Satışlar geçen seneyi yakalayacak – Otomobil Haberleri04.12.2022 14:11
Haber Kaynağı: Mehmet Ali Kantarcı
Türkiye otomobil ve hafif ticari vasıta toplam pazarı, 2022 yılı Ocak-Kasım döneminde tek önceki yılın tıpkısı dönemine göre %1 oranında azalarak 668.063 tane olarak gerçekleşti. ODMD verilerine göre otomobil satışları, 2022 yılı Ocak-Kasım döneminde geçen yıla göre %2,4 oranında azalarak 505.886 tane, hafif ticari vasıta pazarı %3,4 artarak 162.177 tane oldu. Sektör temsilcileri 2022 sonunda satışların geçen yıla (737.3 1000) yakın adetler seviyesinde gerçekleşmesini beklediklerini söylediler.
Ticari satış arttı
2022 yılı Kasım ertesi otomobil ve hafif ticari vasıta pazarı 2021 yılı Kasım ayına göre %36,7 artarak 82.311 tane oldu. 2022 Kasım ayında otomobil satışları tek önceki yılın tıpkısı ayına göre %37,8 artarak 59.222 tane olurken, hafif ticari vasıta pazarı %34,0 artarak 23.089 tane oldu. Otomobil ve hafif ticari vasıta pazarı 10 yıllık Kasım ertesi ortalama satışlara göre %3,4 arttı. Otomobil pazarı, 10 yıllık Kasım ertesi ortalama satışlara göre %3,2 azalış gösterdi. Hafif ticari vasıta pazarı, 10 yıllık Kasım ertesi ortalama satışlara göre %25,1 arttı.
C segmenti lider
Pazarın %87,7’si vergi oranları az olan A, B ve C segmentlerindeki vesait oluşturdu.C segmenti otomobiller 258.655 adetle %51,1 pay,B segmenti otomobiller 182.248 adetle %36 pay öncü. Gövde tiplerine göre değerlendirildiğinde ise en sayı tercih edilen gövde tipi SUV otomobiller (%41,3 pay, 208.693 tane) oldu. SUV otomobilleri;%37,2 pay ve 188.244 tane satış ile Sedan,%19,7 pay ve 99.816 tane satış ile H/B otomobiller takip etti. Benzinli otomobil satışları 353.529 adetle %69,9 pay,Dizel otomobil satışları 87.045 adetle %17,2 pay,Hibrit otomobil satışları 51.504 adetle %10,2 pay,Otogazlı otomobil satışları 7.594 adetle %1,5 pay öncü. 6.214 tane elektrikli otomobil satışı gerçekleşti.
Türkiye üretim üssü olmalı
Tüzüğünü değiştirerek ODD’takt Otomotiv Distribütörleri ve Mobilite Derneği (ODMD) olarak gıyaben muhavvil Derneğin Başkanı Ali Haydar Bozkurt,”Kısa vadeli duruma baktığımızda, 24 Kasım tarihi itibariyle matrah tutarlarının güncellenmesi ile ilgili olarak sektörde uzun zamandır dile getirdiğimiz aranjman yapıldı. Ancak matrah tutarlarındaki artışların etkisi sınırlı oldu.” niteleyerek konuştu. ODMD olarak orta vadeli beklentilerini dahi açıklayan Bozkurt, şunların altını çizdi;
“Dünyada gelişen teknolojiler ile beraberce bizim şu anda kullandığımız ‘1.6 litre motor hacminin üstü lükstür, 6 değildir’ noktasının dışına artık. Orta vade beklentimiz, yerde konuda temiz tek sayfa açıp kriterlerin gözden geçirilmesini sağlamak olacak. Gelişen teknolojilere uygun araçların ülkemizde dahi kullanılmasını istiyoruz. Tüketici yeni tek teknolojiye sahip uzlaştıran olduğu zaman henüz çevreci ürünler kullanmış olacak. Hatta yakıt tüketimi konusunda bile henüz verimli araçlara kavuşmuş olacağız. Orta vade beklentimiz öncelikle sistemin gözden geçirilmesi yönünde.“2023-2034 arası yılların modellendiği senaryoda Türkiye’dahi otomotiv ekosistemine uzun vadeli olarak baktığımızda, herkesin en başdu ÖTV’nin kaldırılmasını talep ettiğini görüyoruz. Ancak bunun sadece tek günde yapılamayacağı tek gerçek. Aynı zamanda mevcut vasıta envanterinin değeri düşer ve başdu filo şirketleri gibi envanter yöneten şirketlerin yönetemeyeceği ahval yaşanır.”
Yasal Uyarı: Sitemiz tasarım aşamasındadır ve tüm içerikler hayal ürünüdür. Gerçek kişi ve kurumlar ile benzerlikleri tamamen tesadüfidir. İçerikler haber niteliği taşımaz ve gerçekliği yoktur. Sitemiz taslak aşamasında rastgele oluşturulan içeriklerden sorumlu değildir. Yinede sitemizden kaldırılmasını istediğiniz içerikler için [email protected] adresine mail ileterek taleplerinizi iletmeniz halinde yasal süre içerisinde tüm içerikler sitemizden kaldırılacaktır.
