Kasko fiyatları neden artıyor? – Araba Haberleri

schomberger

Global Mod
Global Mod
Kasko fiyatları neden artıyor? – Araba Haberleri



19.12.2022 12:29
Haber Kaynağı: Mehmet Ali Kantarcı


Kaza sonrasında aclan hasar dosyalarında, ana maliyet kalemlerini yedek parça ve işçilik oluştururken hasar dosyalarındaki maliyetin yüzde 70’lik oranla yedek parça kaleminin domine ettiği ve 1 yılda 3 kata varan artım yaşandığını belirtiliyor. TOSEF Başkanı Ünal Ünaldı, “Kaza sonrası ortaya kaynak maliyet en sayı hasar dosyalarına yüklenirken, hasar dosyasında maliyetin yüzde 70’ini yedek parça, yüzde 30’unu ise işçilik oluşturuyor. Yedek parça fiyatlarındaki artışın denetlenmemesi ise sayı yetişkin tek problem; resmi kurumlar vasıtasıyla sistemli olarak yerde fiyatların tıpkı gıda sektöründe olduğu gibi takip edilmesi gerektiğini açıklamak istiyoruz” dedi.




İşçilikteki artım yedek parçaya göre az

“Yüzde 70’lik kısmın 3 kat hatta henüz fazla arttığı merkezde, işçilik ücretlerindeki artım radikal seviyede az kalmıştır.” ifadelerine yere veren TOSEF Başkanı Ünaldı, “Enflasyon ve özyazı kurunun etkisiyle muayyen yedek parçalarda, yedek parça distribütörleri ve ithalatçıları, yerde artışı tabiî olarak yansıttı, yalnız yüzde 200 ile 300’açınık varan artışlar bile muayyen parçalarda karşımıza artık. Buna karşın oto servislerinde işçilik ücretleri ise asgari ücretle eş zamanlı olarak yılbaşında yüzde 50, yıl ortasında yüzde 30 arttı.” dedi.

Yedek parça fiyatları

Kurdaki yükseliş ve enflasyon sebepli artışların yanı sıra haksız kazanç elde etmek isteyen yedek parçacıların mevcut olduğuna uyanıklık cazip Ünaldı, parça fiyatlarının net tek şekilde ne kadar arttığını ölçümleyebilecekleri herhangi tek verinin olmadığını söyledi. TOSEF Başkanı Ünaldı, “Yıllardır talebimiz, resmi kurumların kontrolünde, yedek parça fiyatlarının her ağrı sistemli olarak şeffaf tek şekilde yayınlanmasıdır. Tıpkı gıda sektöründe olduğu gibi haksız kazanç elde etmek isteyen ithalatçı ve distribütörlerin kontrolü, hem oto servisleri, hem sigorta şirketleri hem dahi nihai tüketicinin yararına olacaktır.” şeklinde konuştu.

Yükselen otomobil fiyatları

Araç sahiplerine önemli uyarılarda bağcıklı Ünaldı , “1 yıl önce hâlihazırda 300 1000 TL’ye satılan tek otomobilin kaskosu 3 1000 TL iken, zaman 850 1000 TL’ye ulaştı. Kaskodaki fiyat beklentisi dahi haliyle 8.500 TL oldu. Bugün marka-model ve sürücüye tâbi olarak 13-20 1000 TL arası tek fiyatla karşı karşıya kalınması tüketici tarafında tepkiye sebep oldu. Ancak 300 1000 TL’lik aracın pert olma durumunda vasıta sahibine ödenecek rakam zaman 850 1000 TL. Önden yapılan aşağılık tek kazada tek tampon, iki far lüks tek vasıta olduğunu varsaydığımızda 15-20 1000 TL iken zaman 60-80 1000 TL. Bir ön tampon ve iki farın ortalama 15-20 1000 TL, ortalama ikinci el tek otomobilin 400-450 1000 TL’ye ulaştığı hâlihazırda kasko yaptırmak olumsuzlama, yaptırmamak lüks oldu. Kasko yaptırmayacak kadar zengin değiliz. İşte tüm yerde sebeplerden dolay sigortanın önemini her defasında dile getirmeye gayret ediyoruz. Araç değerlerinin yerde kadar arttığı günümüzde kaskosuz tek vasıta yetişkin riskler barındırıyor” dedi.


Yasal Uyarı: Sitemiz tasarım aşamasındadır ve tüm içerikler hayal ürünüdür. Gerçek kişi ve kurumlar ile benzerlikleri tamamen tesadüfidir. İçerikler haber niteliği taşımaz ve gerçekliği yoktur. Sitemiz taslak aşamasında rastgele oluşturulan içeriklerden sorumlu değildir. Yinede sitemizden kaldırılmasını istediğiniz içerikler için [email protected] adresine mail ileterek taleplerinizi iletmeniz halinde yasal süre içerisinde tüm içerikler sitemizden kaldırılacaktır.