Seçkin bisikletçi Tomáš Slavík ve ekibi sazan binicileri, dünyanın dört bir yanından üç yüz takımın toplandığı dünyanın sazan avındaki en büyük yarışmasında Balaton'da yarışıyor.
Ünlü Macar Gölü'nden Jablonec'ten 37 yıllık bir bisikletçi, “Bu altı günlük bir maraton, sadece on kilo yakalıyor ve sonuçlarda oldukça yüksekiz.” “Ben hiç antrenman yapmadığımda on dört gün bisikletten rahatlamayı şımartıyorum. Her şeyi verdim. Bisikletimde yarışmak benim hayatım, ama balıkçılık benim en büyük tutkum. Benim için en iyi dinlenme şekli, bisikletin en iyi nasıl ayarlanacağını ve seçilecek lastikleri tamamen unutuyor.”
Fourcross'taki üçlü dünya şampiyonu sadece ezilmiş bedeni değil, aynı zamanda ruhu da alır. Meksika'daki Red Bull City Kongre Serisinin finalinde, Mart ayı sonlarında, önceki iki galibiyetin ardından gitmeyi reddetti, yüksek hızda düştü.
KUTLAMA. Jablonec bisikletçisi Tomáš Slavík, son yılki İtalya'nın Cenova kentindeki şehir kongresindeki zaferini kutluyor.
Latin Amerika'daki istenen unvanın tekrar kaçtığını ne kadar ısırdınız?
Benim için yarış kariyerinin en acı anıydı. Son yarışa geldim, eğer özel bir şey olmazsa, genel olarak kazanıldı. Ancak koşulların etkileşimi, sonunda iki noktayı kaçırdım, böylece ayarladı. Üzücü, diziyi ilk kez kazanmak için büyük bir şansdı, maalesef bunu yapamadım ve üçüncü kez ikinci kez bitirdim.
Finallerdeki sonbahardan kendinizi nasıl topladınız?
Kişinin 60 kilometre hızda düşmek istemediği bir yerde oldu, ama neyse ki herhangi bir korkuluk veya sütuna girmedim ve sadece yola kaydım. İyi bir son ile tehlikeli bir düşüş olduğunu söyleyebiliriz, bence oldum, ama hiçbir şey kırmadım. Mümkün olduğunca çabuk yerden kalkmam gerektiğini biliyordum, çünkü diğerleri düşebilir ve her noktayı istedim. Onbeşin on ikisini bitirsem, Vélez'in galibi beni yenme şansı olmazdı, ama maalesef işe yaramadı.
Herkes neden son yarışta kesin olarak gitmediğinizi merak edebilir.
Evet, kesin olarak gidebilir ve altıncı olabilirim. Ve eğer on yarıştan oluşan bir dizi olsaydı, muhtemelen bunu yapardım, ancak seri sadece üç işletmeden oluştuğu için, diğer çocukları yenme ve podyumda durma şansını kaybetmek istemedim. Sporumuzda performans her yarışta değerlendirilir. Benim yerimdeki başka biri altıncı kafeye ulaşsaydı, bunun akıllı bir hareket olduğunu söyleyebilirim, ama tamamen tanımazdım. Mükemmel bir performans sergilemek için oradayız ve kafamı bükmek istemedim.
Çok para kazanamadın mı?
Tabii ki, beni besleyen mesleğim, ama prensip kadar değil. Kurduğum çubuktu ve geçemedim. Elbette, birkaç klasör pencereden uçtu, ama beni bu şekilde incitmiyor.
Bir kişi korkuyla nasıl savaşır? Sen de onu hissetmelisiniz, değil mi?
Korkmadığını söylüyorum, daha çok saygı. Kendimi rahat hissetmediğim anlar var. Olduğunda, bir kafa atlamasına girmemenin ve bunun yerine başka bir yoldan uçmaya ve başka bir yerde zamanı kovalamaya çalışmanın daha iyi olduğunu biliyorum. Ancak korkmak pek iyi değil, o zaman kişi doğal olarak hareket etmiyor ve bu hata üreten bir şey.
Valparais Şili'deki ünlü yarış sırasında, birkaç yıl önce korkunç bir düşüş yaşadığınız bir yere biniyorsunuz. Seninle bir şey yapmıyor mu?
