Ještěd'e giden teleferik daha uzun olacak ve yalnızca bir kabine sahip olacak. Beş yıl içinde hazır olacak

NoNaRT

Global Mod
Global Mod
Geçtiğimiz aylarda teleferiğin geleceğine ilişkin oylama fırsatı bulan temsilciler ve halk, mevcut ve uzatılmış seçenek için olası üç seçenekten birini tercih etti. İlk tip, iki kabinin mekik çalışmasını sağlamayı öngörüyor, ikincisi dairesel bir sistem temelinde çalışacak ve “tramvay” olarak adlandırılan üçüncü tipte, ulaşım yalnızca bir büyük kabinle sağlanacak.


“SİAL (fizibilite çalışmasını hazırlayan kişi, not ed.) ayrıca orijinal tarihi teleferiğin yeniden kazandırılması olasılığını araştırmak üzere görevlendirildi. Birçok sorudan sonra bize mevcut teknolojilerin buna izin vermediği söylendi” dedi Mimarlık ve Kamusal Alandan Sorumlu Belediye Başkan Yardımcısı Jiří Janďourek.


Fizibilite çalışmasına göre “tramvay” inşaatının 360 ila 440 milyon krona mal olması gerekiyor. Mekik asansörünün olası bir yenilemesi 410 ila 500 milyon krona mal olacak ve 17 kabinli dairesel bir asansörün inşası 330 ila 400 milyon krona mal olacak. Şehrin belediye başkanı Jaroslav Zámečník, en ucuz seçenekle ilgili olarak “Ancak, bazı yatırımcılar için ekonomik açıdan ilgi çekici olsa da, yörüngedeki kabinin Liberec ve Ještěd şehirleri için uygun olmadığına inanıyoruz” dedi.


Varyantlar yalnızca yatırım ve işletme maliyetleri açısından değil, aynı zamanda kabinin kapasitesi ve boyutu veya kötü hava koşullarında bile çalışabilme olasılığı açısından da farklılık gösteriyordu. Yeni seçilen tip, tek bir kabinde yüz kişiye kadar konaklama kapasitesine sahiptir. Ekim 2021'deki trajik kazaya kadar yolcular vericiye her biri 35 yolcu taşıyan iki kabinle taşınıyordu.


Ještěd'e giden teleferiğin güzergahı şu anda neredeyse 1,2 kilometre uzunluğunda olup, Horní Hanychov'daki son tramvayın uzatılmasıyla birlikte 770 metre daha artacaktır. İdeal senaryolara göre yeni teleferik Ocak 2029'dan itibaren faaliyete geçebilir.


“Teleferiği 'tasarım ve inşa' yani 'tasarım ve inşa' sistemini kullanarak yapmayı planlıyoruz. Böylece inşaat ruhsatlarının verilmesi de dahil olmak üzere tüm endişeleri müteahhitlere devretmiş olacağız” diye konuştu.


Teleferik şu anda Çek Demiryolları'na (ČD) ait, ancak şehirle bir fiyat üzerinde anlaşmaya varılmış durumda. 34.976 milyon kron miktarı hem belediye meclis üyeleri hem de ČD yönetim kurulu tarafından kabul edildi.