Haber Kaynağı: Mehmet Ali Kantarcı
Türkiye otomobil ve hafif ticari vasıta toplam pazarı, 2022 yılı Ocak-Kasım döneminde tek önceki yılın tıpkısı dönemine göre %1 oranında azalarak 668.063 tane olarak gerçekleşti. ODMD verilerine göre otomobil satışları, 2022 yılı Ocak-Kasım döneminde geçen yıla göre %2,4 oranında azalarak 505.886 tane, hafif ticari vasıta pazarı %3,4 artarak 162.177 tane oldu. Sektör temsilcileri 2022 sonunda satışların geçen yıla (737.3 1000) yakın adetler seviyesinde gerçekleşmesini beklediklerini söylediler.
Ticari satış arttı
2022 yılı Kasım ertesi otomobil ve hafif ticari vasıta pazarı 2021 yılı Kasım ayına göre %36,7 artarak 82.311 tane oldu. 2022 Kasım ayında otomobil satışları tek önceki yılın tıpkısı ayına göre %37,8 artarak 59.222 tane olurken, hafif ticari vasıta pazarı %34,0 artarak 23.089 tane oldu. Otomobil ve hafif ticari vasıta pazarı 10 yıllık Kasım ertesi ortalama satışlara göre %3,4 arttı. Otomobil pazarı, 10 yıllık Kasım ertesi ortalama satışlara göre %3,2 azalış gösterdi. Hafif ticari vasıta pazarı, 10 yıllık Kasım ertesi ortalama satışlara göre %25,1 arttı.
C segmenti lider
Pazarın %87,7’si vergi oranları az olan A, B ve C segmentlerindeki vesait oluşturdu.C segmenti otomobiller 258.655 adetle %51,1 pay,B segmenti otomobiller 182.248 adetle %36 pay öncü. Gövde tiplerine göre değerlendirildiğinde ise en sayı tercih edilen gövde tipi SUV otomobiller (%41,3 pay, 208.693 tane) oldu. SUV otomobilleri;%37,2 pay ve 188.244 tane satış ile Sedan,%19,7 pay ve 99.816 tane satış ile H/B otomobiller takip etti. Benzinli otomobil satışları 353.529 adetle %69,9 pay,Dizel otomobil satışları 87.045 adetle %17,2 pay,Hibrit otomobil satışları 51.504 adetle %10,2 pay,Otogazlı otomobil satışları 7.594 adetle %1,5 pay öncü. 6.214 tane elektrikli otomobil satışı gerçekleşti.
Türkiye üretim üssü olmalı
Tüzüğünü değiştirerek ODD’takt Otomotiv Distribütörleri ve Mobilite Derneği (ODMD) olarak gıyaben muhavvil Derneğin Başkanı Ali Haydar Bozkurt,”Kısa vadeli duruma baktığımızda, 24 Kasım tarihi itibariyle matrah tutarlarının güncellenmesi ile ilgili olarak sektörde uzun zamandır dile getirdiğimiz aranjman yapıldı. Ancak matrah tutarlarındaki artışların etkisi sınırlı oldu.” niteleyerek konuştu. ODMD olarak orta vadeli beklentilerini dahi açıklayan Bozkurt, şunların altını çizdi;
“Dünyada gelişen teknolojiler ile beraberce bizim şu anda kullandığımız ‘1.6 litre motor hacminin üstü lükstür, 6 değildir’ noktasının dışına artık. Orta vade beklentimiz, yerde konuda temiz tek sayfa açıp kriterlerin gözden geçirilmesini sağlamak olacak. Gelişen teknolojilere uygun araçların ülkemizde dahi kullanılmasını istiyoruz. Tüketici yeni tek teknolojiye sahip uzlaştıran olduğu zaman henüz çevreci ürünler kullanmış olacak. Hatta yakıt tüketimi konusunda bile henüz verimli araçlara kavuşmuş olacağız. Orta vade beklentimiz öncelikle sistemin gözden geçirilmesi yönünde.“2023-2034 arası yılların modellendiği senaryoda Türkiye’dahi otomotiv ekosistemine uzun vadeli olarak baktığımızda, herkesin en başdu ÖTV’nin kaldırılmasını talep ettiğini görüyoruz. Ancak bunun sadece tek günde yapılamayacağı tek gerçek. Aynı zamanda mevcut vasıta envanterinin değeri düşer ve başdu filo şirketleri gibi envanter yöneten şirketlerin yönetemeyeceği ahval yaşanır.”
Yasal Uyarı: Sitemiz tasarım aşamasındadır ve tüm içerikler hayal ürünüdür. Gerçek kişi ve kurumlar ile benzerlikleri tamamen tesadüfidir. İçerikler haber niteliği taşımaz ve gerçekliği yoktur. Sitemiz taslak aşamasında rastgele oluşturulan içeriklerden sorumlu değildir. Yinede sitemizden kaldırılmasını istediğiniz içerikler için [email protected] adresine mail ileterek taleplerinizi iletmeniz halinde yasal süre içerisinde tüm içerikler sitemizden kaldırılacaktır.