Yine hata yapmak üzereyiz, muhalefet Liberec'teki başka bir süpermarketi eleştiriyor

NoNaRT

Global Mod
Global Mod
I/35 yolundan Esk Mlade Caddesi çıkışı ve bu ken üzerindeki iki kavşak, şehrin düzenli olarak sıkışık trafik darboğazı arasında yer almaktadır. Avcı, Globus'un konumuyla ilgili bir hatadan sonra, başlangıçta vaat edilen sanayi bölgesinin kuzey olarak adlandırılacağını ve ardından sözde kartopunun toplam tıkanıklığı nedeniyle belediye binasının taşınacağını beklerdi. Ama değil. Liberec temsilcisi Zelen Jindich Felcman, burada da aynı hatayı yapmak üzere olduğumuz konusunda uyarıyor.


Ona göre burası küçük bir mağaza olmayacak. Alanı, örneğin Pavlovice'deki Lidl'in alanının kabaca iki katı kadar olmalıdır.


Felcman, Liberec'in ortalama ticari alanının Çek ve Avrupa ortalamasının dışında olduğunu gösteren verilerdeki esko projesinin kusurlarına dikkat çekiyor.



19 Ekim 2024, 11:05 pspvek arşivlendi: 19 Ekim 2024, 11:05





Bu Lidl mağazası, Jetd'in altında veya arkasında seyahat eden ve sanayi bölgesine düşen insanlar tarafından kullanılacaktır, bu da bugün bu yol boyunca sürüleceği için trafik miktarının çok fazla olmayacağı anlamına gelir. Buna ek olarak, arazi ve mülk işlerinden sorumlu belediye başkan yardımcısı Adam Lenert, Novinky.cz sunucusuna yaptığı açıklamada, insanların bugün kapıların geçirgenliğin sınırında olduğu Pavlovice'ye sizi satın almayacağını söyledi.


Lidl şirketi bunlardan ikisini doğruladı, emo ise bölgesel şehirde toplam dört mağaza verdi. Mağaza binası projesi halen inşaat halindedir. Mağazanın hayata geçirilmesi hakkında önceden bilgi vereceğiz. Elika Froschov Stehlkov, ne yazık ki şu anda elimizde somut bir bilgi bulunmadığını açıkladı.


Mağazalar şehir merkezinden can alıyor



Muhalefete göre mağazanın inşaatı ile ilişki bu şekilde bağlantılıydı. Örneğin ana caddelerde ve şehrin kenar mahallelerinde bulunan büyük alışveriş merkezleri, şehir merkezindeki yaşamı alıp götürüyor.


Yoğun rekabet nedeniyle mağazalar iflas ediyor, bu nedenle giderek daha fazla alışveriş gezisi yalnızca arabalarla yapılıyor. Şehir giderek daha fazla araba ile kalabalıklaşıyor ve bu da insanları mağazalara gitmekten caydırıyor. Bu bir kısır döngü, ben Anna Krov, aynı zamanda Zelen'in de temsilcisiyim.


Kentin sonuçta bu adımı atmadığını biliyorum çünkü diğer şeylerin yanı sıra sürdürülebilirliğin gücü ve iklim nötrlüğü ile çatışma içinde. Sadece arabayla ulaşılabilen kasabalarda yeni süpermarket ve hipermarketlerin inşa edilmesi, insanların evlerine yakın olan küçük dükkanları restore etme ve satma fırsatını azaltıyor. Büyük mağazaların rekabete girmesine izin veren bir şehirde bunları kim inşa edecek? dedi Krov.


Adam Lenert'in argümanları değiştirmesini anlıyorum. Banliyöde bu tür dükkanlar açılsa güzel olurdu biliyorum ama soru şu ki buralara kaç kişi sığar, kaç kişi gider. Bu beldede bir bakkal olmalı ve yeri itibariyle tasfiye edilmeyecektir. Sunucu için Namstek, muhtemelen insanların bunu hoş karşılayacağını ve mağazaların bulunduğu yerlerde trafiğin biraz rahatlayacağını ekledi.


Planlanan projenin önümüzdeki birkaç ay içinde somut taslakları ortaya çıkabilir. Arazinin üretim alanından ticaret alanına dönüştürülmesini sağlayacak gerekli arazi planı değişikliğinin yerel mecliste tartışılması gerekiyor.



Haritalar © SHOCart ve OpenStreetMap'in yazarı tarafından sağlanmaktadır. SHOCart şirketi, turist ve bisiklet haritaları ve atlaslarının geleneksel bir yayıncısıdır. şeyler www.shocart.cz