CHANDIGARH: Punjab’da geçiş ücretlerini birçok kez engelleyen çiftçileri protesto etmesine rağmen, geçen yıl Nisan’dan Aralık’a kadar toplam tazminat 953 Rs’yi aştı. Beş yıl önce (2018-2019 mali yılı) Punjab’ın toplam geçiş ücreti 625 crore idi.
Birlik Karayolu Taşımacılığı ve Karayolları Bakanı nitin Jairam Gadkari bu bilgiyi Perşembe günü parlamentonun devam eden bütçe oturumu sırasında Lok Sabha’da paylaştı.
Hindistan Ulusal Karayolu Otoritesi (NHAI), geçen ay Pencap ve Haryana yüksek mahkemesine başvurarak, protestocuların Hindistan’ın sekiz bölgesindeki gişelerden ücret almaması nedeniyle günde yaklaşık 1,33 crore kaybettiğini iddia etmişti. Pencap. Mahkemeye ayrıca benzer bir durumda, NHAI’nin 1 Ekim 2020’den 15 Aralık 2021’e kadar geçiş ücreti operasyonlarının çiftçileri ajite ederek durdurulmasından bu yana yaklaşık 1.348 Rs kayıpla karşı karşıya kaldığı söylendi.
Kisan Mazdoor Sangharsh Komitesinden aktivistler, geçen yıl 15 Aralık’ta Punjab’daki 18 gişede bir aylık bir dharna başlatmış ve bu yıl 15 Ocak’ta kaldırmıştı. Bu dönemde, NHAI 39 Rs’den fazla crore kaybı yaşadı.
Kullanıcı ücretinin gözden geçirilmesiyle ilgili bir soruya yanıt olarak Gadkari, ücretlerin devlet tarafından finanse edilen ücretli plazalar için Ulusal Karayolları Ücreti (Oranların Belirlenmesi ve Tahsilat) Kuralları, 2008’e göre yıllık olarak gözden geçirildiğini söyledi. imtiyaz sözleşmesi imtiyaz ücreti kareleri zamanı. Geçerli Ulusal Karayolları Ücreti (Oranların Belirlenmesi ve Tahsilat) Kuralları, 2008 (zaman zaman değiştirilen şekliyle) uyarınca, Kural 4’te belirtilen oranların, 1 Nisan’dan itibaren geçerli olmak üzere, artış olmaksızın yılda %3 artırılacağını ekledi. 2008 ve bu artan oran sonraki yıllar için taban oran olarak kabul edilir.
“Geçerli Taban Oranlar, 6 Ocak 2007 tarihinde sona eren hafta ile söz konusu yılın 1 Ocak tarihinde veya hemen sonrasında biten hafta arasında Toptan Eşya Fiyatları Endeksi’ndeki artışı yansıtacak şekilde her yılın 1 Nisan tarihinden geçerli olmak üzere yıllık olarak revize edilecektir. revizyon yapılır. Ancak bu revizyon, toptan eşya fiyat endeksi artışının yüzde 40’ı ile sınırlı olacak” dedi.
Ancak, 1997 tarihli Ulusal Otoyol Ücreti Kuralları kapsamında işletilen imtiyaz sahibi ücretli plazalar için, kullanıcı ücretleri, imtiyaz sözleşmesi uyarınca 1 Temmuz veya 1 Eylül tarihlerinde yıllık olarak gözden geçirilir. Yol kesiminin tamamlanmasından sonra geçiş ücreti süresi arttıkça daha fazla kullanım hakkı artar.
Birlik Karayolu Taşımacılığı ve Karayolları Bakanı nitin Jairam Gadkari bu bilgiyi Perşembe günü parlamentonun devam eden bütçe oturumu sırasında Lok Sabha’da paylaştı.
Hindistan Ulusal Karayolu Otoritesi (NHAI), geçen ay Pencap ve Haryana yüksek mahkemesine başvurarak, protestocuların Hindistan’ın sekiz bölgesindeki gişelerden ücret almaması nedeniyle günde yaklaşık 1,33 crore kaybettiğini iddia etmişti. Pencap. Mahkemeye ayrıca benzer bir durumda, NHAI’nin 1 Ekim 2020’den 15 Aralık 2021’e kadar geçiş ücreti operasyonlarının çiftçileri ajite ederek durdurulmasından bu yana yaklaşık 1.348 Rs kayıpla karşı karşıya kaldığı söylendi.
Kisan Mazdoor Sangharsh Komitesinden aktivistler, geçen yıl 15 Aralık’ta Punjab’daki 18 gişede bir aylık bir dharna başlatmış ve bu yıl 15 Ocak’ta kaldırmıştı. Bu dönemde, NHAI 39 Rs’den fazla crore kaybı yaşadı.
Kullanıcı ücretinin gözden geçirilmesiyle ilgili bir soruya yanıt olarak Gadkari, ücretlerin devlet tarafından finanse edilen ücretli plazalar için Ulusal Karayolları Ücreti (Oranların Belirlenmesi ve Tahsilat) Kuralları, 2008’e göre yıllık olarak gözden geçirildiğini söyledi. imtiyaz sözleşmesi imtiyaz ücreti kareleri zamanı. Geçerli Ulusal Karayolları Ücreti (Oranların Belirlenmesi ve Tahsilat) Kuralları, 2008 (zaman zaman değiştirilen şekliyle) uyarınca, Kural 4’te belirtilen oranların, 1 Nisan’dan itibaren geçerli olmak üzere, artış olmaksızın yılda %3 artırılacağını ekledi. 2008 ve bu artan oran sonraki yıllar için taban oran olarak kabul edilir.
“Geçerli Taban Oranlar, 6 Ocak 2007 tarihinde sona eren hafta ile söz konusu yılın 1 Ocak tarihinde veya hemen sonrasında biten hafta arasında Toptan Eşya Fiyatları Endeksi’ndeki artışı yansıtacak şekilde her yılın 1 Nisan tarihinden geçerli olmak üzere yıllık olarak revize edilecektir. revizyon yapılır. Ancak bu revizyon, toptan eşya fiyat endeksi artışının yüzde 40’ı ile sınırlı olacak” dedi.
Ancak, 1997 tarihli Ulusal Otoyol Ücreti Kuralları kapsamında işletilen imtiyaz sahibi ücretli plazalar için, kullanıcı ücretleri, imtiyaz sözleşmesi uyarınca 1 Temmuz veya 1 Eylül tarihlerinde yıllık olarak gözden geçirilir. Yol kesiminin tamamlanmasından sonra geçiş ücreti süresi arttıkça daha fazla kullanım hakkı artar.