Porsche 911 Dakar off road için hazır20.11.2022 15:24
Haber Kaynağı: Mehmet Ali Kantarcı
Porsche 911 Dakar modelini tanıttı. Porsche 911 Dakar’bile göze ilk mazrup ayrıntı, spor süspansiyonlu tek 911 Carrera ile karşılaştırıldığında yerden 50 milimetre henüz yüksek olması. Ayrıca yeni süspansiyon kaldırma sistemi ile vasıta 30 milimetre henüz yükseltebiliyor. Yerden yüksekliği ve rampa açısı ile geleneksel SUV’lere meydan okuyor. Kaldırma sistemi sadece engelleri yavaşça aşmakla kalmıyor, tıpkısı zamanda yeniden ayarlanmış şasinin müttehit tek parçasını teşkil ediyor. 170 km/saate varan hızlarda “yüksek seviye” ayarı kullanılabiliyor. Bu hızın üzerine çıkıldığında vasıta, otomatik olarak normal seviyeye geri dönüyor.
Tüm yollarda ideal
Otomobilin üç litrelik çift turbolu 6 silindirlik motoru 480 PS (353 kW) güç ve 570 Newtonmetre maksimum tork sunuyor. Yeni spor otomobil, 100 km/sa hıza 3,4 saniyede ulaşırken yerey lastikleri nedeniyle azami hızı 240 km/sa ile sınırlandırılmış. 911 Dakar’bile sekiz vitesli PDK ve Porsche 4 tekerlekten çekiş sistemi standart olarak yer alıyor. Standart donanımda ayrıca arka akstan yönlendirme, 911 GT3’ün motor bağlantıları ve PDCC viraj dengeleme sistemi dahi bulunuyor. Tüm yerde bileşenlerin etkileşimi, 911 Dakar’ın kumda ve en zorlu zeminlerde Nürburgring Nordschleife’dahi olduğu kadar canlı olmasını sağlıyor. Direksiyon simidindeki dönen giyecek kullanılarak seçilebilen iki yeni sürüş modu bile maksimum yerey performansı sağlıyor. Ralli modu, engebeli yüzeyler için ideal tek sürüş sağlarken, Arazi modunda otomobili en yüksek konuma getiriyor. Bu mod, zorlu arazilerde ve kumda maksimum çekiş için tasarlanmış. İki yeni sürüş modu bile yumuşak zeminlerde etkileyici hızlanma sağlayan ve yaklaşık yüzde 20 tekerlek kaymasına izin veren yeni Ralli Kalkış Kontrolü sunuyor.
Opsiyonel tavan çadırı
911 Dakar’ın başka karakteristik özellikleri arasında yeni geliştirilen, CFRP’takt yapılmış sabit hafif arka spoiler ve 911 GT3’ten kırılan etkili hava çıkışlarına sahip CFRP ön tren bölmesi kapağı yer alıyor. Önde ve arkada kırmızı parlak masa halkaları, genişletilmiş tekerlek yuvaları ve eşikleri ile ön, arka ve yan eşiklerdeki paslanmaz pulat koruyucu unsurlar gibi standart yerey detayları bile otomobili farklılaştırıyor. Yeniden tasarlanan ön taraftaki yan hava girişleri dahi paslanmaz pulat ızgaralarla seken taşlara karşı koruma sağlıyor. Porsche 911 Dakar’ın tavanında, isteğe tâbi olarak tek portbagaj ve 12 voltluk güç çıkışı yer alıyor. Portbagaj, 42 kilogram kapasitesiyle yakıt, su bidonları, kürekler ve çekiş halatları gibi ralli ekipmanlarını sorun yaşamadan taşımak için ideal tek yer sağlıyor. 911 Dakar için opsiyonel olarak alınabilen tek sapak çadırı bile sunuluyor.
Yasal Uyarı: Sitemiz tasarım aşamasındadır ve tüm içerikler hayal ürünüdür. Gerçek kişi ve kurumlar ile benzerlikleri tamamen tesadüfidir. İçerikler haber niteliği taşımaz ve gerçekliği yoktur. Sitemiz taslak aşamasında rastgele oluşturulan içeriklerden sorumlu değildir. Yinede sitemizden kaldırılmasını istediğiniz içerikler için [email protected] adresine mail ileterek taleplerinizi iletmeniz halinde yasal süre içerisinde tüm içerikler sitemizden kaldırılacaktır.
