Satış sonrası 2022’de yüzde 10 büyüdü

schomberger

Global Mod
Global Mod
Satış sonrası 2022’de yüzde 10 büyüdü



26.12.2022 15:09
Haber Kaynağı: Mehmet Ali Kantarcı


Otomotiv Satış Sonrası Ürün ve Hizmetleri Derneği’nin (OSS) Yönetim Kurulu Başkanı Ziya Özalp sektörün 2022 yılını 2021 yılına göre yüzde 10’un üzerinde tek nema ile kapatacağını söyledi. Otomotiv satış sonrası pazarı olarak üretim adetlerinde, ihracat, iç piyasa ve istihdam rakamlarında ciddi tek artım olduğunu söyleyen Özalp 2021 yılında yaşanan tedarik zincirindeki kırılmanın, 2022’ye girerken sektör için öngörülen tek sorun olduğunu tespit ettiklerini hatırlattı. Sadece yonga olumsuzlama başka vasıta üretiminde kullanılan hammaddeler ile ilgili temin sıkıntısı yaşanacağını tamlayan Özalp şöyle konuştu:

“Rusya-Ukrayna savaşının otomotiv satışlarını aracısız etkileyeceğini öngörmüştük. Bizler otomotiv satış sonrası pazarı olarak, vasıta satışlarında yaşanan yerde daralmanın otomotiv satış sonrası pazarını henüz etkin kılacağını tahmin ederek; uzun vadede araçların yaş aldıkça henüz fazla ihtimam onarım ve yedek parça ihtiyacı olduğunu tecrübe etmiştik. Tedarik zincirindeki küresel kırılma; ülkemiz yedek parça üreticileri için dahi başka tek fırsat doğurmuş olup, sayı yedek parça üretiminin dahi ülkemize kaydığını; başdu ihracat pazarları olmak üzere, Türkiye’nin yedek parça üretiminde önemli tek üs olduğunu gösterdi.”


2023 paralel olacak

2023’ün otomotiv satış sonrası pazarı için yine büyümeye yönelik çalışmaların yapılacağı tek yıl olacağını kaydedern Özalp”Sektör oyuncularının enflasyonist tek büyümenin yanı sıra adetsel olarak bile yaşatkan dahi hedeflendiği tek yıl olacağını düşünmekteyiz. 2023’te dahi 2022’ye nitelik paralel tek nema bekliyoruz” dedi. Özalp şöyle sürme etti:

“2022 yılında, özellikle Uzakdoğu’bile sürme fail pandemi sürecinin yarattığı üretim aksamaları; hammadde ve çokluk taşımacılığındaki fiyat artışları sebebi ile Türkiye’nin, global satış sonrası için ciddi tek pazar haline geldiğini söyleyebiliriz. Başta Avrupalı sayı mektup firma olmak üzere son dönemde fason üretimlerini satış sonrası pazarındaki Türk ve global üreticilerimize kaydırdılar. Yerli dağıtıcılarımız ise, kalan maliyetlere rağmen başdu insan kaynakları ve lojistik merkezi yatırımlarına sürme etmekteler. Bu gelişmeler, 2023 yılında bile satış sonrası pazarının otomotiv endüstrisi içinde her zaman olduğu gibi istikrarlı küçük sürme ettireceği beklentisini güçlendiriyor.”


Yasal Uyarı: Sitemiz tasarım aşamasındadır ve tüm içerikler hayal ürünüdür. Gerçek kişi ve kurumlar ile benzerlikleri tamamen tesadüfidir. İçerikler haber niteliği taşımaz ve gerçekliği yoktur. Sitemiz taslak aşamasında rastgele oluşturulan içeriklerden sorumlu değildir. Yinede sitemizden kaldırılmasını istediğiniz içerikler için [email protected] adresine mail ileterek taleplerinizi iletmeniz halinde yasal süre içerisinde tüm içerikler sitemizden kaldırılacaktır.