Tramvay mı, troleybüs mü? Sonbaharda Liberec'teki Rochlice'ye ulaşım konusunda bir karar verilecek

NoNaRT

Global Mod
Global Mod
“Tramvay hattı pahalı bir şey gibi görünüyor ve geri dönüşü sorunlu. Buna ek olarak, Liberec ve Jablonec nad Nisou Şehirlerinin Taşımacılık Şirketine (DMPLJ) Avrupa düzenlemeleri getiriliyor, 2025'te emisyonsuz ulaşımdan bir miktar pay almamız gerekiyor,” diye açıklıyor Mekansal Planlama ve Mülkiyet Hukuku İşlerinden Sorumlu Belediye Başkanı Yardımcısı Adam Lenert, kentteki elektrikli otobüs operasyonunun henüz çok başarılı olmadığını kaydetti.


Tamamlanan fizibilite çalışmasına göre, toplu taşıma terminalinden Dr. Milady Horáková ve Zelené údolí'ye kadar Dobiášova toplu konutları yaklaşık 1,7 milyar krona ulaşıyor. Ancak fiyatların yüksek olması ve onlarca binanın zorunlu olarak yıkılması nedeniyle pek destek alamadı.


Şehir yönetimi bu nedenle geçen yıl daha ucuz ve daha yumuşak bir yol bulacak bir doğrulama çalışması başlatmaya karar verdi. “Ona göre bazı kesimlerde ucuzlatmak mümkündü ama orada yine DPMLJ'yi tatmin etmeyen şeylerle karşılaştık. Azalma vardı ama radikal değildi. Fiyatların nasıl yükseldiği göz önüne alındığında, enflasyonu örten şeyin iskonto olduğunu söyleyebilirim” diye belirtiyor Adam Lenert.


“Yıkımların yapılmaması yönünde de bir çözüm vardı. Elbette bu, tramvayların ve arabaların ortak çalışması anlamına geliyor” diye ekliyor Lenert.


Otobüsler yolcu yoğunluğuna dayanamıyor



Enerji ve Akıllı Şehirden sorumlu belediye başkan yardımcısı Vojtěch Prachar'a göre, bir başka husus da kapasite sorunları ve tramvayın hızını uyarlamak zorunda kalacağı giderek daralan gürültü sınırlarıdır.


Meclis üyeleri ayrıca, kısmi troleybüslerin en avantajlı rota olup olmayacağını kontrol edecek doğrulama çalışmasına ek bir eki de onayladı. Daha sık koşuyorlar, kendilerine ayrılmış şeritleri oluyor ve batarya sayesinde tramvay olmadan kısa bir mesafe kat edebiliyorlardı.


“Çekmenin bir kısmını Dr. Milady Horáková ve şehirde otonom olarak dolaşabiliyordu. Bu çalışmadan ne sonuç çıkacağını şu anda bilemiyoruz. DPMLJ'nin bu düzenlemelerle bir şekilde uğraşması gerektiği kesin. Şehir yönetimi henüz karar vermedi, farklı görüşler var” diye itiraf ediyor Teknik Yönetim ve Bilgi Teknolojisinden Sorumlu Belediye Başkan Yardımcısı Jiří Šolc.


Çalışmaya beklenen katkı, konseyin Rochlice bölgesine nihai ulaşım şekline karar vereceği son materyal olmalıdır. Şu anda Dobiášova toplu konut sakinleri, yolcuların saldırısıyla baş edemeyen otobüslerle taşınıyor.