Český Rájm yolunun hatları daha netleşiyor, yerel halkın bir kısmı inşaata karşı çıkıyor

NoNaRT

Global Mod
Global Mod
Turnov'daki trafik sıkışıklığını nasıl giderebilir ve ardından onu Jičín'e nasıl bağlayabiliriz? Ulaştırma uzmanlarını ve planlamacılarını birkaç yıldır rahatsız eden bir soru. Ulaştırma Bakanlığı yirmi beş yıldır bu sorunla ilgileniyor ve üç öneri oluşturuldu.


Güney adı verilen ilk varyant Mnichova Hradiště'nin yanından geçiyor. “Bu seçenek hiçbir şeyi çözmez. Nispeten pahalı, zaman kazandırmıyor ve Turnov'daki trafik sıkışıklığını giderip hafifletmeyeceği kesin değil” diyor vali Martin Půta.


İkinci seçenek olan kuzey seçeneği ise Bohem Cenneti sınırına çıkıyor. Çevreciler ve doğa korumacılar onlarca yıldır bundan hoşlanmadılar. Diğer şeylerin yanı sıra, Bohemya Cenneti'nin incisi Trosky Kalesi'nin altına uzandığı için.


Süper kuzey seçeneği olarak adlandırılan üçüncü seçeneğin Jablonec nad Nisou'dan Železný Brod üzerinden Lomnica nad Popelkou'ya gitmesi gerekiyordu. Ancak tasarımcılar kısa sürede bu seçeneğe veda etti. Ekolojik açıdan en az zararlı olmasına rağmen inşaatı teknik açıdan zahmetli ve çok pahalı olacaktır.


Arkeologlar için hasat



Çek Cumhuriyeti Ulaştırma Bakanlığı'nın mevcut duyurusu, kuzey seçeneğinin, yani Çek Cenneti'nin etrafından geçen seçeneğin kazanacağı yönünde. “Ulaştırma Bakanlığı'nın yeni yol projesine yaklaşımı çok olumlu. Bakanlığın merkezi komisyonu, bireysel etkinlikler için sunulan proje planlarını onayladı ve Turnov ile Úlibice arasındaki I/35 binalarının tamamının parçası olanların daha fazla hazırlık yapılmasını önerdi.” diye açıkladı bakanlık sözcüsü František Jemelka. Bakanlık, üçüncü şeridin dönüşümlü olacağı iki şeritli bir yol planlıyor.


Bohem Cenneti ve yakın çevresi, dünyaca ünlü kaya kasabaları, fauna ve florasıyla yalnızca bir anıt değildir. Kadim atalarımız da miraslarını burada bırakmışlardır. “Arkeolojik açıdan bakıldığında bu bir hasat olacak. PLA'nın etrafındaki ve insan yerleşimlerinin yakınındaki otobanın beğenilmeyebileceğini anlıyorum, ancak bunu gerekli bir kötülük, feda edilmiş bir bölge olarak kabul ediyorum. Hiçbir şey yapılamaz” diye itiraf etti Çek Cennet Müzesi müdürü Jan Prostředník.


Vali Půta'ya göre, her şey yolunda giderse inşaat 2027 gibi erken bir tarihte başlayabilir. “Ohrazenice (Turnov) – Úlibice kesimindeki inşaatın toplam yatırım maliyeti, cari fiyatlarla vergi dahil yaklaşık 39.199 milyar kron olarak hesaplanıyor.” sözcüsü Jemelka'yı açıkladı. Fiyatların gelişimi ve en erken üç yıl içinde yapılması planlanan inşaatlar dikkate alındığında fiyatın daha yüksek olması muhtemel.


Yol ekolojik olarak sağlamdır



Ulaştırma Bakanlığı zaten ÇED raporu hazırladı. Bu değerlendirme, bina planının ve işleyişinin çevre üzerindeki etkisini ele alır. Sözcü Jemelka, “Binanın çevre üzerindeki etkisine ilişkin tüm öneriler ÇED sürecinde standart olarak ele alındı, binanın olumlu görüşü var” diye ekliyor.


Bakanlığın sahip olmadığı tek ÇED görüşü, Žernov, Tatobity ve Žlábek köylerinin yanından geçmesi planlanan yol değiştiriciyle ilgili. Bazı yerel halk, valiyle yapılan son toplantıda da açıkça ifade ettikleri gibi yola karşı çıkıyor. Bölge ve belediye temsilcilerine yöneltilen tek eleştiri bu değildi. Tatobit'ten Hana Srbová, “Hiçbir şey bilmiyoruz, kimse bizimle iletişim kurmuyor” diye şikayet etti.


“Otoyol hiçbir şeyi çözmez. Turnova'yı rahatlatıp rahatlatmayacağı bile belli değil. Ölçümler, Turnov'daki trafik yoğunluğunun geçişten değil, araçların Turnov içindeki hareketinden kaynaklandığını gösteriyor.” diye ekledi Tatobit'ten Kamil Pinta. Planlanan otoyolun bazı kesimlerinde dar kapı etkisi yaratılarak trafik sıkışıklığına yol açabileceğini kaydetti. Pinta, “İnşa etmek on yıl alacak, ardından yeniden modellemek on yıl sürecek” diye korkuyor.


Hejtman: Trafikteki artış önemli



Hetman Půta ayrıca trafik ölçümü konusunda da yorum yaptı. Bazı verilerin covid yıllarından dolayı çarpık olabileceğini savunuyor. “Bu yılki trafik ölçümü trafikteki artışın ciddi olduğunu gösterecek. Güzergahın çelişkili olduğunun farkındayım, bundan hoşlanmadığınızı anlıyorum, ancak kamu yararı ve artan trafiğin ele alınması gerektiği gibi bir şey var.” temel olarak demiryolu taşımacılığı ile değiştirilecektir. Půta, “Bazı trenler koridora bile sığmıyor” diye ekledi.


Son aylarda Vali defalarca Liberec Bölgesi'nin ana önceliklerinden birinin altyapının iyileştirilmesi olduğunu iddia etti.


Turnov belediye başkanı Tomáš Hocke, yerel halkı anlıyor. Belediye başkanı, “Ben de yol istemezdim ama insanların araba kullanmayı bırakacağı mucizelerine inanamıyorum” dedi.


Toplantı sırasında Český ráj PLA'nın başkanı Jiří Klápště, projedeki eksikliklere, zayıf iletişim ve gelecekteki gelişmelerle ilgili endişelere dikkat çekti. “Bölgeden belediyelere bilgi akmıyor, halk bilgilendirilmiyor. Bu seçeneğin kazandığı argüman, klasik toplu taşıma için değil Turnov'u Jičín'e bağlamanın gerekli olduğuydu. Gürültüyle nasıl başa çıkılacağı belli değil, yağmur yağarsa çok gürültü yapacaktır. Yolun müteahhitleri cezbedeceği ve Bohemya Cenneti'nin yok edileceği de açık” diyor Klápště.


Půta, “Koridorun nereye varacağına devlet karar verdi ve bunu daha net hale getirmeliyiz” diye yanıt veren Půta, vatandaşlarla görüşmekte ve bireysel konuları tekrar tartışmada hiçbir sorun yaşamadığını söyledi. Tatobit sakinlerinden Hana Srbová toplantıdan sonra şunları ekledi: “Bana öyle geliyor ki bölge gerçekten yapabileceklerinden uzaklaşıyor.”