Kişi başına çarptığında ve sarsıntısı olduğunda, hiçbir şey hatırlamıyor. Saygı sana acıya neden olan bir şeyin var, ama ekstra acı, hatta bir şok bile hissetmedim. Evet, ayak bileğinde bağlar vardı, ama iyi olduğumda uyandım. Bu yüzden temiz bir kafalı Valparaisa'ya dönüyorum ve blokum yok, çünkü bunlar başka yerlerde birçok kez başıma geldi. Onu kafadan silmek önemlidir ve bu sporcunun gücüdür.
Evler arasında. Tomáš Slavík, geçen yıl dört kez kazanan ünlü şehir Kongresi Valparaiso Cerro Abajo'daki evler arasında uçuyor.
Hayatınızda ne kadar olduğunu hesaplıyor musunuz?
Onu vurmalıyım, ama fazla kırıldım. Köprü kemiğimi iki kez kırdım, bazı kırık bağlar vardı, ama bacağımı kırmadım.
Amerika'da nasıl başarısız yarışlar yaptınız?
En aşırı şehir inişleri var ve Avrupa'da böyle bir şeyin yapılabileceği çok fazla yer yok. Geçen yıl İtalya'nın Cenova kentinde ilk kez oldu ve harikaydı, ancak Güney Amerika'da pistler daha da zorlu. Bu beni orada yaptı ve kazanmak istediğim görevim vardı.
Amerika'nın güneyinde İngilizce ile yapabilirsiniz veya İspanyolca öğrendiniz?
Herkes on iki yıldır oraya gittiğim için beni eğlenceli hale getiriyor ve hala İspanyolca yapamıyorum. Genellikle anlıyorum, ama konuşamam. Hala İspanyolca öğrenmem gerektiğini düşünüyorum, ama biniciler ve organizatörlerle konuşabilirim, bu yüzden biraz rahatım.
Başlangıçta Fourcross'ta ünlü oldunuz, artık böyle bir vurgu yapmıyorsunuz?
Benim için Fourcross, kalbime neredeyse hiç büyümüş bir disiplin. Ancak kentsel inişlerin dünyada korkunç bir patlaması var, sponsorlar ve seyirciler için ilginçler ve internetteki canlı yayınların milyonlarca kadar inanılmaz sayıda görüşe sahip. Bu benim için çok cazip. Ne yazık ki, izleyicilerin dikkati Fourcross'a düşmüyor. Jablonec'te mümkün olduğunca organize ettiğimiz yarışa yardım etmeye çalışıyorum, ancak topluluk kentsel inişleri izlemeye hazır.
Önümüzdeki haftalarda şimdi ne bekliyor?
Avrupa sezonuna başlıyoruz. Fourcross'taki Dünya Serisi başlıyor ve Kentsel Kongre'deki Çek serisi beni bekliyor. Ağustos ayında, İtalya'da tekrar başlayan bir başka Red Bull Cerro Abajo tekrar başlayacak. Ve sonbaharda, bu dizi ilk kez Hindistan'da olacak.
Her yıl Jablonec Nad Nisou'da düzenlediğiniz JBC 4X Vahiy Fourcross Race ne olacak?
Zaten bir yıl daha hazırlıyoruz. Bu benim için harika bir zaman. Nisan, her gün yoğun bir şekilde çalıştığımız bir dönemdir, bu yüzden balıklardan döndüğümde bilgisayara ve mobil cihazlara gidiyorum ve bu yarışla ilgili şeylerle ilgileneceğim. Benim tutkum, dünyanın dört bir yanından en iyi binicileri tekrar Jablonec'e getirmek ve herkesi eğlendireceğini ve burada mutlu olacağını sağlamak.
Ve ne zaman tekrar balık tutmaya gideceksin?
Kesinlikle onlar için zaman olacak. Dünyanın her yerinde favori yerlerim var, örneğin Yeni Zelanda ve Kanada'da sinek balıkçılığı için harika koşullar var. Oraya gittiğimde her zaman yanımda bir çubuk paketlerim. Zaten yetmiş santimetre büyük alabalık yakaladım. Ama aynı zamanda Jablonec'in etrafında en sevdiğim yerlerim var, Jizera'ya železný Brod, Kamenice veya Black NIS'e uçmayı seviyorum.
