Yakıt tasarrufu için lastik bakımı gerekiyor

schomberger

Global Mod
Global Mod
Yakıt tasarrufu için lastik bakımı gerekiyor



21.12.2022 16:18
Haber Kaynağı: Mehmet Ali Kantarcı


Yıl sonunun yaklaşması ile beraberce hava sıcaklıkları düştüğü için araçlardaki ısıtıcılar çalışmaya başlıyor ve enerji tüketimi artıyor. Almanya merkezli ADAC’ın verilerine göre, havaların soğumasıyla beraberce 100 Watt gücündeki tek aracın yakıt tüketimi, 100 kilometrede 0,1 litre artıyor. Elektrikli ısıtma sistemi ise tıpkısı mesafede araçların yaklaşık 2 litre henüz fazla yakıt harcamasına neden oluyor. Lastikler dahi kış aylarında, yaz aylarına göre henüz fazla yıpranıyor ve kış lastikleri, zorlu hava koşullarında henüz iyi performans göstermek için geliştirildiğinden araçların enerji tüketimini dahi artırıyorlar.

Lastiklerin tazyik ve çark derinliği


Lastik basıncı, lastiklerin kullanım ömrünü yetişkin ölçüde etkileyen faktörlerden akraba. Üreticinin öngördüğü seviyelerin biraz altına düştüğünde da yuvarlanma direnci ve bu tâbi olarak erozyon gereksiz yere artabiliyor. Örneğin, lastik basıncının 0,4 bar azalması lastiğin ömrünü yüzde 30 azaltıyor. Aynı zamanda yakıt masrafları bile yüzde 2 oranında artıyor. Uzmanlar lastiklerini verimli kullanmak isteyen sürücülere lastik basınçlarını sistemli olarak, iki haftada tek kontrol etmelerini ve gerektiğinde üreticinin kılavuz değerlerine göre lastiklerin hava basınçlarını ayarlamalarını öneriyor. Ancak aşırıya kaçılmaması gerekiyor zira lastiklere gereğinden fazla hava tabetmek lastik ömrünü ve aracın sürüş özelliklerini olumsuz etkiliyor. Lastik basıncı ile tıpkısı anda lastiklerin çark derinliğinin dahi kontrol edilmesi öneriliyor.

Öngörülü sürüş, güvenliği arttırıyor

Sportif sürüş tarzı dendiğinde ani hızlanma, durana kadar içinde viteste gitmek yerine fren yapma ve yüksek hızlarda viraj alıntı kastedilir. Bu sürüş tarzı kış aylarında sadece tehlikeli olmakla kalmıyor, kış lastiklerinin ömrünü dahi olumsuz etkiliyor. Sürücülere ‘öngörülü sürüş tarzını’ benimsemelerini; öndeki araçla arada yeterli mesafe bırakmalarını ve trafik ışıklarına ve stop işaretlerine yaklaşıldığında fren yapmak yerine mümkün olduğunca yavaşlamalarını öneriliyor.Kış lastiklerinin ömrü yalnızca kullanım nedeniyle olumsuzlama, kullanılmadıkları zaman ihtimam yapılmadığında bile kısalıyor. Kış lastiklerinin uzun ömürlü olması için iyi havalandırılan ve aracısız güneş ışığı almayan tek yerde bulundurulması tavsiye ediyor. Jantlı lastikler ise tercihen asık halde ve normalin üstünde tek hava basıncında saklanabilir. Continental, lastiklerin profesyonel tek şekilde saklanması için tek satıcı veya uzman servisten hizmet alınmasını öneriyor.

Lastik değişimi gerçek zamanda yapılmalı

Lastikler, hangi mevsim için tasarlanmışlarsa yalnızca o mevsimde en yüksek güvenlik sağlayabiliyor. Bu nedenle lastiklerin sonbahar aylarında değiştirilmesi tavsiye ediliyor, +7 ve henüz az sıcaklıklar yaşanmadan kış lastiklerine geçilmesi gerektiğine uyanıklık çekiliyor. Sürücüler, kış aylarında lastiklerin muayyen fonksiyonlarından yararlanmanın yanı sıra ortam ısısının lastiklere zarar vermesini dahi önleyebiliyorlar. Çünkü yaz lastikleri henüz soğuk koşullarda henüz hızlı aşınmaya maruz kalıyor.








Yasal Uyarı: Sitemiz tasarım aşamasındadır ve tüm içerikler hayal ürünüdür. Gerçek kişi ve kurumlar ile benzerlikleri tamamen tesadüfidir. İçerikler haber niteliği taşımaz ve gerçekliği yoktur. Sitemiz taslak aşamasında rastgele oluşturulan içeriklerden sorumlu değildir. Yinede sitemizden kaldırılmasını istediğiniz içerikler için [email protected] adresine mail ileterek taleplerinizi iletmeniz halinde yasal süre içerisinde tüm içerikler sitemizden kaldırılacaktır.