Liberec'te ilk radar var, sürücü bölümünü ve anlık hızı ölçecek

NoNaRT

Global Mod
Global Mod
“Ölçümün başlayacağı tarihi kesin olarak söyleyemem. Ancak radarın zaten asılı olduğu göz önüne alındığında, bunun çok hızlı olacağını düşünüyorum” diye belirtti Liberec Belediye Polisi müdürü Ladislav Krajčík.


Yeni kurulan radarla ilgili bilgiler sosyal ağlarda çok hızlı yayıldı ve beklendiği gibi pek olumlu yanıt alınmadı. Yerel ölçümlerin çoğunluğu bunu şehrin kasasına başka bir katkı olarak görürken, ölçümde sorun yaşamayanlar da var.


“Bu konuda sorun yok. Beni hayatta tutan şey çarkı çevirmek ve burada olup bitenler çılgınca. Herkes olması gerektiği gibi araba kullansaydı, fotoğraf çekip çekmemeye karar vermek zorunda kalmazlardı” diye düşünüyor Lukáš Šimek.


Proje, radarların yanı sıra ihlalleri değerlendirmeye yönelik yazılımları da içeriyor. Bunun Liberec'te bir yenilik olmasına rağmen, radarlar çevre kasabalarda daha uzun süredir çalışıyor ve Hodkovice, Hrádek nad Nisou veya Chrastava da bunlara ilgi gösteriyor.


Radar da bir gecikme yaşayacak



Şehirdeki bir başka radar da büyük ihtimalle Karayolları ve Karayolları Müdürlüğü'nün kurmayı planladığı Liberec'in I/35 yolu üzerindeki kısmına eklenecek. Ancak şehrin belediye başkanı Jaroslav Zámečník'e göre yerel halk onları başka yerlerde de memnuniyetle karşılayacaktır.


“Vatandaşlardan çok sayıda talep var. Radarların örneğin Švermova, Hodkovická, Puškinova veya belki de Partyzánská Caddesi üzerindeki konumlarını istiyorlar. Bazı lokasyonlarda bunu bilgilendirici radarlarla çözmek istiyoruz. Biz baskının destekçisi değiliz, bu nedenle öncelikle trafik kurallarını ihlal edenleri evcilleştirmeye çalışmak istiyoruz” diye belirtiyor belediye başkanı.



Radar, Dubice Caddesi'nin Ještěd'e doğru olan kısmındaki hızı ölçer.


Haritalar © SHOCart ve OpenStreetMap'e katkıda bulunanlar tarafından sağlanmıştır. SHOCart, turist ve bisiklet haritaları ve atlaslarının geleneksel bir yayıncısıdır. Daha fazla
www.shocart.cz



Bu radarlardan elde edilen istatistikler sayesinde söz konusu yolun yoğunluğu ve hız ihlallerinin sıklığı öğrenilebilmektedir. Örneğin Krásné Studánka'daki Hejnická caddesinde, Krajčík'e göre geçmişte gizli bir ölçüm yapılmıştı ve bu ölçüm, sürücülerin kabaca yüzde 70'inin bölgeyi olması gerekenden daha hızlı geçtiğini gösterdi. Bugün ise durum tersine döndü ve kurallara göre aynı sayıda otomobilin burada kullanıldığı söyleniyor.


Görevliler toplu taşıma terminaline odaklanacak



Bu yıl da şehir polisleri detaylı devriye hizmetlerini şehir merkezinde ve özellikle Fügnerova toplu taşıma terminalinde sürdürecek. “Fügnerka'nın pek iyi bir itibarı yok ve bunu anlıyorum. Trafiğin çok yoğun olduğu ve iki büyük mağazanın bulunduğu bir bölge. Burada pratik olarak 7/24 hizmet veriyoruz” diye ekliyor Krajčík.


Son zamanlarda şehir polisi de el tipi radarla ölçüm yapmaya veya yaya bölgelerindeki trafiği daha fazla izlemeye başladı. Örneğin Jaroslav Zámečník'e göre bu yerlerdeki düzenlemelere uymayan teslimat hizmeti kuryelerinin davranışları zaten hoşgörünün eşiğindeydi.


“Kurallar herkes için geçerlidir. Yaya bölgesinde ikmal süreleri var ve bu nedenle şehir polisi taksi hizmetlerinde kurallara uyulmasının yanı sıra burayı da daha fazla kontrol etmeye başladı” dedi.


Daha fazla iyileştirme polis memurlarının teçhizatına da yansıyacaktır. Yeni olarak, seçilen polis arabaları ve memurları, yalnızca soruşturmalarda değil, aynı zamanda memurların korunmasında veya vatandaşların şikayetleri durumunda da kaydedilebilecek kişisel kameralara sahip olmalıdır.


Liberec Belediye Polisi üssünün bulunduğu Uran binasının yeniden inşasının da bu yıl tamamlanması gerekiyor.