Liberec’in büyük bölümü zaten asfaltla kaplı ve arabalar bir ay içinde buralara gelecek

NoNaRT

Global Mod
Global Mod
Trafik önümüzdeki ay sınırlı olacak. İnşaat çalışmalarının 23 Kasım’da kesinlikle sona ermesi ve sürücülerin bu tarihten sonra kısıtlama olmaksızın araç kullanabilmesi gerekiyor.


Karayolları ve Karayolları Müdürlüğü (ŘSD) sözcüsü Jan Rýdl, bir gezi sırasında “İnşaatın bu bölümü, bu inşaatın tamamlanma ve tam olarak faaliyete geçme tarihini hemen belirleyen en önemli kilometre taşlarından biridir” dedi. bina.


Ayrıca sadece Liberec’ten gelen sürücülere değil, aynı zamanda şehirden geçen sürücülere de sabırları ve anlayışları için teşekkür etmek istediğini de sözlerine ekledi.


I/35 yolu Liberec bölgesindeki en işlek yol bölümüdür ve son nüfus sayımına göre her gün 51.000’den fazla araba buradan geçmektedir. 377 milyon krona mal olan inşaat, geçen Mart ayından bu yana bölgesel başkentteki trafiği zorlaştırıyor.


İnşaatçılar, işin zamanında tamamlanabilmesi için güzel havayı kullanarak son asfalt katmanlarını seriyor.


Kısıtlamalar bir ay daha sürecek



Yeni onarılan kesimde trafik Ekim ayının ikinci yarısında yeniden başlayacak ve hızlı şeritlerdeki kısıtlamalar önümüzdeki ay da devam edecek, korkuluklar çekilecek, genel aydınlatma kurulacak ve karşı şeritte küçük onarımlar yapılacak. .


“23 Ekim’de Liberec yolundaki I/35 yolunun ana güzergahını faaliyete geçireceğiz. Her yönde tek şeritte sadece ana yol açılacak. Liberec Toplu Taşıma Bölgesi inşaat bölümü başkanı Tomáš Šulc, Česká mladeže caddesinden çıkmak ve ardından Jablonec nad Nisou yönünden I/14 yolundan çıkıp çıkmak mümkün olacak” diye ekledi. Jablonec nad Nisou’dan Konut Kredisi arenasına geçiş ancak Kasım ayının sonunda mümkün olacak.


Liberec uzatma çalışmaları geçen baharda Turnov’dan Děčín’e giden yolun sağ yarısının yıkılmasıyla başladı. 1970’lerden kalma köprüler zaten bakıma muhtaç durumdaydı; yeniden inşası birkaç yıldır hazırlık aşamasındaydı ve artık ertelenemezdi.


Yeniden yapılanmadan önce üzerlerindeki trafik zaten sınırlıydı, bazı yerlerde köprüler desteklendi ve yol daraltıldı. İnşaatçılar yavaş yavaş tüm üst geçidi yıkıp yeni köprüler inşa ettiler ve Ağustos ayının başından bu yana, Jablonec nad Nisou’ya giden I/14 yolunun çıkışından önce sözde geçmeli şeridin inşaatı üzerinde de çalışıyorlar.


İnşaat için üç müteahhit gerekiyordu



Yaklaşık bir buçuk kilometre uzunluğundaki bölümdeki trafik, geçtiğimiz Mart ayından bu yana yolun diğer yarısına, Turnov yönünde iki şerit ve Děčín yönünde bir şerit halinde yönlendirildi.


İnşaat nedeniyle Turnov yönünden gelen sürücüler Jablonec’e dönemezler ve I/14 yolundan Jablonec’ten Děčín yönündeki uzantıya kadar araçla gitmek bile mümkün değildir.


Liberec Home Credit Arena’ya iniş de kapalı. I/14’ten Turnov’a giden rampa ve Děčín’den Jablonec’e giden çıkış açık kaldı. Kısıtlamaların çoğu Ekim ayında sona erecek.


Šulec’e göre inşaat, yalnızca ardışık üç inşaatı ve üç müteahhidi tek bir yerde koordine etme ihtiyacı nedeniyle zorlu değildi.


Tüneldeki komplikasyonlar



“İnşaatın başında köprünün nasıl kurulduğunu bilmiyorduk, çünkü hiçbir tarihi belge korunmamıştı ve demiryolu hattının üzerinde ilerliyoruz” dedi. Ancak kendisine göre inşaat, hava şartlarının da etkisiyle programa göre devam ediyor, her şey yolunda giderse yolun bir gün erken açılması ihtimali de göz ardı edilmiyor.


“Sürücülerin yakın zamanda tekrar burada olmayacağımızı bilmelerini istiyoruz. Yeni inşa edilen iki köprü yapısının hizmet ömrü yaklaşık yüz yıldır. Şu anda döşediğimiz yüzeylerin ise mevcut trafik yoğunluğunda 16 ila 18 yıl kadar ömrü var. Ayrıca sözleşme, tüm işler için beş yıl sürecek bir garanti anlamına geliyor. Standartların belirlediği standart durumdan bir sapma olması durumunda yüklenici ile iletişime geçerdik” diye ekledi Jan Rýdl.


Ancak muhtemelen önümüzdeki yıl da yoğun güzergahta sürücüleri trafik kısıtlamaları bekleyecek. Tomáš Šulec’e göre ŘSD, iyi durumda olmayan Liberec tünelinin yeniden inşasına hazırlanıyor.