Elektrikli araçlara özel lastik – Otomobil Haberleri

schomberger

Global Mod
Global Mod
Elektrikli araçlara özel lastik – Otomobil Haberleri20.07.2022 14:47
Haber Kaynağı: Mehmet Ali Kantarcı


Tesla, Volkswagen, Mercedes-Benz, Porsche, Ford, Asyalı otomobil üreticileri Kia ve BYD gibi atlas önde gelen tekerlekli üreticileri elektrikli araçlarında orijinal ekipman olarak Continental’i tercih etmeye başladı. Marka yeni atılımıyla atlas en yüksek hacimli 10 elektrikli vasıta üreticisinden 7’sine lastik tedarik ediyor. Continental Orijinal Ekipman Lastikleri Müdürü David O’Donnell “Bilmeniz gereken ilk şey, elektrikli vesait için tek tip tek lastiğin olmadığıdır. Çünkü içildikten neredeyse tüm binek vasıta segmentlerinde ve toplu taşımada elektrikli modeller yerlerini öncü. Sadece muayyen sürüş türleri olumsuzlama, sayı farklı kullanım alanları için dahi lastikler geliştiriyoruz. Lastik geliştirmenin hedefi, güvenlik, verimlilik ve konforu mümkün olan en iyi şekilde tek araya getirmektir” dedi.

Ağırlık sorununa karşı yük kapasitesi


Batarya ünitelerinin aracın ağırlığını artırması gibi nedenlerle lastiklerden beklentiler dahi değişiyor. Artan ağırlığı taşıyabilecek lastiklerin seçilmesi özellikle önemli hale geliyor. 2021 yılından yerde yana Continental, yeni HL yük endeksli ilk binek lastiğini üretiyor. Bu lastikler tıpkısı şişirme basıncında, henüz önceden yaygın olan XL standardına göre yüzde 10’a kadar henüz yüksek tek yük kapasitesine sahip. Bu, az lastiklerin dahi ağır yükler taşıyabileceği anlamına geliyor.

Elektrikli tekerlekli kullananlar tek batarya şarjıyla ne kadar yol alabileceğini merak ediyor. Bu hâl batarya kapasitesi, motor enerji verimliliği ve sürüş tarzına tâbi olsa bile, lastiklerin rolü dahi önemli tek konu olarak karşımıza çıkıyor. Daha iyi enerji verimliliği elektrikli araçlarda henüz uzun menzil sağlıyor; içten yanmalı motorlarda ise henüz az yakıt tüketimine, nedeniyle henüz az CO2 emisyonuna yol açıyor. Yuvarlanma direnci 1 kg/t azaldığında elektrikli aracın menzili yaklaşık yüzde 3-4 oranında artıyor. Lastik mühendisleri, ek menzil yaratmak için uzun yıllardır özellikle yuvarlanma direnci üzerine çalışıyorlar. Continental mühendisleri son olarak, tasarım çalışmaları sayesinde, Ford için özel olarak geliştirilen EcoContact 6’nın yuvarlanma direncini, AB lastik etiketi A sınıfı standardının yüzde 15 üzerinde olacak şekilde iyileştirmeyi başardılar.


Yasal Uyarı: Sitemiz tasarım aşamasındadır ve tüm içerikler hayal ürünüdür. Gerçek kişi ve kurumlar ile benzerlikleri tamamen tesadüfidir. İçerikler haber niteliği taşımaz ve gerçekliği yoktur. Sitemiz taslak aşamasında rastgele oluşturulan içeriklerden sorumlu değildir. Yinede sitemizden kaldırılmasını istediğiniz içerikler için [email protected] adresine mail ileterek taleplerinizi iletmeniz halinde yasal süre içerisinde tüm içerikler sitemizden kaldırılacaktır.