Arabalar ve trenler için durun. Frýdlant bölgesindeki belediyeler bir buçuk yıl süreyle kapatma nedeniyle felç olacak

NoNaRT

Global Mod
Global Mod
“Öncelikle güvenlik nedeniyle yolların onarılması gerekiyor. Çocuklar da dahil olmak üzere birçok insan Mníšek ile Oldřichov arasında yürüyor ve güvenlik nedeniyle oradaki iki köyü birbirine bağlayacak bir kaldırım inşa etmek kesinlikle gerekli” diyor Mníšek belediye başkan yardımcısı Hana Čepičková. “İdari açıdan zorluydu. Belediye olarak yeni yol yapılacak bölgeyle iş birliği yaparak hibe başvurusunda bulunmak zorunda kaldık.”


En büyük sorun Demiryolları İdaresinin aynı zamanda imar çalışmalarını da yürütmesidir. Bu sadece adı geçen belediyeleri değil, neredeyse tüm Frýdlant burnunu etkileyecek. Ayrıca her şey tam turizm sezonunda, yani 8 Temmuz'dan 20 Eylül'e kadar gerçekleşecek. Özellikle 1 Temmuz'dan 13 Eylül'e kadar Liberec ile Mníšek arasındaki hattı ilgilendiriyor. Ancak tek istisna bu değil. Çeşitli yaz tarihlerinde Raspenava, Frýdlant, Bíý Potok, Nové Město pod Smrkem, Chrastava ve Varnsdorf'u kaçırmayacak altı kapatma daha planlanıyor.


“Demiryolu idaresi her yıl burada yeniden yapılanma yapıyor. Neden hepsini birden yapmadığını anlamıyorum. Kapanma sırasında Hejnick ile Liberec arasındaki servis yolu, Albrechtický kopce dağ geçidi ve Frýdlant'tan geçen I/13 yolu boyunca ilerleyecek ve kapatılacak trenler için yedek otobüsler bu rotaya gidecek. Bağlantıların devamlılığının sağlanıp sağlanmayacağı bile kesin değil. İnsanları araba kullanmadıklarında toplu taşımayı kullanmaya nasıl ikna edebileceğimizi kesinlikle anlamıyorum” diyor Hejnice belediye başkanı Jaroslav Demčák.


Belediye başkan yardımcısı Mníška da demiryolu yönetimini eleştiriyor. “Demiryolu İdaresi'nin istasyonu onaracağını öğrendik. Ama kimse bize söylemedi. Etkinlik başlamadan bir hafta önce müteahhit geldiğinde her ay yaklaşık beş yüz kamyonun şantiyemizden geçeceğini öğrendik. Bu bizim için büyük bir komplikasyon ama her şeyden önce her şeyi son dakikada biliyoruz.” Čepičková kızgın.


Oldřichova v Hájy belediye başkanı da benzer bir şekilde konuşuyor: Jana Šťastná, güncel olaylarla ilgili yorumunu yaptı: “Araştırma yapmamıza rağmen bugüne kadar resmi bir açıklama alamamamızı büyük bir eksiklik olarak görüyorum.”


Liberec bölgesinin ulaştırma bakanlığı vali yardımcısı Jan Sviták geçtiğimiz günlerde zor durum hakkında yorum yaptı.


“Liberecký Bölgesi, kapalı yolların koordinasyonunu geliştirmek için Demiryolu İdaresi ile uzun süredir müzakerelerde bulunuyor ancak pek başarılı olamadı. Bölgelerin, operasyonun birkaç yıl boyunca tekrar kesintiye uğramaması için tüm kapatma işlerinin tek seferde koordine edilmesi yönündeki mantıklı ve kalıcı talepleri, çoğu zaman Demiryolu İdaresi'nin yönettiği yıllık onaylı devlet bütçesiyle çelişmektedir. Ona göre, eylemlerini son anda doğruluyor. Bu durum kabul edilemez ve tatmin edici değildir” dedi.


“Demiryolu yönetimi hata yapmadı”



“Liberec bölgesinde yolların her yıl tekrar tekrar kapatıldığı birçok pistimiz var. Örneğin, Liberec bölgesi birkaç yıldır kademeli kesime ve küçük onarımlara ve birkaç hafta süren kapatmalara karşı çıkıyor, ancak Demiryolu İdaresi henüz yanıt vermedi. Dışlamaları koordine etmekte başarısız oluyor” diye ekledi.


Ancak demiryolu idaresi herhangi bir yanlışı kabul etmiyor.


“Özellikle adı geçen Mníšek belediyesine, 2023 sonbaharında Liberec – Frýdlant hattında 2024 yılında önemli kapanmalara yol açacak planlanan onarım hakkında yazılı olarak bilgi verildi. Haciz gerektiren ve altı aydan daha uzun bir süre önce büyük bir onarım veya yatırım gerektiren tüm inşaat projelerini her zaman tartışırız. Ve bu, nakliye müşterisinin temsilcileriyle, bu durumda KORID'le ve aynı zamanda tüm taşıyıcılarla. Aynı şekilde yetkili makamlar inşaat prosedürü içerisinde inşaat hakkında yorumda bulunurlar. Ayrıca, planlanan kapatmalarla ilgili tüm bilgiler Demiryolu İdaresi'nin web sitesinde ve Demiryolu İşletme Portalı'nda yayınlanmaktadır” diye yanıtladı Demiryolu İdaresi sözcüsü Dušan Gavenda.


Ancak ulaşım koordinasyonundan sorumlu KORID'in açıklamasından pratikte bu durumun böyle olmadığı anlaşılıyor. “Belediyelerle aynı durumdayız. Demiryolu İdaresinin iletişimi koordine etmesini istiyoruz. Farklı bir sistemi, farklı bir finansmanı var ve bunu kendi yöntemiyle yapıyor. İnanın bundan hiç hoşlanmıyoruz. Frýdlant'a giden demiryolu hattı kapatılacak ve çok sayıda otobüsün onu değiştirmesi gerekecek ve bu, tam turizm sezonunda açıklanamaz bir şekilde gerçekleşiyor,” diye açıkladı Liberec Bölgesi Entegre Ulaşım Sistemi alt bölümü başkanı Jan Maxa.



Haritalar © SHOCart ve OpenStreetMap'e katkıda bulunanlar tarafından sağlanmıştır. SHOCart, turist ve bisiklet haritaları ve atlaslarının geleneksel bir yayıncısıdır. Daha fazla www.shocart.cz