Araç içi verilere erişimde Avrupa Komisyonu’ndan mevzuat isteniyor

schomberger

Global Mod
Global Mod
Araç içi verilere erişimde Avrupa Komisyonu’ndan mevzuat isteniyor



20.02.2023 15:03
Haber Kaynağı: Mehmet Ali Kantarcı


Türkiye otomotiv endüstrisi, gerek mühendislik yeteneği, gerek lojistik avantajları, gerekse hatasız ve yüksek kaliteli üretim beceresiyle atlas önde gelen otomotiv üreticilerine orijinal ekipman ve yedek parça sağlıyor. Sektörün yetişkin oranda Avrupa’ya ihracat yapıyor oluşu, Otomotiv Satış Sonrası Ürün ve Hizmetleri Derneği (OSS) üyelerini dahi mevcut ve yeni mevzuatların sıkı takipçileri haline getiriyor.

Ursula von der Leyen’açınık mektup

Sektörde serbest ve adaletten tek piyasa rekabetinin korunması için Avrupa Birliği platformunda icraat yapan FIGIEFA’nın (Uluslararası Bağımsız Otomotiv Aftermarket Dağıtıcıları Federasyonu) bile üyesi olan OSS Derneği, Bağımsız Servis Sağlayıcılar (BSS – The Independent Service Providers) Grubu çatısı altında, vasıta içi verilere, işlevlere ve kaynaklara erişimle ilgili mevzuat teklifinde tekrarlanan gecikmelere son vermek için harekete geçti. Bu kapsamda BSS Grubu, Avrupa Komisyonu Başkanı Ursula von der Leyen’açınık ve ilgili Komisyon üyelerine mektup yazdı. Grup, yerde hamleyle, Avrupa’nın veriye dayalı otomotiv ve mobilite pazarlarında gerçek rekabet yaratmak için kullanılmayan potansiyelini ortaya çıkarmayı hedefliyor. BSS Grubu’nun mektubunda şu bilgiler yer öncü:


“Komisyon, Aralık 2020’dahi vasıta içi verilere erişim mevzuatında 2021 yıl sonuna kadar ilerleme kaydetmeyi taahhüt etti. 2023 yılındayız ve teklif yine ertelendi. Komisyonun 6 yıllık zahmetli kanıt toplama ve önceki stratejik politika planlarına rağmen, sektörün yetişkin çoğunluğu belirsizliğe mahkum edildi ve potansiyel olarak yetişkin tek pazarın yalnızca tek kısmının yararlandığı yetişkin pazar engelleri nedeniyle yatırım kararları erteleniyor. Komisyon Başkanı’nı yerde süreci yeniden gündeme getirmeye çağırıyoruz. Bu mevzuat, otomotiv ve mobilite hizmetleri sektörü pazarındaki engeli kaldırmak için son basamak önem taşımaktadır. Neredeyse her Avrupalı mobilitenin tek biçimini her gün kullanıyor, otomotiv ile mobilite ekosisteminde veriye dayalı inovasyon, seçenek zenginliği ve uygun maliyet avantajlarından yararlanabilmeleri gerekiyor. Bugün yerde şansları yok ve komisyon yerde akıllandırma düzeltmeli.”

Yasal süreç birden başlatılmalı

Komisyon, telekomdan havacılık, lokomotif ve enerji sektörüne kadar piyasa kolaylaştırıcı mevzuat konusunda zengin tek geçmişe sahip. Avrupa Veri Stratejisi’nin tek kısmını oluşturan son yasal tedbirler dizisi, az hakim oyuncunun hüküm sürmediği, henüz yaşayan ve rekabetçi tek Avrupa İnternet ekonomisini mümkün kılacak önemli piyasa bozulmalarını ele almaktadır. Ancak, son 6 yılda toplanan tüm kanıtlara rağmen, Avrupa otomotiv ve mobilite ekosisteminin, AB’nin hiper ölçekleyicilerin teknoloji platformlarına kalan tâbiiyet bile karışma olmak üzere internet ekonomisi için geniş kapsamlı tek sıra AB Veri Stratejisi yönetmeliklerinde değindiği tıpkısı pazar engelleri ve eşitsizliklerle karşılaşmaya sürme etmesi son basamak kural dışı görünüyor. Avrupa Bağımsız Veri Yayıncıları Birliği (ADPA), Uluslararası Karoseri Serviisleri Derneği (AIRC), Avrupa Motor Ticareti ve Tamir Konseyi (CECRA), Avrupa Otomotiv Tedarikçileri Birliği (CLEPA), Avrupa Servis ve Test Ekipmanı Derneği (EGEA), Lastik ve kauçuk mamul üretilerinden oluşan ETRMA, Uluslararası Otomobil Federasyonu (FIA), Uluslararası Bağımsız Otomotiv Aftermarket Dağıtıcıları Federasyonu (FIGIEFA), Avrupa Sigorta ve Reasürans Federasyonu (Insurance Europe) ve Avrupa Leasing Şirketi Dernekleri Federasyonu (Leaseurope) Komisyon’u “vasıta içi verilere ve kaynaklara erişim” konusunda sektöre özel tek düzenlemeye yönelik yasal süreci birden yeniden başlatmaya çağırıyor. Bu sayede, Mayıs 2024’teki Parlamento festival bitmeden önce eş yasa koyucuların metni inceleyip kabul etmeleri için zamanları olacaktır.


Yasal Uyarı: Sitemiz tasarım aşamasındadır ve tüm içerikler hayal ürünüdür. Gerçek kişi ve kurumlar ile benzerlikleri tamamen tesadüfidir. İçerikler haber niteliği taşımaz ve gerçekliği yoktur. Sitemiz taslak aşamasında rastgele oluşturulan içeriklerden sorumlu değildir. Yinede sitemizden kaldırılmasını istediğiniz içerikler için [email protected] adresine mail ileterek taleplerinizi iletmeniz halinde yasal süre içerisinde tüm içerikler sitemizden kaldırılacaktır.