Ünlü Macar Gölü'nden Jablonec'ten 37 yıllık bir bisikletçi, “Bu altı günlük bir maraton, sadece on kilo yakalıyor ve sonuçlarda oldukça yüksekiz.” “Ben hiç antrenman yapmadığımda on dört gün bisikletten rahatlamayı şımartıyorum. Her şeyi verdim. Bisikletimde yarışmak benim hayatım, ama balıkçılık benim en büyük tutkum. Benim için en iyi dinlenme şekli, bisikletin en iyi nasıl ayarlanacağını ve seçilecek lastikleri tamamen unutuyor.”
Fourcross'taki üçlü dünya şampiyonu sadece ezilmiş bedeni değil, aynı zamanda ruhu da alır. Meksika'daki Red Bull City Kongre Serisinin finalinde, Mart ayı sonlarında, önceki iki galibiyetin ardından gitmeyi reddetti, yüksek hızda düştü.
KUTLAMA. Jablonec bisikletçisi Tomáš Slavík, son yılki İtalya'nın Cenova kentindeki şehir kongresindeki zaferini kutluyor.
Latin Amerika'daki istenen unvanın tekrar kaçtığını ne kadar ısırdınız?
Benim için yarış kariyerinin en acı anıydı. Son yarışa geldim, eğer özel bir şey olmazsa, genel olarak kazanıldı. Ancak koşulların etkileşimi, sonunda iki noktayı kaçırdım, böylece ayarladı. Üzücü, diziyi ilk kez kazanmak için büyük bir şansdı, maalesef bunu yapamadım ve üçüncü kez ikinci kez bitirdim.
Finallerdeki sonbahardan kendinizi nasıl topladınız?
Kişinin 60 kilometre hızda düşmek istemediği bir yerde oldu, ama neyse ki herhangi bir korkuluk veya sütuna girmedim ve sadece yola kaydım. İyi bir son ile tehlikeli bir düşüş olduğunu söyleyebiliriz, bence oldum, ama hiçbir şey kırmadım. Mümkün olduğunca çabuk yerden kalkmam gerektiğini biliyordum, çünkü diğerleri düşebilir ve her noktayı istedim. Onbeşin on ikisini bitirsem, Vélez'in galibi beni yenme şansı olmazdı, ama maalesef işe yaramadı.
Herkes neden son yarışta kesin olarak gitmediğinizi merak edebilir.
Evet, kesin olarak gidebilir ve altıncı olabilirim. Ve eğer on yarıştan oluşan bir dizi olsaydı, muhtemelen bunu yapardım, ancak seri sadece üç işletmeden oluştuğu için, diğer çocukları yenme ve podyumda durma şansını kaybetmek istemedim. Sporumuzda performans her yarışta değerlendirilir. Benim yerimdeki başka biri altıncı kafeye ulaşsaydı, bunun akıllı bir hareket olduğunu söyleyebilirim, ama tamamen tanımazdım. Mükemmel bir performans sergilemek için oradayız ve kafamı bükmek istemedim.
Çok para kazanamadın mı?
Tabii ki, beni besleyen mesleğim, ama prensip kadar değil. Kurduğum çubuktu ve geçemedim. Elbette, birkaç klasör pencereden uçtu, ama beni bu şekilde incitmiyor.
Bir kişi korkuyla nasıl savaşır? Sen de onu hissetmelisiniz, değil mi?
Korkmadığını söylüyorum, daha çok saygı. Kendimi rahat hissetmediğim anlar var. Olduğunda, bir kafa atlamasına girmemenin ve bunun yerine başka bir yoldan uçmaya ve başka bir yerde zamanı kovalamaya çalışmanın daha iyi olduğunu biliyorum. Ancak korkmak pek iyi değil, o zaman kişi doğal olarak hareket etmiyor ve bu hata üreten bir şey.
Valparais Şili'deki ünlü yarış sırasında, birkaç yıl önce korkunç bir düşüş yaşadığınız bir yere biniyorsunuz. Seninle bir şey yapmıyor mu?
