Citroen’den 2 yeni model geldi

schomberger

Global Mod
Global Mod
Citroen’den 2 yeni model geldi



16.01.2023 10:24
Haber Kaynağı: Mehmet Ali Kantarcı


Tamamen elektrikli ë-C4 X, içten yanmalı versiyonlardan farklı olarak Citroen resmi web sitesi üzerinden online satışa sunulurken, otomobili satın saha müşteriler, Türkiye’dahi 18 bayiden araçlarını teslim alabilecek. Kompakt sınıfta geleneksel 4 kapılı otomobil ve SUV modellerine seçenek, zarif ve alımlı yeni C4 X, 4,6 metre uzunluğunda geniş hacimli ve 4 kapılı tek otomobilde “Fastback Tasarım” ile farklılaşıyor. C4 ve C5 Aircross SUV arasında konumlandırılan C4 X, geniş arka kaval mesafesi, Citroën Advanced Comfort® Programı kapsamındaki Advanced Comfort® Koltuklar ve Kademeli Hidrolik Destekli Süspansiyon® sistemi ile üstün konfor seviyesine sahip olmasıyla fark yaratıyor. Yeni Citroën C4 X ve ë-C4 X’in 510 litrelik geniş bagajı, özellikle ana kabinden izole tek tren beklentisi olan ve arka koltuk konforuna önem veren kullanıcılara önemli avantajlar sunmasıyla bile uyanıklık çekiyor.



En sayı satan model

Citroën Türkiye Genel Müdürü Selen Alkım aracın Türkiye’dahi en sayı satan modelleri olmaını öngördüklerini belirtti. Alkim ”C4 X’i lansman anından itibaren hem benzinli hem diesel motor seçeneklerinin yanı sıra %100 elektrikli versiyonunu bile tıpkısı anda satışa sunarak ülkemizde tek ilke imza atıyoruz. 4 farklı tesisat paketi ve özgün tasarımıyla bile C4 X ve elektrikli ë-C4 X müşterilerin aybakım açısına göre konumlanan tek otomobil olacak. C4 X ve elektrikli ë-C4 X, kompakt 4 kapılı otomobil ile SUV tasarım kodlarını birleştirerek, sınıflar arası yepyeni tek model olarak yollara çıkıyor” dedi.

4 Farklı Donanım Paketi

Citroën C4 X’te Feel, Feel Bold, Shine ve Shine Bold olmak üzere 4 farklı tesisat paketi sunulurken elektrikli ë-C4 X sadece, en yüksek tesisat seçeneği olan Shine Bold versiyonuyla tercih edilebiliyor. Tüm modellerde ABS, ESP, lastik tazyik uyarısı, yokuş kalkış desteği, birden hâl yardımı, ön, yan ve perde hava yastıkları, hız sabitleyici ve limitleyici, sürücü yorgunluk uyarı sistemi, ön ve arka elektrikli camlar, otomatik ön farlar, 6-yöne ayarlanabilen sürücü koltuğu, 1/3’açınık 2/3 katlanır arka koltuklar, yükseklik ve özü ayarlı yönelteç standart olarak sunuluyor. Donanıma tâbi olarak, şerit konumlandırma asistanı, uzun far asistanı, açılır tavan, LED gündüz farı ve ışık imzası, ECO-LED ön farlar, arka karartılmış sırça, anahtarsız giriş ve istihdam, 10 inçlik renkli dokunmatik TFT ekran, 5 inçlik sayısal gösterge, kablosuz Carplay ve Android Auto, navigasyon, Head-up Display ekran, 6-yöne ayarlanabilen yolcu koltuğu, ön ısıtmalı koltuklar, ısıtmalı yönelteç simidi ve alık tablet desteği gibi donanımlar ile C4 X model ailesi kişiselleştirilebiliyor.

Benzinli, diesel ve elektrikli

C4 X’in 1.2 PureTech motoru, 6 ileri manuel şanzıman ile 100 HP güç ve 205 Nm tork sunarken, EAT8, 8 kademeli otomatik şanzıman ile 130 HP güç ve 230 Nm tork değerlerine sahip. Dizel cephesinde 1.5 litrelik BlueHDI, 130 HP güç ve 300 Nm tork ağıt, yüksek performans ve verimliliğinin en iyi sağlandığı EAT8, 8 kademeli otomatik şanzıman ile birleştiriyor. Citroën C4 X modellerinin ortalama yakıt tüketimleri 4,3 ile 4,9 lt/100 km ortalamada (WLTP) gerçekleşiyor. Citroën elektrikli ë-C4 X ise 136 HP güç ve 260 Nm tork değerleri sunuyor. 50 kwh’lık batarya kapasitesiyla, hız şarj istasyonlarında (Hızlı DC-100 kW) 30 dakikada yüzde 10’takt yüzde 80 seviyesine kadar şarj edilebiliyor. 50 kW’lik hızlı şarj istasyonlarına yerde süre 55 an. 7.4 kW’lık hızlandırılmış (AC) istasyonlarında yüzde 100 batarya toldı oranına 7,5 saatte ulaşılabiliyor. Enerji tüketimi 15,3 kwh/100 km olan Citroën elektrikli ë-C4 X’in menzili 360 km.




80 1000 satış üretime götürür

Aracın lansmanına katılan Citroen CEO’su Vincent Cobee Türkiye vasıta pazarının yüksek enflasyona rağmen büyüdüğünü belirterek yeni C4 X’in satışlarında Türkiye’nin dünyadaki zaman pazarları olabileceğini dile getirdi. Türkiye’dahi şu zihin için üretim planları olmadığını söyleyen Cobee ,” Fransa halen 300 1000 tane satışla en yetişkin pazarımız. İtalya ve İspanya arasında ikincilik çekişmesi 100 1000 adetler seviyesinde sürme ediyor. Dördüncülük olarak bile İngiltere ve Almanya’nın volümleri 80 1000 seviyelerinde yarışıyor. Türkiye’nin yıllık 80 1000 seviyesinde, ilk 5 pazar arasında Citroën satması halinde ülkede üretim yapabilme ihtimalini konuşabiliriz. Bu tek hayal olumsuzlama, zaman içerisinde gerçekleşebilecek tek süreç olacak.Bu yıl satışta 49 binleri aşmayı hedefliyoruz ” dedi.


Yasal Uyarı: Sitemiz tasarım aşamasındadır ve tüm içerikler hayal ürünüdür. Gerçek kişi ve kurumlar ile benzerlikleri tamamen tesadüfidir. İçerikler haber niteliği taşımaz ve gerçekliği yoktur. Sitemiz taslak aşamasında rastgele oluşturulan içeriklerden sorumlu değildir. Yinede sitemizden kaldırılmasını istediğiniz içerikler için [email protected] adresine mail ileterek taleplerinizi iletmeniz halinde yasal süre içerisinde tüm içerikler sitemizden kaldırılacaktır.