Kuzey Bohemya Müzesi adını değiştiriyor, yeni MUZA dağlardan ziyaretçi getirecek

NoNaRT

Global Mod
Global Mod
Turistler, ziyaretçi akınına uğrayan Jizera Dağları yerine Liberec'in potansiyelini de keşfedebiliyor. Liberec'teki Kuzey Bohemya Müzesi'nin müdürü Jiří Křížek bunu diliyor. Onun liderliğinde, bölgesel kurum yakında MUZA – deneyimler müzesi adını alacak. Görsel dönüşüm yaklaşık iki yıl sürecek.


Kuzey Bohemya Müzesi tarihsel olarak Křížek'e daha çok Semil'in veya gençlik birliğinin plakasını hatırlatan SM kısaltmasını kullandı. Ayrıca SČM, SML veya SVČ gibi kısaltmalar kamusal alanda kaotik bir şekilde dönüyordu.


“Google arama motoruna 'Kuzey Bohemya' kelimesini girdikten sonra 1.240.000 bağlantı çıkıyor; bunların başında Severočeské vodovodi ve kanalizasyon geliyor, bu da her şeyi anlatıyor. Kısacası 'Kuzey Bohemya'dan dolayı müzemize çok fazla turist çekemiyoruz” diyor yönetmen abartılı bir tavırla.


Liberec MUZA'yı ziyaret edenlerin Malta, İsrail veya İtalya'daki aynı adı taşıyan müzelerle karıştırılması korkusunun yersiz olduğunu düşünüyor. Uzaktalar ve farklı bir içeriğe sahipler. Ancak yeni adın değiştirilmesi sırasında zorluklar ortaya çıkabilir. Yine de MUZA'nın günlük konuşma dilinde kök salacağını umuyor. “MUZA etiketinin grafiksel olarak nasıl kullanılacağına dair sabit kurallarımız var. Çekçe de çok yaratıcı ve eğlenceli bir dil” diye düşünüyor Křížek.


Promosyon yok



Müzenin şu ana kadar ağırlıklı olarak içeriği ve halka neler sunacağı ele alındı. Yeni sergiler, teknik ekipman veya ziyaretçi hizmetleriyle ilgili olsun. Ancak terfiye pek önem verilmediği söyleniyor.


Yeni görsel kimliğin kendisi için bir amaç olduğunu belirten yönetmen, “Müzenin yeniden inşası ve modernizasyonu başarılı oldu, 2021'deki açılıştan sonraki etkinliklerin başarısı artıyor, ancak şu ana kadar esas olarak yerel ve bölgesel izleyiciyi hedefledik” diye itiraf ediyor. önemli konu.


Şu anda kurumu haftada yaklaşık beş bin kişi ziyaret ediyor ve kendisi bunu oldukça saygın bir sonuç olarak değerlendiriyor. Bununla birlikte, konforu düşürmeden veya yerleşik hizmetin kalitesini bozmadan, ziyaretçileri daha da fazla ağırlayabilirler.


“MUZA esas olarak hizmetlerimizin kalitesiyle ilgilidir ve öyle kalacaktır. Liberec bölgesi tarafından Lipo.ink aracılığıyla sağlanan ayrıntılı bir pazarlama analizi sayesinde adı değiştirmeye yönlendirildik”, diye açıklıyor Jiří Křížek. Müze gelişmek istiyorsa görsel kimliğine de önem vermesi gerektiğini gösterdi.


Dönüşüm 2026'ya kadar sürecek



Jüri, yeni görsel için yarışmaya başvuran 44 aday arasından oybirliğiyle Sudetype stüdyosunun teklifini seçti. Haziran ayında yeni başlık altında ilk sergiler gerçekleşecek ancak ziyaretçilerin değişime alışmaları için bir geçiş dönemi olacak.


