Liberec muhalefetinin otoparkı ve toplu taşımayı eleştirmesinin hiçbir anlamı yok

NoNaRT

Global Mod
Global Mod
Liberec’te araba ile seyahat eden ve park etmek zorunda kalan insanlar, beşinci yılın Ocak ayından itibaren şu ana kadarkinin yaklaşık iki katı kadar para ödemek zorunda kalıyor. Mesela Uhrad, başkent Prag kadar tarihi merkezde.


Belediye, yalnızca şehirdeki otoparklarda sınırlı bir süre için değil, aynı zamanda bölge sakinleri ve aboneler için ayrılan mavi alanlarda da park ücretini artırma kararı aldı.


Bu gözle görülür bir engel, ona bakmayacağım ve bunun etrafında çok fazla siyasi tartışma yaşandı. Sorun şu ki Liberec’te büyük bir park yeri sıkıntısı var. Teknik servis ve bilgi teknolojisinden sorumlu belediye başkan yardımcısı Ji olc, bunun fiyata göre değil başka nasıl düzenlenebileceğini açıkladı.


Özellikle şehir merkezinde park yeri bulmanın zor olacağı söylendi. Olc, bunun ekip tarafından insanları toplu taşımayı (toplu taşıma) daha fazla kullanmaya ve özel arabalarını tüm gün şehirde park etmemeye ikna etmek için motive edildiğini ekledi.


Muhalefetin bildiği gibi toplu taşımanın aksaması saçmalıktır



Ancak Liberec muhalefeti kararın geçerli olduğunu düşünüyor. İnsanları toplu taşımayı kullanmaya motive etmek istiyorsak, şehir merkezine bir sağlık otoparkı mantıklı bir adımdır. Ancak toplu taşımayı ciddi anlamda azaltmanın anlamı yok. Liberec Halka Açık grubunun eski Liberec temsilcisi Jindich Felcman, bu bağlamda Liberec belediye binasının aslanın eli ne yaptığını bilmiyormuş gibi davrandığını söyledi.


Liberec beş yaşından beri şehrin toplu taşıma araçlarını kullanabiliyor ancak konsey ölümü onayladı. Tek boynuzlu at gezileri için temel elektronik bilet fiyatı 24 krondan 28 krona, kağıt bilet fiyatı ise 24 krondan 34 krona çıkacak, ancak zaman kuponlarının fiyatları da artacak.


Park ilçesi şehrinin fiyatları o yıllardan sonrasına davetiye çıkarıyor. Liberec’te köpek başına temel tarifeye bölünmüş ücretli otoparklar bulunmaktadır. Şehir merkezindeki en ucuz kırmızı bölgede saatlik ücret 40 krondan 80 krona, tüm gün otopark seçeneği olan en ucuz yeşil bölgede ise saatlik ücret 10 krondan 20 krona, günlük ücret ise 10 krondan 20 krona çıkacak. 30 ila 80 kron.


Sağlık ve mavi işaretler



Dra park kartı sahipleri için mavi tabela olarak adlandırılan park yeri olacak. İlk araç sakinlerinin üç aylık ücreti 600 krondan 800 krona, yıllık ücreti 2.000 krondan 3.000 krona, Ron ücreti ikinci araba için 6.000 krondan 12.000 krona, teyzenin ücreti ise 12.000 krondan 24.000 krona çıkacak. Merkezin dışındaki mavi binalarda yıllık otopark ücreti 500 krondan 600 krona çıkacak.


Liberec, 1.435’i ücretli ve geri kalanı mavi işaretli olmak üzere 2.518 park yeri işletiyor. Geçen yıl belediye binası, bir önceki yıla göre yaklaşık 20 milyon artışla, park ücretinden 28 milyon kronluk rekor bir rakam aldı.


Prag’da en pahalı bölgede bir saatlik park yeri 80 krona eşitken, Çek Cumhuriyeti’nin ikinci büyük şehri Brno’da bunun yarısı kadar, Hradec Krlov’da ise daha az maliyetli.