Elektrikli tercihinde ilk kriter maliyet

schomberger

Global Mod
Global Mod
Elektrikli tercihinde ilk kriter maliyet



06.01.2023 15:24
Haber Kaynağı: Mehmet Ali Kantarcı




“2023 Küresel Otomotiv Tüketici Araştırması” raporu, tüketicilerin elektrikli araçları benimsemeye olan ilgisi, vasıta satın alıntı eğilimi, bağlanabilirlik ve tüketici güveni gibi talep yönlü eğilimleri ve endişeleri ortaya koydu. 2022’nin Eylül ve Ekim ayları arasında 24 ülkeden 26 binden fazla tüketiciyle yapılan ankete, Türkiye’takt dahi 1.006 kişi katıldı. Araştırmaya göre tüketiciler vasıta kullanma maliyetlerini düşürmeye çalıştıkça elektrikli araçlara olan ilgi artıyor. Ancak yerde bile yolda şarj için gereken süre, menzil endişesi, halka açık şarj istasyonlarının altyapısı ve ulaşılabilirliği gibi tek sıra sorunu gündeme getiriyor.


Şarj süresi problem

Türkiye’dahi araştırmaya katılan tüketicilerin yüzde 54’ü tek sonraki vasıta seçimlerinin renksiz/diesel olacağını belirtiyor. Hibrit elektrikli vasıta yanıtı verenlerin oranı yüzde 30, tamamen pille benzinli elektrikli vasıta yüzde 10, şarjlı hibrit elektrikli vasıta diyenlerin oranı ise yüzde 4. Elektrikli araçlarla ilgili Türkiye’deki tüketicilerin en yetişkin endişesi yüzde 47 ile şarj için gereken süre. Bunu yüzde 42 ile sürüş menzili ve halka açık elektrikli vasıta şarj altyapısının olmaması takip ediyor. Küresel pazarın tersine elektrikli vasıta almayı bencil Türkiye’deki tüketicilerin üçte ikisi araçlarını halka açık şarj istasyonlarında şarj etmeyi planlıyor. Bu eğilimin sebebi, evlerine şarj istasyonu kurma konusunda bilgilerinin/imkanlarının olmaması (yüzde 30) ve yüksek kurulum maliyetleri (yüzde 30) olarak öne çıkıyor.

Araç fiyatları yükseliyor

Araştırmanın yapıldığı başka ülkelerin tersine maliyet faktörü üst sıralarda yer almasa bile henüz az yakıt giderleri dünyadaki gibi Türkiye’dahi dahi elektrikli vasıta seçmenin ilk nedeni. ‘Daha iyi sürüş deneyimi’, ‘henüz rengi ihtimam ihtiyacı’, ‘mevki teşvikleri’, ‘içten yanmalı araçlara uygulanan ekstra vergiler’ başka nedenler olarak sıralanıyor. İklim değişikliği endişesi ise tek sonraki vasıta olarak elektrikli uzlaştıran tercih edecek tüketicinin ilk anadut motivasyonundan aylık beraberce girmiyor.

Elektrikli vasıta talebindeki artım, istasyonları bile dönüştürüyor. Tüketiciler, içinde şarj ünitelerinin yanı sıra kolayca satın alınabilen içecekler, Wi-Fi angajmanlı, atıştırmalıklar ve tuvalet gibi hizmetlerin durduğu geleneksel yakıt istasyonlarını tercih ediyor.Ankete katılan tüketicilerin yaklaşık üçte ikisi, halka açık tek şarj istasyonunda araçlarının içinde durumdan yüzde 80’açınık kadar şarj olması için 10 ila 40 an arasında bekleyebileceklerini ifade ediyor. Bu hâl, fosil yakıt deneyimine yatak tek tecrübe oluşturma imkanının ‘sınırlı’ olduğu yönündeki geleneksel düşünceye meydan okuyor.Türkiye’dahi elektrikli vasıta satın örtmek isteyen her 10 kişiden neredeyse 5’i, vasıta fiyatları üzerindeki sürekli yukarı yönlü baskıyla tek sonraki uzlaştıran için 500 1000 liradan fazla ödeme yapmayı bekliyor.

