebe bağlı olarak diğer araç türlerini de test etmeyi planlıyor. Ancak otobüsün maksimum uzunluğu on iki metreyi geçmemelidir.
Ayna, uyarı işaretleri ve kırmızı şerit
Kritik bölüm, trafik katılımcılarının arkasında ne olduğuna dair doğrudan bir görüşe sahip olmadığı Vířivý kamené'deki dönüş. Örneğin, bu inişte son hızla inmeye alışkın olan ve ara sıra ters yöne geçmeye alışmış bir bisikletçi, yukarı çıkarken uçurumdan kaçınacak şekilde otobüse çarpabilir.
Bir yandan yerleştirilen ayna ve aynı zamanda trafik katılımcılarını Ještěd'den çıkarken kayanın arkasından çıkan bir otobüs konusunda uyaran tabela sayesinde trafik kazaları önlenecek. Onları yolun sağındaki, yani kendi tarafındaki kırmızı şeride uymaya çağırıyor.
ČSAD Liberec'in operasyon direktörü Martin Liška, “Kırmızı şerit, tehlikeli bir yeri optik olarak vurgulamak için kullanılıyor ve aynı zamanda daha güvenli ve daha etkili frenleme için kaymayı önleyici bir katmana da sahip” dedi. Öyle bile olsa her otobüs çeşidi bir virajda kısmen kırmızı çizgiye çarpacaktır ki bu kadar dar bir yolda bunun önüne geçilemez.
Ještěd'deki trafik çok büyük
Liška'ya göre, otobüslerin bisikletlilerle veya sürücülerle, özellikle de asi olanlarla çarpışmasıyla ilgili endişeler haklı. Yukarıdakilere ek olarak saatte 20 kilometrelik hız sınırının da kaza riskini azaltması amaçlanıyor. Her otobüs şoförü güzergahı kullanabildiği gibi diğer hatlarda da daha dar yollarla karşılaşıyor. Liška, “Ancak Ještěd'e olan yoğun trafik olmadan” dedi.
Milletvekili Jan Sviták, oradaki trafiğin çok büyük olduğunu düşünüyor ve ona göre bir bariyer ideal olarak düzenlemeye yardımcı olabilir. Ancak bu çözümün uygulanabilir olduğunu düşünmüyor. Bölgenin yolcuları Ještěd'e araba ile seyahat etmemeleri, bunun yerine yeni otobüsü kullanmayı düşünmeleri konusunda motive etmeye çalışmasının nedeni de budur.
“Mekik taşımacılığı, bu rotadaki araç hareketinin genel olarak rahatlatılmasına katkıda bulunacaktır. Ještěd'e giden turistlerin kişisel araçları için yeterli park kapasitesinin bulunduğu merkezi otoparktan otobüsle ulaşım, Skalka telesiyej ile birlikte ideal bir alternatif.” diye özetledi Tatry Mountain Resorts şirketinden Jakub Hanuš Ještěd'de kayak tesisi ve arazi tipi scooter kiralama. Müşterilerinin genellikle yollardan uzak durduğu söyleniyor.
Temel ücret 60 krondur
“Scooter'lar özellikle arazi sürüşü için tasarlandı. Bu nedenle rotalarımızın neredeyse büyük çoğunluğu karayolu değil orman yolları üzerinden yönlendiriliyor.” diyen Hanuš, yaz sezonunda yüzlerce kiralama gerçekleştirdiklerini sözlerine ekledi. Kapasitenin sınırlı olması nedeniyle yeni otobüste bisiklet veya scooter taşınması mümkün olmayacak, buraya yalnızca bebek arabaları sığabilecek. Ayrıca tekerlekli sandalyeli yolcuların taşınmasına da uygun olmayacaktır.
Liška, “Ancak ilginin ifade edilmesi durumunda, bu tür bir taşımayı sağlamak için taşıyıcı adına bir çözüm arayacağız” diye güvence verdi.
79 numaralı hat IDOL'un bir parçası haline geldi, böylece insanlar Liberec'te toplu taşımaya binerken ve Idolka uygulamasından bilet satın alabilecek. Ücretin temel fiyatı nakit olarak 60 kron, gayri nakdi ödemelerde ise 48 krondur.
Haritalar © SHOCart ve OpenStreetMap'e katkıda bulunanlar tarafından sağlanmıştır. SHOCart, turist ve bisiklet haritaları ve atlaslarının geleneksel bir yayıncısıdır. Daha fazla www.shocart.cz
Yetmiş dokuz, 15 Haziran'dan itibaren yolcuları Horní Hanychov'dan Ještědka otoparkına götürüp geri götürecek yeni hattın numarasıdır. Trajik bir kaza nedeniyle Ekim 2021'den bu yana hizmet dışı kalan teleferiğin kısmen değiştirilmesidir. Hat, Liberec ve bölge tarafından iki yıldan fazla bir süre boyunca hazırlandı.
“Durak olmayan yerlere hattın kazandırılması konusunu ele aldık. Ve düzenli otobüslerin düzenli çalışması için gerekli parametrelere sahip olmayan yola ek olarak,” diye açıkladı Ulaştırma Bakanlığı Vali Yardımcısı Jan Sviták. Üç yeni durağın inşa edilmesi, otopark girişinin ve yol işaretlerinin değiştirilmesi gerekiyordu. Altı kilometrelik güzergahta otobüs 405 metrelik yükseklik farkını aşıyor.
Tramvay Hanychov'dan U Lanovky ve Na Výpřeži durakları üzerinden Ještěd-Kozák sırtının tepesinden yaklaşık sekiz yüz metre uzaklıkta bulunan Ještědka otoparkındaki terminale doğru hareket etmektedir. Hattın düzenli sefer tarifesi olacak, yaz tatillerinde güçlendirilmesi bekleniyor.
