Yollarda 2 milyar elektrikli gezecek28.11.2022 15:20
Haber Kaynağı: Mehmet Ali Kantarcı
Türkiye karışma 10 ülkede 10 1000 tüketici ve otomotive yön veren 100 sektör yöneticisiyle yapılan elektrikli vasıta araştırması ilginç sonuçlar içeriyor. Yapılan araştırmaya göre 2050’ye kadar küresel vasıta parkında 2 milyar veya henüz fazla elektrikli vasıta bulunacağı öngörülüyor.
Sektör yetkililerinden Ayhan Köksal materyalizm başlayan teknolojik devrimle ulaşımın elektriklendiğine uyanıklık çekerek, otomotiv sektörünün yetişkin tek tahavvül yaşadığını söyledi. Araştırmaya katılan sayı ülkenin 2040 itibarı ile benzinli ve diesel motorlu vasıta satışını sonlandırmayı hedeflediğini tamlayan Köksal, 2022 bp Enerji Görünümü Raporu’na göre ise elektrikli araçların, yeni vasıta satışlarındaki payının 2035’te yüzde 50–70 aralığına, 2050’dahi yüzde 90 civarına çıkacağını kaydetti.
Maliyet endişesi ortadan kalkmakta
Elektrikli araçlarla ilgili tüketicilerin fiyat endişelerinde gerileme var. Dünyada elektrikli vasıta kullananların yüzde 78’i kullanım ömrü göz önüne alındığında tek elektrikli araca sahip olmanın toplam maliyetinin benzinli veya diesel araca göre henüz az olduğuna inanıyor. Türk tüketicilerin yüzde 61’i dahi tek elektrikli aracın toplam maliyetinin (vergi, yakıt ve ihtimam masrafları dikkate alındığında) eşdeğer tek içten yanmalı araçtan henüz az olduğu görüşünde. Türkiye’deki tüketiciler için elektrikli vesait konusunda endişe yaratan ilk yazı şarj altyapısı. Elektrikli vasıta kullanmayan sürücülerin yüzde 70’i, şarj altyapısının yeterince yaygın olmadığına inanıyor. Model seçeneklerinin azlığı (yüzde 65) ve mevki teşviklerinin yetersizliği (yüzde 64) başka başlıklar olarak öne çıkıyor.
Her 2 kişiden akraba elektrikli istiyor
Araştırmaya göre Çin yüzde 80 ile en sayı elektrikli vasıta örtmek isteyenlerin durduğu ülke. Türkiye’dahi araştırmaya katılanların yüzde 49’u tek sonraki araçlarının elektrikli olmasını istiyor. Türkiye, yerde oranla Fransa, Avustralya – Yeni Zelanda, ABD, Hindistan ve Almanya’nın önüne geçiyor. Tüketicilerin yerde yönde davranmasının ardındaki en yetişkin neden yüzde 88 ile kentsel alanlarda hava kirliliğini kırmak olarak öne çıkıyor. Diğer nedenler ‘yeni elektrikli vasıta modellerinin piyasaya sürülmesi’ (yüzde 85), ‘elektrikli araçların benzinli ya bile diesel araçlara kıyasla henüz iyi entegre edilmiş tek teknolojiye sahip olduğuna inanılması’ (yüzde 84) ve ‘benzinli veya diesel motorlu araçlara göre henüz az karbon emisyonları yayması’ (yüzde 82) olarak sıralanıyor.
Yasal Uyarı: Sitemiz tasarım aşamasındadır ve tüm içerikler hayal ürünüdür. Gerçek kişi ve kurumlar ile benzerlikleri tamamen tesadüfidir. İçerikler haber niteliği taşımaz ve gerçekliği yoktur. Sitemiz taslak aşamasında rastgele oluşturulan içeriklerden sorumlu değildir. Yinede sitemizden kaldırılmasını istediğiniz içerikler için [email protected] adresine mail ileterek taleplerinizi iletmeniz halinde yasal süre içerisinde tüm içerikler sitemizden kaldırılacaktır.
