Yol, araçları Turnov'un merkezinden uzaklaştıracak, bazı arazi sahipleri buna karşı çıkıyor

NoNaRT

Global Mod
Global Mod
Liberec yönetimi müdürü Jan Wohlmuth, “2021'den itibaren I/35 hakkında olumlu görüşümüz var; bunda Çevre Bakanlığı'nın koşullarından biri de Zelený Háj besleyicisini daha ayrıntılı ve ayrı olarak değerlendirmemizdi” dedi. Ohrazenice'deki kavşaktan Úlibice'ye kadar I/35 güzergahının tamamını işlemekle görevlendirilen Karayolları ve Karayolları Müdürlüğü'nün (ŘSD). Bu, günde 1.300'ü kamyon olmak üzere 14.700 otomobilin kullandığı Turnov'un merkezini önemli ölçüde rahatlatacaktır.


Kamuoyu tartışmasına katılanlar, yeni çeviri II/238'in yeraltı suları, insan sağlığı veya bitkiler ve korunan hayvanlar üzerinde ne gibi etkileri olacağıyla ilgilendi. Arazi sahipleri inşaatın etkisinin uygun şekilde incelenmesini talep etti. Slaná köyünün belediye başkan yardımcısı Tomáš Kužel, geçmesi gereken yerde zaten hayvanlarla çarpışmaların sıklıkla yaşandığına dikkat çekti. “Ormanın kendi haline bırakılması ve Yeşil Koru'nun atlanması daha mı uygun olur?” diye önerdi.


Besleyicinin şu anda uzunlukları farklı olan iki aktif çeşidi bulunmaktadır. Wohlmuth'a göre uzun olanı Zelený Háj'ı geçip onun altına bağlandı. “Bu seçenek daha az çevre dostuydu” dedi. Buna karşılık 5,5 kilometrelik güzergahın Zelený Háj kavşağında bitmesi gerekiyor.


Besleyicinin çevre üzerindeki etkisini değerlendiren Vladimír Ludvík, tamamlanan iki numaralı varyantın araziyi daha iyi kopyaladığını ekledi. Böylece peyzaja daha küçük müdahalelere ve malzemelerin daha küçük hareketlerine olanak sağlar. Her ne kadar ŘSD besleyiciyi ayrı bir bina olarak sunmuş olsa da, birkaç yıl içinde Bohemya Cenneti'ni geçecek olan I/35 yolu ile yakından bağlantılıdır.


Turnov, Hradec'ten bir araba saldırısı bekliyor



Turnov belediye başkanı Tomáš Hocke, “Turnov ve sakinleri -tamamen memnun olmasalar da- Hradec ve Jičín'e giden bir yola ihtiyacımız olduğunu kabul ettiler” dedi. “Hradec'ten Úlibice'ye giden yol, istesek de istemesek de muhtemelen 2028'de varacak. Şu anda otoyol Hořice'nin yakınında ve bu yönden yaklaşıyor. Úlibice, Turnov ve Ohrazenice arasındaki yaklaşık 32 kilometrelik yolda neler olacak diye kendimize sormamız gerekiyor. Nihayet öne çıkıp sosyal bir anlaşma bulmaya çalışmamızın nedenlerinden biri de bu iletişimle birlikte devreye alınacak olan Zelený Háj besleyicisinin inşa edilecek olmasıydı” diye devam etti Hocke.


İnşaatın çevre üzerindeki etkisini değerlendirmede önemli faktörlerden biri trafik yoğunluğuydu. Temel çalışma, 2050 yılında Zelený Háj'a dokuz bin arabanın geleceğini gösterdi. Burada iki yöne ayrılıyor. “Model, yaklaşık 5.000 kişinin Lomnica'ya ve 4.000 kişinin de Semily'ye gideceğini varsayıyor. Bugün o kavşakta zaten 5.500 araç var. Bu 9 bin yeni araç değil, 2050'deki üst sınırdır” diye açıkladı Wohlmuth.


Besleyicinin rakibi, örneğin geçmesi gereken arazinin sahibidir. “Güzergahta en çok etkilenen hane biziz, bu bizim işlerimizi de etkileyecek. Güzergah evimizin 70 metre ilerisinden geçiyor” dedi Žernov yakınlarında bir eşek çiftliği işleten Marie Kyralová. Kurucuları belgelerin revizyonu için dilekçe yazan Tisovka derneği bile önerilen besleyici çözümü hakkındaki çekincelerini gizlemedi.


Wohlmuth, Jilemnick, Semilsko ve Lomnick arasındaki bağlantının daha kolay olduğunu vurgulayarak, “İkinci seçenekteki rota herhangi bir korunan alanla karşılaşmıyor, tüm rota boyunca tek bir yıkım bile olmayacak.” dedi.


Nová Ves nad Popelkou belediye başkanı Vladimír Tomášek, “Trafik hizmetlerinde bize yardımcı olacak; çocukları okula, vatandaşları doktora nasıl ulaştıracağız ve bunun böyle olacağına sevindim.” dedi.