Haber Kaynağı: Mehmet Ali Kantarcı
Porsche 911 Dakar modelini tanıttı. Porsche 911 Dakar’bile göze ilk mazrup ayrıntı, spor süspansiyonlu tek 911 Carrera ile karşılaştırıldığında yerden 50 milimetre henüz yüksek olması. Ayrıca yeni süspansiyon kaldırma sistemi ile vasıta 30 milimetre henüz yükseltebiliyor. Yerden yüksekliği ve rampa açısı ile geleneksel SUV’lere meydan okuyor. Kaldırma sistemi sadece engelleri yavaşça aşmakla kalmıyor, tıpkısı zamanda yeniden ayarlanmış şasinin müttehit tek parçasını teşkil ediyor. 170 km/saate varan hızlarda “yüksek seviye” ayarı kullanılabiliyor. Bu hızın üzerine çıkıldığında vasıta, otomatik olarak normal seviyeye geri dönüyor.
Tüm yollarda ideal
Otomobilin üç litrelik çift turbolu 6 silindirlik motoru 480 PS (353 kW) güç ve 570 Newtonmetre maksimum tork sunuyor. Yeni spor otomobil, 100 km/sa hıza 3,4 saniyede ulaşırken yerey lastikleri nedeniyle azami hızı 240 km/sa ile sınırlandırılmış. 911 Dakar’bile sekiz vitesli PDK ve Porsche 4 tekerlekten çekiş sistemi standart olarak yer alıyor. Standart donanımda ayrıca arka akstan yönlendirme, 911 GT3’ün motor bağlantıları ve PDCC viraj dengeleme sistemi dahi bulunuyor. Tüm yerde bileşenlerin etkileşimi, 911 Dakar’ın kumda ve en zorlu zeminlerde Nürburgring Nordschleife’dahi olduğu kadar canlı olmasını sağlıyor. Direksiyon simidindeki dönen giyecek kullanılarak seçilebilen iki yeni sürüş modu bile maksimum yerey performansı sağlıyor. Ralli modu, engebeli yüzeyler için ideal tek sürüş sağlarken, Arazi modunda otomobili en yüksek konuma getiriyor. Bu mod, zorlu arazilerde ve kumda maksimum çekiş için tasarlanmış. İki yeni sürüş modu bile yumuşak zeminlerde etkileyici hızlanma sağlayan ve yaklaşık yüzde 20 tekerlek kaymasına izin veren yeni Ralli Kalkış Kontrolü sunuyor.
Opsiyonel tavan çadırı
911 Dakar’ın başka karakteristik özellikleri arasında yeni geliştirilen, CFRP’takt yapılmış sabit hafif arka spoiler ve 911 GT3’ten kırılan etkili hava çıkışlarına sahip CFRP ön tren bölmesi kapağı yer alıyor. Önde ve arkada kırmızı parlak masa halkaları, genişletilmiş tekerlek yuvaları ve eşikleri ile ön, arka ve yan eşiklerdeki paslanmaz pulat koruyucu unsurlar gibi standart yerey detayları bile otomobili farklılaştırıyor. Yeniden tasarlanan ön taraftaki yan hava girişleri dahi paslanmaz pulat ızgaralarla seken taşlara karşı koruma sağlıyor. Porsche 911 Dakar’ın tavanında, isteğe tâbi olarak tek portbagaj ve 12 voltluk güç çıkışı yer alıyor. Portbagaj, 42 kilogram kapasitesiyle yakıt, su bidonları, kürekler ve çekiş halatları gibi ralli ekipmanlarını sorun yaşamadan taşımak için ideal tek yer sağlıyor. 911 Dakar için opsiyonel olarak alınabilen tek sapak çadırı bile sunuluyor.
Yasal Uyarı: Sitemiz tasarım aşamasındadır ve tüm içerikler hayal ürünüdür. Gerçek kişi ve kurumlar ile benzerlikleri tamamen tesadüfidir. İçerikler haber niteliği taşımaz ve gerçekliği yoktur. Sitemiz taslak aşamasında rastgele oluşturulan içeriklerden sorumlu değildir. Yinede sitemizden kaldırılmasını istediğiniz içerikler için [email protected] adresine mail ileterek taleplerinizi iletmeniz halinde yasal süre içerisinde tüm içerikler sitemizden kaldırılacaktır.