KORID LK İcra Direktörü Otto Pospíšil, “Daha fazla kapasite sağlamaya ihtiyaç duyulduğunda, taşıyıcı ČSAD Liberec ile hattı güçlendirmeye ve gerekirse onu zaman çizelgesinin ötesinde bağlantılara sahip bir mekik olarak çalıştırmaya hazır olacağız” dedi. . Hattın kullanıma sunulmasından önce yapılan gerekli inşaat değişiklikleri 2,6 milyon krona mal oldu.
Tarife şimdilik hafta içi saat başı, hafta sonu ise yarım saat arayla hesaplanıyor. Tatillerde otobüs daha sık çalışacak: hafta içi her 30 dakikada bir, hafta sonları ise 20 dakikada bir. Operasyon başlangıçta bir test olacak, taşıyıcı yolcuların ilgisini test etmek istiyor.
Daha az önemli olmayan bir diğer soru ise turist hattının Výpreža ile Ještědka arasındaki zaten zor olan trafik durumunu nasıl etkileyeceğidir. Bir test çalıştırması da bunu göstermelidir. İlk etapta 10,5 metrelik yüksek tabanlı bir otobüs tepeye tırmanacak, ardından ČSAD Liberec talebe bağlı olarak diğer araç türlerini de test etmeyi planlıyor. Ancak otobüsün maksimum uzunluğu on iki metreyi geçmemelidir.
Ayna, uyarı işaretleri ve kırmızı şerit
Kritik bölüm, trafik katılımcılarının arkasında ne olduğuna dair doğrudan bir görüşe sahip olmadığı Vířivý kamené'deki dönüş. Örneğin, bu inişte son hızla inmeye alışkın olan ve ara sıra ters yöne geçmeye alışmış bir bisikletçi, yukarı çıkarken uçurumdan kaçınacak şekilde otobüse çarpabilir.
Bir yandan yerleştirilen ayna ve aynı zamanda trafik katılımcılarını Ještěd'den çıkarken kayanın arkasından çıkan bir otobüs konusunda uyaran tabela sayesinde trafik kazaları önlenecek. Onları yolun sağındaki, yani kendi tarafındaki kırmızı şeride uymaya çağırıyor.
ČSAD Liberec'in operasyon direktörü Martin Liška, “Kırmızı şerit, tehlikeli bir yeri optik olarak vurgulamak için kullanılıyor ve aynı zamanda daha güvenli ve daha etkili frenleme için kaymayı önleyici bir katmana da sahip” dedi. Öyle bile olsa her otobüs çeşidi bir virajda kısmen kırmızı çizgiye çarpacaktır ki bu kadar dar bir yolda bunun önüne geçilemez.
Ještěd'deki trafik çok büyük
Liška'ya göre, otobüslerin bisikletlilerle veya sürücülerle, özellikle de asi olanlarla çarpışmasıyla ilgili endişeler haklı. Yukarıdakilere ek olarak saatte 20 kilometrelik hız sınırının da kaza riskini azaltması amaçlanıyor. Her otobüs şoförü güzergahı kullanabildiği gibi diğer hatlarda da daha dar yollarla karşılaşıyor. Liška, “Ancak Ještěd'e olan yoğun trafik olmadan” dedi.
Milletvekili Jan Sviták, oradaki trafiğin çok büyük olduğunu düşünüyor ve ona göre bir bariyer ideal olarak düzenlemeye yardımcı olabilir. Ancak bu çözümün uygulanabilir olduğunu düşünmüyor. Bölgenin yolcuları Ještěd'e araba ile seyahat etmemeleri, bunun yerine yeni otobüsü kullanmayı düşünmeleri konusunda motive etmeye çalışmasının nedeni de budur.
“Mekik taşımacılığı, bu rotadaki araç hareketinin genel olarak rahatlatılmasına katkıda bulunacaktır. Ještěd'e giden turistlerin kişisel araçları için yeterli park kapasitesinin bulunduğu merkezi otoparktan otobüsle ulaşım, Skalka telesiyej ile birlikte ideal bir alternatif.” diye özetledi Tatry Mountain Resorts şirketinden Jakub Hanuš Ještěd'de kayak tesisi ve arazi tipi scooter kiralama. Müşterilerinin genellikle yollardan uzak durduğu söyleniyor.
Temel ücret 60 krondur
“Scooter'lar özellikle arazi sürüşü için tasarlandı. Bu nedenle rotalarımızın neredeyse büyük çoğunluğu karayolu değil orman yolları üzerinden yönlendiriliyor.” diyen Hanuš, yaz sezonunda yüzlerce kiralama gerçekleştirdiklerini sözlerine ekledi. Kapasitenin sınırlı olması nedeniyle yeni otobüste bisiklet veya scooter taşınması mümkün olmayacak, buraya yalnızca bebek arabaları sığabilecek. Ayrıca tekerlekli sandalyeli yolcuların taşınmasına da uygun olmayacaktır.
Liška, “Ancak ilginin ifade edilmesi durumunda, bu tür bir taşımayı sağlamak için taşıyıcı adına bir çözüm arayacağız” diye güvence verdi.
79 numaralı hat IDOL'un bir parçası haline geldi, böylece insanlar Liberec'te toplu taşımaya binerken ve Idolka uygulamasından bilet satın alabilecek. Ücretin temel fiyatı nakit olarak 60 kron, gayri nakdi ödemelerde ise 48 krondur.
Haritalar © SHOCart ve OpenStreetMap'e katkıda bulunanlar tarafından sağlanmıştır. SHOCart, turist ve bisiklet haritaları ve atlaslarının geleneksel bir yayıncısıdır. Daha fazla www.shocart.cz