Kişi başına çarptığında ve sarsıntısı olduğunda, hiçbir şey hatırlamıyor. Saygı sana acıya neden olan bir şeyin var, ama ekstra acı, hatta bir şok bile hissetmedim. Evet, ayak bileğinde bağlar vardı, ama iyi olduğumda uyandım. Bu yüzden temiz bir kafalı Valparaisa'ya dönüyorum ve blokum yok, çünkü bunlar başka yerlerde birçok kez başıma geldi. Onu kafadan silmek önemlidir ve bu sporcunun gücüdür.

Evler arasında. Tomáš Slavík, geçen yıl dört kez kazanan ünlü şehir Kongresi Valparaiso Cerro Abajo'daki evler arasında uçuyor.
Hayatınızda ne kadar olduğunu hesaplıyor musunuz?
Onu vurmalıyım, ama fazla kırıldım. Köprü kemiğimi iki kez kırdım, bazı kırık bağlar vardı, ama bacağımı kırmadım.
Amerika'da nasıl başarısız yarışlar yaptınız?
En aşırı şehir inişleri var ve Avrupa'da böyle bir şeyin yapılabileceği çok fazla yer yok. Geçen yıl İtalya'nın Cenova kentinde ilk kez oldu ve harikaydı, ancak Güney Amerika'da pistler daha da zorlu. Bu beni orada yaptı ve kazanmak istediğim görevim vardı.
Amerika'nın güneyinde İngilizce ile yapabilirsiniz veya İspanyolca öğrendiniz?
Herkes on iki yıldır oraya gittiğim için beni eğlenceli hale getiriyor ve hala İspanyolca yapamıyorum. Genellikle anlıyorum, ama konuşamam. Hala İspanyolca öğrenmem gerektiğini düşünüyorum, ama biniciler ve organizatörlerle konuşabilirim, bu yüzden biraz rahatım.
Başlangıçta Fourcross'ta ünlü oldunuz, artık böyle bir vurgu yapmıyorsunuz?
Benim için Fourcross, kalbime neredeyse hiç büyümüş bir disiplin. Ancak kentsel inişlerin dünyada korkunç bir patlaması var, sponsorlar ve seyirciler için ilginçler ve internetteki canlı yayınların milyonlarca kadar inanılmaz sayıda görüşe sahip. Bu benim için çok cazip. Ne yazık ki, izleyicilerin dikkati Fourcross'a düşmüyor. Jablonec'te mümkün olduğunca organize ettiğimiz yarışa yardım etmeye çalışıyorum, ancak topluluk kentsel inişleri izlemeye hazır.
Önümüzdeki haftalarda şimdi ne bekliyor?
Avrupa sezonuna başlıyoruz. Fourcross'taki Dünya Serisi başlıyor ve Kentsel Kongre'deki Çek serisi beni bekliyor. Ağustos ayında, İtalya'da tekrar başlayan bir başka Red Bull Cerro Abajo tekrar başlayacak. Ve sonbaharda, bu dizi ilk kez Hindistan'da olacak.
Her yıl Jablonec Nad Nisou'da düzenlediğiniz JBC 4X Vahiy Fourcross Race ne olacak?
Zaten bir yıl daha hazırlıyoruz. Bu benim için harika bir zaman. Nisan, her gün yoğun bir şekilde çalıştığımız bir dönemdir, bu yüzden balıklardan döndüğümde bilgisayara ve mobil cihazlara gidiyorum ve bu yarışla ilgili şeylerle ilgileneceğim. Benim tutkum, dünyanın dört bir yanından en iyi binicileri tekrar Jablonec'e getirmek ve herkesi eğlendireceğini ve burada mutlu olacağını sağlamak.
Ve ne zaman tekrar balık tutmaya gideceksin?
Kesinlikle onlar için zaman olacak. Dünyanın her yerinde favori yerlerim var, örneğin Yeni Zelanda ve Kanada'da sinek balıkçılığı için harika koşullar var. Oraya gittiğimde her zaman yanımda bir çubuk paketlerim. Zaten yetmiş santimetre büyük alabalık yakaladım. Ama aynı zamanda Jablonec'in etrafında en sevdiğim yerlerim var, Jizera'ya železný Brod, Kamenice veya Black NIS'e uçmayı seviyorum.