Křížek, “Her şey yolunda giderse, dönüşümü 2026'da tamamlayabileceğimizi tahmin ediyorum” diye özetliyor. “Bunu sabırsızlıkla bekliyorum, çünkü çok basit olan ve aynı zamanda gelecekte onunla çalışmaya devam etmek için birçok olanak sunan, düşünceli ve özgün bir tasarım kazandı” diye ekliyor.


Olası bir sorun, amaçlanan değişikliklerin finansmanıdır. Křížek'e göre müzenin ebedi doğaçlama ve amatörlükten kurtulması için pazarlama alanında istikrarlı bir finansman sağlaması gerekiyor. Şu ana kadar pazarlama ve tanıtım giderlerinin minimum düzeyde olduğu söylendi.


Bölgenin desteğine inanan müze müdürü, “Görsel kimliği değiştirmeye yönelik projeyi esas olarak bölgeden ve Kültür Bakanlığı'ndan gelen dış yardımlarla finanse ediyoruz, aksi takdirde alandan taşınmayacağız” yorumunu yaptı. bu konuda. “2011 yılında müzeye geldiğimde sergi ve tanıtım faaliyetleri için yapılan yıllık harcamaların toplamı 50 bin kron gibi saçma bir rakamdı. Ancak 2018-2020 yılları arasında ana müze binasının yeniden inşası ile bağlantılı olarak bu giderleri önemli ölçüde artırmayı başardık. Ancak müzenin genel bütçesinin hâlâ yüzde onda biri seviyesindeyiz ve bu da uzun vadede sürdürülemez” diye değerlendiriyor.


MUZA bir pazarlama markasıdır



Müze, görsel kimlik değişimini önce kurucusu Liberec Bölgesi'ne, ardından kurum çalışanlarına sundu. Hiçbir eleştiri alınmadı.


“Muhafazakar görüşlü insanlar müzede saçmalıklarla uğraştığımız için üzülecekler. Yeni sergiler yaratma deneyiminden sonra herkesi memnun etmenin imkansız olduğunu açıkça görüyorum. Çoğunlukla müzeye gitmeyenler tarafından eleştiriliyoruz” diye bitiriyor Křížek.


Kültür departmanı vali yardımcısı Květa Vinklátová, bunun bu şekilde bir yeniden adlandırma olmadığına dikkat çekiyor. “MUZA, müzenin gelecekteki adı değil, bu kurumun kullanacağı pazarlama markasıdır” diyor.


Turnov müzesi de yirmi yıl önce Çek Cenneti Bölge Müzesi'nin Çek Cenneti Müzesi haline gelmesiyle bir dönüşüm geçirdi. Yönetmen Jan Prostředník'e göre mevcut isim yeterince açıklayıcı, bu yüzden başka bir isim düşünmüyorlar. Ancak bu yıl yeni bir birleşik grafik stili sunacaklar.


Turnov Müzesi yazı tipini ve renkleri birleştirecek



Prostředník, “Bu, kuruluşumuzun, mekanlarının ve faaliyetlerinin sunumunda hangi yolun izleneceğini belirleyecek bir kılavuzdur” diye açıklıyor. Tek tip bir yazı tipi, renk çözümü, sergilerin etiketlenmesi, iç mekan ve tüm basılı materyalleri içerir.


Geçen yıl müze, birleşik bir grafik görsel oluşturma talebiyle grafik sanatçıları ve illüstratörler Martina Hamouzová ve Erika Huptychová'ya başvurdu. Bu, kadın sanatçıların kendisi için tanıtım malzemeleri hazırladığı daha önceki başarılı işbirliklerinin devamıydı.


“Grafiksel olarak temiz çıktılarıyla özdeşleştik. 2024 yılında, çıktılarımızdaki yeni görseli hem posterler ve el ilanları gibi dış mekanlarda hem de müzenin iç kısmında kademeli olarak halka uygulamak istiyoruz”, diye doğruluyor Jan Prostředník. Bu yıl müze, değişikliklerin uygulanması için yaklaşık dört yüz bin kron ayıracak.