Tren, otobüs ve toplu taşıma bir arada. Liberec'in 2033 yılına kadar bir Merkez İstasyonu olacak

NoNaRT

Global Mod
Global Mod
Liberec merkezinin üst kısmındaki ulaşım terminalleri birleştirilecek. Yolcular otobüsten trene veya tramvaya kuru ayaklarla yürüyecek.


“Liberec ile Prag arasındaki tren bağlantısını hızlandırmaya yönelik uzun vadeli çabalarımızla, tren istasyonunun genel modernizasyonu ve yeni bir Liberec ulaşım terminalinin oluşturulması el ele gidiyor. Bunun temeli, Liberec tren istasyonunun mevcut tarihi sevk binası olacak”, diyor Liberec bölgesi valisi Martin Půta.


Ona göre binanın geliş ve gidiş salonu birbirine bağlanarak cumhuriyetin beşinci büyük şehrinin önemine karşılık gelen geniş bir ortak check-in alanı oluşturulmalı.


“Tüm istasyon binasının etrafındaki kaldırımlar aynı zamanda otobüs durağı olacak. Liberec'teki Fügnerova terminalinde olduğu gibi, platformlar arasında kısa transferler ve ortada yolcular için bir alan içeren benzer bir çözüm.” diye benzetiyor vali.


Başlangıçta sadece bir otoparkın inşası ve mevcut tren ve otobüs istasyonunun yeniden inşası planlanmış olsa da, şehir, bölge ve Demiryolu İdaresi (SŽ) yönetimi sonuçta daha karmaşık bir çözüme karar verdi. Buna ek olarak, günümüzde tek tek binalar arasında başka bir ev bloğu bulunmaktadır ve bu da çoğu zaman yönlendirmeyi zorlaştırmakta ve yolcuların aktarma süresini artırmaktadır.


Gelecekte tren, otobüs ve şehir içi ulaşım tek bir yerde, yani Merkez İstasyon adı verilen yerde birleştirilecek. Daha sonra otoyol tünelinin üzerindeki bugünkü otobüs terminalinin bulunduğu yerde şehir parkının da bulunduğu yeni bir meydan oluşturulmalıdır. Eski Skloexport binasında bodrum katında otopark bulunan bir idari bina inşa edilecek.


Liberec'ten Prag'a 68 dakikada



Mimari yarışma bu sonbaharda başlayacak. Burada katılımcılar, Liberec tren istasyonu çevresindeki tüm alanın nasıl bir şekle sahip olması gerektiğini ve yolcuların burada hangi hizmetleri bulabileceğini belirtecekler. Planlara göre inşaatın beş yıl içinde başlaması gerekiyor.


Liberec belediye başkanı Jaroslav Zámečník, “O zamana kadar, yeniden inşa edilen Uran binasının zemin katında daha saygın tesislere sahip olacak bugünkü otobüs terminali hizmet verecek” dedi.


“Bir diğer konu da yıllardır beklenenin ne olduğudur. Mladá Boleslav'dan Liberec'e giden rotada kesinlikle farklı bir rota seçiliyor ki bu büyük bir değişim. Düşük hızlardan yüksek hızlara doğru bir düzeltme olacak ve trafik kapasitesinde bir artış olacak” diye söz veriyor SŽ Genel Müdürü Jiří Svoboda.


“İlerlediğine sevindim. Demiryolunun tüm onay turlarından geçen parametrelere göre inşa edilmesini sağlayacak yeni güzergah hakkında kamuya açık bir tartışma yakında gerçekleşecek. 2033 tarihinin gerçekçi bir tarih olduğuna inanıyorum. Tüm bölgenin ve tüm ilçenin Prag'a daha hızlı bir demiryolu bağlantısına ihtiyacı var; emisyonsuz ulaşımın geleceği için demiryolları olmadan bu mümkün olmayacak. Umarım buradan Prag'a 68, hatta belki daha da kısa sürede arabayla gidebileceğiz” diye inanıyor Půta.


Çarşamba günkü denetim gününde şehir, bölge ve SŽ temsilcileri ayrıca arenanın yakınında devam eden alt geçit inşaatını da incelediler ve demiryolu itfaiye tesislerinin gelecekteki olasılıklarını tartıştılar.


“Onları taşıyacağımız veya onlara yeni bir bina inşa edeceğimiz üç seçeneğimiz var. Burada büyük bir gerekçeleri olacak; yangın denetimleri şeklinde bir güvenlik geçmişine sahip olmaları gerekiyor” diye vurguluyor Jiří Svoboda.