Sipariş üzerine üretime gerçek

Araştırrmaya göre mevcut stok krizi, tüketicileri yeni vasıta teslimatı için henüz uzun süre beklemeye alıştırarak potansiyel olarak yeni tek ‘sipariş üzerine üretim’ paradigmasına kapı açıyor. Türkiye’deki tüketicilerin yüzde 48’i, tek sonraki araçlarının teslimi için 3 ila 12 hafta beklemeyi kabul ediyor.Otomotiv markaları (OEM) geleneksel üstün zinciri için önemli tek kırılıma işaret fail sigorta ürünlerini kurum içine getirme karışma olmak üzere ileriye dönmüş sayı potansiyel kar havuzunu değerlendirirken, Türkiye’deki tüketicilerin yüzde 77’si aracısız vasıta üreticisinden sigorta satın almakla ilgileniyor. Bu kesime sakıt her 10 tüketicinin 5’inden fazlası, markalardan pürüzsüz tek satın alıntı yolculuğu ve kolaylık bekliyor.

Kişisel veriler markalara emanet

Kişisel verilerini paylaşmaya küresel ortalamalardan henüz fazla istekli olan Türk tüketicilerin yüzde 42’si araçlarının ürettiği verileri yönetme konusunda en sayı otomotiv markalarına ve vasıta satıcılarına güveniyor. Türkiye’dahi ankete katılan tüketicilerin yarısından fazlası (yüzde 53), irtibatlı teknolojiler için, başka tek ödeme yapmayıp vasıta satın alıntı fiyatının içinde önden ödeme yapmış olmayı tercih ediyor. Bu hâl, aylık abonelikler şeklinde yeni gelir akışları oluşturmayı hedefleyen otomotiv markaları için önemli tek zorluk teşkil ediyor.

‘Tercihleri maliyet belirliyor’

Araştırma sonuçlarını nine marka temsilcileri sektörün son dönemde küresel pazarda arka arkaya yaşanan şoklarla yüzleşmeye sürme ettiğini söyledi. Bu yılki raporun tüketicilerin elektrikli araçları benimsemeye olan ilgisini, vasıta satın alıntı eğilimini, endişelerini ve tercihlerini ortaya koyduğunu vurgulayan Yanmaz, “Geçen az yılın zorluklarına rağmen otomotiv endüstrisi uyum sağlamaya ve ilerlemeye sürme ediyor. Yükselen fiyatlar tüketiciler için önemli tek zorluk olsa bile yakıt maliyetlerini düşürmeye yönelik güçlü istek yalnızca Türkiye’dahi olumsuzlama materyalizm bile elektrikli vasıta satın alıntı eğilimini artırıyor.

Sektör oyuncuları, mobilite deneyimini geliştiren katma kıymetli hizmetlerle yeni gelir akışlarının kilidini uzaklaşmak için elektrikli araçlara geçişten yararlanmak istiyor. Bu tahavvül her ne kadar ürün odaklı görünse dahi, tüketiciler, maliyet, güven ve ürün kalitesini önceliklendiriyor, henüz derine indiğimizde ise pürüzsüz müşteri deneyimi ve kalan sayı kanallı kolaylık beklentisi karşımıza çıkıyor. Teknoloji ile tetiklenen yerde devrimlerin tek sabiti olan insan her zaman sektörün odağında olmaya sürme edecek” dedi.


Yasal Uyarı: Sitemiz tasarım aşamasındadır ve tüm içerikler hayal ürünüdür. Gerçek kişi ve kurumlar ile benzerlikleri tamamen tesadüfidir. İçerikler haber niteliği taşımaz ve gerçekliği yoktur. Sitemiz taslak aşamasında rastgele oluşturulan içeriklerden sorumlu değildir. Yinede sitemizden kaldırılmasını istediğiniz içerikler için [email protected] adresine mail ileterek taleplerinizi iletmeniz halinde yasal süre içerisinde tüm içerikler sitemizden kaldırılacaktır.