Haber Kaynağı: Mehmet Ali Kantarcı
Türkiye karışma 10 ülkede 10 1000 tüketici ve otomotive yön veren 100 sektör yöneticisiyle yapılan elektrikli vasıta araştırması ilginç sonuçlar içeriyor. Yapılan araştırmaya göre 2050’ye kadar küresel vasıta parkında 2 milyar veya henüz fazla elektrikli vasıta bulunacağı öngörülüyor.
Sektör yetkililerinden Ayhan Köksal materyalizm başlayan teknolojik devrimle ulaşımın elektriklendiğine uyanıklık çekerek, otomotiv sektörünün yetişkin tek tahavvül yaşadığını söyledi. Araştırmaya katılan sayı ülkenin 2040 itibarı ile benzinli ve diesel motorlu vasıta satışını sonlandırmayı hedeflediğini tamlayan Köksal, 2022 bp Enerji Görünümü Raporu’na göre ise elektrikli araçların, yeni vasıta satışlarındaki payının 2035’te yüzde 50–70 aralığına, 2050’dahi yüzde 90 civarına çıkacağını kaydetti.
Maliyet endişesi ortadan kalkmakta
Elektrikli araçlarla ilgili tüketicilerin fiyat endişelerinde gerileme var. Dünyada elektrikli vasıta kullananların yüzde 78’i kullanım ömrü göz önüne alındığında tek elektrikli araca sahip olmanın toplam maliyetinin benzinli veya diesel araca göre henüz az olduğuna inanıyor. Türk tüketicilerin yüzde 61’i dahi tek elektrikli aracın toplam maliyetinin (vergi, yakıt ve ihtimam masrafları dikkate alındığında) eşdeğer tek içten yanmalı araçtan henüz az olduğu görüşünde. Türkiye’deki tüketiciler için elektrikli vesait konusunda endişe yaratan ilk yazı şarj altyapısı. Elektrikli vasıta kullanmayan sürücülerin yüzde 70’i, şarj altyapısının yeterince yaygın olmadığına inanıyor. Model seçeneklerinin azlığı (yüzde 65) ve mevki teşviklerinin yetersizliği (yüzde 64) başka başlıklar olarak öne çıkıyor.
Her 2 kişiden akraba elektrikli istiyor
Araştırmaya göre Çin yüzde 80 ile en sayı elektrikli vasıta örtmek isteyenlerin durduğu ülke. Türkiye’dahi araştırmaya katılanların yüzde 49’u tek sonraki araçlarının elektrikli olmasını istiyor. Türkiye, yerde oranla Fransa, Avustralya – Yeni Zelanda, ABD, Hindistan ve Almanya’nın önüne geçiyor. Tüketicilerin yerde yönde davranmasının ardındaki en yetişkin neden yüzde 88 ile kentsel alanlarda hava kirliliğini kırmak olarak öne çıkıyor. Diğer nedenler ‘yeni elektrikli vasıta modellerinin piyasaya sürülmesi’ (yüzde 85), ‘elektrikli araçların benzinli ya bile diesel araçlara kıyasla henüz iyi entegre edilmiş tek teknolojiye sahip olduğuna inanılması’ (yüzde 84) ve ‘benzinli veya diesel motorlu araçlara göre henüz az karbon emisyonları yayması’ (yüzde 82) olarak sıralanıyor.
Yasal Uyarı: Sitemiz tasarım aşamasındadır ve tüm içerikler hayal ürünüdür. Gerçek kişi ve kurumlar ile benzerlikleri tamamen tesadüfidir. İçerikler haber niteliği taşımaz ve gerçekliği yoktur. Sitemiz taslak aşamasında rastgele oluşturulan içeriklerden sorumlu değildir. Yinede sitemizden kaldırılmasını istediğiniz içerikler için [email protected] adresine mail ileterek taleplerinizi iletmeniz halinde yasal süre içerisinde tüm içerikler sitemizden kaldırılacaktır.